Ταυτίσθηκε απόλυτα με την ταχύτητα και υπήρξε το “καμάρι” που όργωνε σε χρόνους ρεκόρ την θαλάσσια οδό που ενώνει το Βόρειο Αιγαίο με το λιμάνι του Πειραιά την εποχή άνθισης και ευημερίας της ελληνικής ναυτιλίας και της Ναυτιλιακής Εταιρείας Λέσβου (ΝΕΛ).
Το «Αίολος Κεντέρης» υπήρξε η προμετωπίδα του στόλου της ΝΕΛ πριν οι οικονομικές δυσχέρειες της εταιρείας κάνουν την εμφάνισή τους. Όταν όμως ξεκίνησαν τα προβλήματα, τα πλοία τύπου «Κεντέρη» με πρώτο το «Αίολος Κεντέρης» άρχισαν να πουλιούνται διαρκώς και να αλλάζουν χέρια και χρήσεις.
Σύμφωνα με το cyclades.gr, η μεταφορά του πλοίου από την Ελλάδα στο λιμάνι της πόλης Αουγκούστα της Ιταλίας έγινε με ρυμουλκά σκάφη, καθώς η ακινησία του -επί χρόνια παρέμενε δεμένο στη θέση Αμπελάκια της Σαλαμίνας– δεν του επέτρεπαν το ταξίδι με τη χρήση των μηχανών του.
Η συνέχεια γράφτηκε τον Νοέμβριο του 2016 στο θαλάσσιο νεκροταφείο του λιμένα της Αουγκούστα εκεί όπου παραμένει από τότε μέχρι σήμερα.
Δυστυχώς δεν εκφράζεται κανένα ενδιαφέρον για την τύχη του καθώς, σύμφωνα με τον Ιταλικό τύπο, το πλοίο παραμένει εκεί ημιβυθιζόμενο εξαιτίας της εισροής υδάτων. Τελευταία μάλιστα, αναφορές κάνουν λόγο για προσπάθειες που καταβάλλονται προκειμένου το πλοίο να μεταφερθεί σε άλλο σημείο καθώς υπάρχει ανησυχία για το ενδεχόμενο πλήρους βύθισης, γεγονός που θα μπορούσε να προκαλέσει σοβαρή θαλάσσια ρύπανση.
Η ιστορία του πλοίου
Το επιβατηγό-οχηματαγωγό «Αίολος Κεντέρης», υπήρξε ιδιαίτερο φαινόμενο για τα ελληνικά ύδατα. Οι ιδιοκτήτες, στην προσπάθεια τους να το ταυτίσουν ολοκληρωτικά με τον ολυμπιονίκη Κώστα Κεντέρη από όπου πήρε και το όνομα του, θέλησαν να κατασκευάσουν το ταχύτερο πλοίο στην Ελλάδα. Τον πρώτο καιρό όλα έδειχναν ότι τα είχαν καταφέρει. Όμως, τα συνεχή ατυχήματα και οι καταγγελίες που έπεφταν βροχή από τους πολίτες που κινδύνευσαν να πνιγούν από τα πελώρια κύματα που τους ρουφούσαν την ώρα που έκαναν αμέριμνοι το μπάνιο τους, οδήγησαν στην κατάρρευση και την πώληση του.
Το «Αίολος Κεντέρης Ι» ανήκε στην κατηγορία των ταχύπλοων και διέθετε άδεια να αναπτύσσει ταχύτητες 30 – 40 κόμβων. Όπως αποδείχθηκε όμως, τα απόνερα του, όταν έπλεε με μεγάλες ταχύτητες στις κλειστές θάλασσες, προκαλούσαν προβλήματα στην ακτογραμμή.
Βουνό οι καταγγελίες – όταν τα προβλήματα έκαναν την εμφάνισή τους
Στις 25 Ιουνίου 2003, ο 16χρονος Δημήτρης Χατζησάββας παρασύρθηκε από έναν ορμητικό υδάτινο όγκο, την ώρα που κολυμπούσε στην παραλία της Κασσάνδρας στη Χαλκιδική. Στην προσπάθειά του να γλιτώσει από το κύμα υπέστη κάταγμα στο δεξί πόδι και διακομίσθηκε στο νοσοκομείο. Όλος ο στόλος παροπλισμένος στη Σαλαμίνα. Το Αιολος Κεντέρης ΙΙ σε πρώτο πλάνο Έκτοτε οι καταγγελίες πλήθαιναν. Λίγες ημέρες αργότερα, ο πατέρας του 16χρονου κατήγγειλε στο Λιμεναρχείο Νέων Μουδανιών, ως υπαίτιο του τραυματισμού, το επιβατηγό-οχηματαγωγό «Αίολο Κεντέρη», που εκείνη την ώρα εκτελούσε δρομολόγιο από τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου προς τη Θεσσαλονίκη. Με αφορμή την συγκεκριμένη καταγγελία, συγκεντρώθηκαν και πολλές άλλες που οδήγησαν στην δημιουργία δικογραφίας. Κάθε φορά που το «Αίολος Κεντέρης» διέσχιζε τον Θερμαϊκό στις κοντινές παραλίες ο κόσμος ήταν σε επιφυλακή. «Βγείτε από τη θάλασσα…περνάει ο Κεντέρης» Σύμφωνα με καταγγελίες αλλά και εκτενή ρεπορτάζ, τα προβλήματα υπήρχαν από τα πρώτα δρομολόγια όχι μόνο του «Αίολος Κεντέρης Ι» αλλά και στο «Αίολος Κεντέρης ΙΙ» της NEL Lines. Στο πρώτο μεγάλο πρόβλημα με τις μηχανές Pielstick ήρθε στην Ελλάδα επιτελείο μηχανικών από τη Γαλλία για να τις επισκευάσουν, συνεχίστηκαν όμως τα μικροπροβλήματα και έτσι άρχισε να κλονίζεται το όνομα της εταιρείας λόγω συνεχών καθυστερήσεων στα δρομολόγια
Το 2005 η διοίκηση άλλαξε, αλλά τα προβλήματα ειδικά με το «Αίολος Κεντέρης» σοβάρεψαν. Όλες οι μηχανές πλέον ήταν προβληματικές. Ένα χρόνο αργότερα, ύστερα από ειδικές εργασίες αποκατάστασης η NEL Lines ανακοίνωσε ότι διαθέτει πλέον το «κόσμημα του Αιγαίου», καταφέρνοντας να εξυπηρετήσει εκείνη την θερινή περίοδο πάνω από 120 χιλιάδες επιβάτες.
Η πώληση του «Αίολου Κεντέρη»
Στις 28 Φεβρουαρίου 2007 η διοίκηση της εταιρείας ανακοινώσε ότι υπέγραψε προσύμφωνο για την πώληση στο εξωτερικό των πλοίων «Αίολος Κεντέρης» και «Παναγία Πάρου», σκάφος που ανήκει σε θυγατρική της, έναντι συνολικού τιμήματος ύψους 85 εκατ. ευρώ, ενώ και τα σκάφη είναι ναυλωμένα στην Ερυθρά Θάλασσα.
Όλα αυτά μέχρι το 2016 όπου η ΝΕΛ ανακοίνωσε ότι το πλοίο «Αίολος Κεντέρης» ναυλώθηκε στο εξωτερικό και αναχωρεί για ναυπηγία της Ιταλίας με σκοπό τις εκτεταμένες εργασίες.