Η φετινή σεζόν της F1, ολοκληρώνεται άδοξα καθότι στο λαμπερό τελευταίο αγώνα της χρονιάς δεν υπάρχει διακύβευμα πέρα από τη νίκη.

Του Τάκη Πουρναράκη

Μετά από ένα μήνα αγώνα στην Αμερικάνικη Ήπειρο, η F1 μεταφέρεται στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα για τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς, όπου οι οδηγοί θα αγωνιστούν μόνο για το βάθρο καθώς οι θέσεις στην βαθμολογία έχουν ξεκαθαρίσει. Η Mercedes διατήρησε για μια ακόμη χρονιά τους τίτλους, από το 2014 έως σήμερα τα ασημί βέλη έχουν κάνει 6 σερί νταμπλ με το Χάμιλτον να παίρνει πέντε πρωταθλήματα και το Ρόσμπεργκ ένα  (2016). Μάλιστα τόσο το 2014 όσο και το 2016 ο πρωταθλητής αναδείχτηκε στη Yas Marina. To ίδιο είχε γίνει και το 2010 όταν πήρε για πρώτη φορά τον τίτλο ο Φέτελ για λογαριασμό της Red Bull.

FORMULA 1 2018 ETIHAD AIRWAYS ABU DHABI GRAND PRIX

Είναι ο 11ος αγώνα στη Γιας Μαρίνα, ο πρώτος διεξήχθη το 2009. Ο Χάμιλτον έχει κερδίσει 4 αγώνες (2011, 2014, 2016, 2018). Ο Φέτελ έχει κερδίσει τρεις αγώνες (2009, 2010, 2013). Μια νίκη έχει ο Ράικονεν (2012) και μια ο Μπότας 2017. Ο Ρόσμπεργκ είχε κερδίσει το 2015.

 O Λεκλέρκ με τους μηχανικούς του ποδηλατεί χτες βράδυ στην πίστα

 Οι περισσότερες ομάδες αντιμετωπίζουν αυτό τον αγώνα ως ευκαιρία για να δοκιμάσουν τα νέα τους συστήματα ενόψει της επόμενης σεζόν. Σημειώστε ότι αμέσως μετά τον αγώνα ακολουθεί διήμερο δοκιμών εξέλιξης για τα ελαστικά του 2020.

 Για το 21ο και τελευταίο Grand Prix της χρονιάς η Pirelli επέλεξε τον πιο μαλακό συνδυασμό γομών της γκάμας: C3 ως λευκή/σκληρή, C4 ως κίτρινη/μέση και C5 ως κόκκινη/μαλακή. Αναμένεται να ταιριάξουν καλά με τη λεία επιφάνεια στην πίστα της Γιας Μαρίνα, παρέχοντας το βέλτιστο συμβιβασμό μεταξύ απόδοσης και πρόσφυσης.

Ο αγώνας εκκινεί αργά το απόγευμα και τελειώνει το βράδυ υπό το φως των προβολέων. Στην Ελλάδα ο αγώνας θα μεταδοθεί στις 15:10 απευθείας από EΡΤ, ΟΤΕ. Αντίστοιχα οι δοκιμές είναι προγραμματισμένες για αύριο στις 15:00. Μετά τον αγώνα θα ξεκινήσουν σε αυτή την πίστα για όλες τις ομάδες οι δοκιμές εξέλιξης της νέας χρονιάς.

Χαρακτηριστικά πίστας

  • Η Γιας Μαρίνα βρίσκεται στο μέσο όρο της σεζόν όσον αφορά στην τραχύτητα. Έχει λεία άσφαλτο και ένα καλά ισορροπημένο μείγμα στροφών. Απαιτεί ελκτική πρόσφυση και σταθερότητα στο φρενάρισμα ενώ τα πλευρικά φορτία είναι μικρά.
  • Παραδοσιακά στο Grand Prix του Άμπου Ντάμπι βλέπουμε στρατηγική μιας αλλαγής ελαστικών που παρουσιάζουν χαμηλή φθορά και πτώση απόδοσης λόγω υπερθέρμανσης. Όλα δείχνουν ότι αυτό θα γίνει και φέτος. Η πιο σκληρή επιλογή γόμας είναι ένα επίπεδο σκληρότερη από την αντίστοιχη περσινή, όπου είχαν επιλεγεί η πολύ μαλακή, η πάρα πολύ μαλακή και η εξαιρετικά μαλακή γόμα. Πέρυσι ο Χάμιλτον κέρδισε στον αγώνα, αλλάζοντας από πάρα πολύ μαλακή σε πολύ μαλακή γόμα, σχετικά νωρίς, υπό καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας.
  • Σε μερικούς αγώνες φέτος κάναμε επιλογή πιο σκληρών γομών, σε σχέση με πέρυσι: Αυτό βοήθησε τους οδηγούς να πιέζουν στο μέγιστο σε κάθε μέρος αγώνα αντί να διαχειρίζονται το ρυθμό τους, για να βγάλουν τον αγώνα με μια αλλαγή.

