Της Ελενας Ερμείδου

«Το να προσπαθείς να λύσεις το ίδιο πρόβλημα με τον ίδιο τρόπο δεν βγαίνει νόημα», τόνισε ο πρόεδρος του ΣΕΜΑ πρόσφατα, αναφερόμενος στα χρόνια προβλήματα και τις παθογένειες της ασφαλιστικής αγοράς και προσπαθώντας να προσεγγίσει το πρόβλημα με μία άλλη οπτική, όπως φαίνεται πιο φιλική στον “χρήστη”.

Χρόνια, μετρούν και 20, ο κλάδος μιλά για την μικρή συμμετοχή του στο ΑΕΠ και την χαμηλή ασφαλιστική συνείδηση που έχει η χώρα σε σχέση με άλλες χώρες της Ευρώπης. Τα προβλήματα είναι τα ίδια ακριβώς εδώ και χρόνια και οι λύσεις που προτείνονται είναι εδώ και χρόνια πανομοιότυπες.  Αν, πολλά λέγονται και πολλά προτείνονται, διέξοδος ακόμα δεν έχει βρεθεί. Η συμμετοχή του κλάδου στο ΑΕΠ έπεσε λόγω οικονομικής κρίσης, κατά καιρούς φαίνεται φως στο τούνελ άλλα η έξοδος από αυτό πέφτει σε βράχους.

Θα μπορούσε να υπάρξει κάτι διαφορετικό; Κάτι που να μην είναι μία αναπαραγωγή μίας ίδια λύσης σε ένα ίδιο πρόβλημα; Διαφημίσεις, στη πλειοψηφία τους ίδιες, χορηγίες για τους ίδιους λόγους, βίντεο με την ίδια κουλτούρα και τα ίδια κριτήρια επιλογής και άλλα πολλά.

Η άλλη οπτική.

Πόσοι πράγματι αυξάνουν τους  πόρους σε ανθρώπους ή σε δομές, ή σε τομείς  που λειτουργούν υπέρ της ασφαλιστικής αγοράς, πόσοι σκέφτηκαν να εξειδικευτούν σε αυτό που πουλάνε καλά, να καθετοποιήσουν τις υπηρεσίες τους και όχι να κινηθούν οριζοντίως. Πόσοι έχουν “χάσει” χρόνο να καταλάβουν πραγματικά ότι με την ποιότητα αποκτούν το πλεονέκτημα που ψάχνουν;

Ξέρεις κάτι να κάνεις καλά; Εμπλούτισε το. Αυτή είναι η τάση της αγοράς και στις ασφάλειες πολύ περισσότερο, καθώς είναι υπηρεσίες και προϊόντα που απηχούν σε όλη την κοινωνία και σε όλη την οικονομία.  Κάποιες ασφαλιστικές, είδαν μπροστά και ήδη έχουν κάνει βήματα προς την κατεύθυνση αυτή, και κάποιες μεσιτικές επίσης.

Η εξειδίκευση αφήνει πάντα αποτύπωμα, αυξάνει μερίδια, φέρνει και χρήμα.

Οι λύσεις “αναπαραγωγή”, ή “υπέρ-παραγωγή” στοιχίζουν λιγότερο στην αρχή και φαντάζουν όμορφες στο τέλος, όμως το κόστος ανεβαίνει γιατί αποτέλεσμα δεν υπάρχει και η αγορά επιστρέφει και πάλι στο πρόβλημα. Έχεις χάσει τα λεφτά χωρίς να έχεις ανταπόδοση και μακροπρόθεσμα και τα μερίδια.

 

Insuranceworld.gr