Με την απόκτηση της Ακτωρ Παραχωρήσεις η διοίκηση του ομίλου AKTOR επισπεύδει κατά μία 5ετία τον στόχο παραγωγής λειτουργικών κερδών ύψους 40 εκατ. ευρώ, κιόλας από την χρήση 2025.

  • Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο (και βασικό μέτοχο) Αλέξανδρο Εξάρχου οι χρηματοροές από τα assets της Άκτωρ Παραχωρήσεις υπολογίζονται αθροιστικά στα 500 εκατ. ευρώ, εξαιρώντας μάλιστα το κόστος αποπληρωμής δανείων και τόκων, με τον ίδιο να αφήνει ανοιχτό  το ενδεχόμενο για ακόμη δύο σχετικές εξαγορές.

Δεδομένου ότι οι υφιστάμενες Παραχωρήσεις είναι συγκεκριμένες, η αναφορά Εξάρχου έμοιαζε με χρησμό της Πυθίας.


Θα μπορούσε να συμμετάσχει στη “Νέα Αττική Οδό” (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) αποκτώντας λ.χ. τη συμμετοχή της Μαριάννας Λάτση;

Η LatsCo Family Office απόκτησε το 10% -τον Οκτώβριο 2024- καταβάλλοντας 77 εκατ. ευρώ (σ.σ. στα 3,27 δισ.€ το τίμημα που είχε δώσει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ).

Διευκρινίζεται ότι:

  • Η συμφωνία για την είσοδο της Μαριάννας Λάτση στο 10% του μετοχικού κεφαλαίου όπως και το premium (+15%) υπολογίστηκε επί των αρχικών κεφαλαίων (των 670 εκατ.€).
  • Ο αρχικός μέτοχος ( ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ) στα πρώτα 5 χρόνια της παραχώρησης μπορεί να μεταβιβάσει το 49% των μετοχών του στον παραχωρησιούχο, ενώ έως και τον 5ο θα πρέπει να ελέγχει (τουλάχιστον) το 34% του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου του φορέα “Νέα Αττική Οδός”.

Ερώτημα παραμένει η παρουσία της Hochtief στην ελληνική αγορά, μετά την αποχώρηση της (αρχές Δεκεμβρίου) από την “Ολυμπία Οδό” με το ποσοστό 17% να εξαγοράζεται από τους έτερους μετόχους (Vinci, AVAX, Ακτωρ Παραχωρήσεις/δλδ πλέον όμιλος AKTOR και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ).

Σημειωτέον πως η Ακτωρ Παραχωρήσεις συμμετέχει με 27,7% στο μετοχικού κεφαλαίου της Gefyra/Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου (Vinci Concessions με 72,30% του μ.κ).


Οι εκτιμήσεις παραγόντων του κλάδου για το κατά πόσον ο γερμανο(ισπανικός) όμιλος θα απο-επενδύσει εντελώς από την Ελλάδα διϊστανται, παραπέμποντας στο ποσοστό 38,89% που κατέχει στον “Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου” ( οι άλλοι μέτοχοι είναι οι ΑΒΑΞ με 23,61%, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις με 22,22% και Vinci με 15,28%).

Συγκριτικό πλεονέκτημα του φορέα η αναδιάρθρωση δανεισμού που έχει γίνει με μεγάλα οφέλη για τους εταίρους.

Θα μπορούσε η απάντηση στον…χρησμό Εξάρχου να βρίσκεται σε άλλο project;

Για παράδειγμα  στον ΒΟΑΚ;

Μετά την ανακοίνωση της λειτουργίας 2 SPVs (Δικταίον Παραχωρήσεις/Δικταίον Λιετουργία) από την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που ελέγχει εξ’ ολοκλήρου τη “Νέα Κεντρική Οδό“;