 

  • Καθώς το Grand Prix εξελίσσεται βράδυ, η θερμοκρασία οδοστρώματος μειώνεται δραστικά κατά τη διάρκειά του. Τα μονοθέσια ελαφρώνουν από καύσιμο, αυτό βοηθά τα ελαστικά να αντέξουν περισσότερο. Επίσης η πρώτη (FP1) και η τρίτη (FP3) περίοδος ελεύθερων δοκιμών δεν είναι πολύ αντιπροσωπευτικές γιατί γίνονται νωρίς το απόγευμα.
Ο Φερστάπεν και Άλμπον είχαν την ευκαιρία να διασκεδάσουν στην έρημο.

Ο επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου της Pirelli, Μάριο Ίσολα τόνισε:

“Με το Άμπου Ντάμπι φτάνουμε στο τέλος μιας ακόμη πολύ μεγάλης περιόδου. Η δουλειά για μας όμως, θα συνεχιστεί και μετά το Grand Prix, με μια σειρά δοκιμών εξέλιξης για τη Formula 1 και τη Formula 2, χρησιμοποιώντας ελαστικά 13 ιντσών αλλά και 18 ιντσών. Συνολικά πήραμε μαζί μας στο Άμπου Ντάμπι 4500 ελαστικά για αγώνα και δοκιμές: Διπλάσια ποσότητα απ’ ότι συνήθως. Το επίσημο τεστ δυο ημερών της F1 μετά τον αγώνα, είναι ιδιαίτερα σημαντικό, καθώς δίνει στις ομάδες την ευκαιρία να συγκρίνουν τα ελαστικά του 2019 με τα ελαστικά του 2020 σε αντιπροσωπευτικές συνθήκες και να προσαρμόσουν κατάλληλα τα μονοθέσια τους για πρώτη φορά. Πριν απ’ αυτό όμως, έχουμε ένα τελευταίο grand prix να ολοκληρώσουμε. Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να σπάσει πάλι το ρεκόρ γύρου κατά την διάρκεια του τριημέρου καθώς οι ομάδες έχουν φτάσει στο μέγιστο της γνώσης τους όσον αφορά στα ελαστικά του 2019”.

Αμέσως μετά το Grand Prix του Άμπου Ντάμπι, ξεκινούν οι δοκιμές εξέλιξης για το 2020. Τρίτη και Τετάρτη οι ομάδες θα έχουν την ευκαιρία να συγκρίνουν τα φετινά ελαστικά μ’ αυτά της επόμενης χρονιάς. Μετά θα ακολουθήσει το τελικό τεστ εξέλιξης ελαστικών 18 ιντσών για τη Formula 1 με Mercedes. Όλες οι ομάδες της F1 θα έχουν στη διάθεσή τους 20 σετ ελαστικών φετινών γομών και άλλα τόσα νέων γομών ώστε Τρίτη και Τετάρτη να κάνουν συγκρίσεις μεταξύ των ελαστικών του 2019 με τα ισοδύναμά τους για το 2020. Η Pirelli θα επιλέξει 12 απ’ αυτά τα σετ για λογαριασμό των ομάδων ( ανάμεσά τους σετ από τις γόμες C3 και C4 τόσο του 2019 όσο και του 2020, για σύγκριση). Οι ομάδες θα επιλέξουν μόνες τους τα υπόλοιπα σετ. Στο Άμπου Ντάμπι θα διεξαχθεί για τελευταία φορά φέτος το F1 Pirelli Hot Laps.