Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία της AirHelp, του μεγαλύτερου οργανισμού που ειδικεύεται στα δικαιώματα επιβατών αεροπορικών μεταφορών, για τις πτήσεις που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια των εκλογών, περίοδο που η κίνηση αυξάνεται καθώς οι Έλληνες συνηθίζουν να μετακινούνται για να ασκήσουν το εκλογικό τους δικαίωμα.
Αναλυτικότερα, τα στοιχεία αφορούν πτήσεις εσωτερικού που αναχώρησαν από Παρασκευή μέχρι Δευτέρα την περίοδο των Ευρωεκλογών, των Αυτοδιοικητικών και των Εθνικών εκλογών που πραγματοποιήθηκαν στη χώρα μας στις 26 Μαΐου, στις 2 Ιουνίου και στις 7 Ιουλίου 2019 αντίστοιχα.
Πιο συγκεκριμένα, στις Ευρωεκλογές και στον πρώτο γύρο των Αυτοδιοικητικών εκλογών πραγματοποιήθηκαν περίπου 1.000 πτήσεις εσωτερικού από τις οποίες περίπου το 20% δεν αναχώρησε στην ώρα του ή ακυρώθηκε. Συνεπώς, περισσότεροι από 420 επιβάτες μπορούν να διεκδικήσουν αποζημίωση σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό ΕΚ 261.
Αντίστοιχα από τις 31 Μαΐου έως τις 3 Ιουνίου 2019, το διάστημα δηλαδή που οι Έλληνες μετακινήθηκαν και για τον δεύτερο γύρο των Αυτοδιοικητικών εκλογών, αναχώρησαν περίπου 1.200 πτήσεις προς αεροδρόμια της χώρας. Σχεδόν 670 επιβάτες αντιμετώπισαν κάποιο πρόβλημα με την πτήση τους γεγονός που τους δίνει τη δυνατότητα να διεκδικήσουν αποζημίωση καθώς σχεδόν 4 στις 10 πτήσεις δεν πραγματοποιήθηκαν βάσει προγράμματος.
Στη συνέχεια, το διάστημα των Εθνικών εκλογών, αναχώρησαν περισσότερες από 1.300 πτήσεις προς το εσωτερικό της χώρας με το ποσοστό των πτήσεων που είχαν καθυστέρηση ή ματαιώθηκαν να ξεπερνά το 55%.
Επίσης για την Κυριακή των εκλογών, αξίζει να σημειωθούν και οι επιδόσεις των μεγαλύτερων αεροδρομίων της χώρας σε σχέση με τις πτήσεις και το αν πραγματοποιήθηκαν στην ώρα τους. Πιο συγκεκριμένα, η on-time επίδοση των αεροδρομίων της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης, του Ηρακλείου και της Ρόδου τη συγκεκριμένη ημέρα διαμορφώθηκε περίπου στα παρακάτω ποσοστά:
On Time Performance | |||
Αεροδρόμιο | Κυριακή 26/05 | Κυριακή 02/06 | Κυριακή 07/07 |
Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών “Ελευθέριος Βενιζέλος” | 80% | 64% | 40% |
Διεθνής Αερολιμένας Θεσσαλονίκης “Μακεδονία” | 78% | 72% | 64% |
Κρατικός Αερολιμένας Ηρακλείου “Νίκος Καζαντζάκης” | 64% | 62% | 36% |
Κρατικός Αερολιμένας Ρόδου “Διαγόρας” | 56% | 36% | 34% |
Προβλήματα με την πτήσης σας; Αυτά είναι τα δικαιώματά σας.
Ο Ευρωπαϊκός Κανονισμός ΕΚ 261 προβλέπει ότι οι επιβάτες μπορούν να λάβουν αποζημίωση έως και 600 ευρώ ανά άτομο, για άρνηση επιβίβασης ή για πτήσεις που καθυστέρησαν πάνω από τρεις ώρες ή ακυρώθηκαν τελευταία στιγμή. Μπορούν μάλιστα να διεκδικήσουν την αποζημίωση αυτή μέχρι και τρία χρόνια μετά την ημερομηνία της πτήσης τους. Εάν οι επιβάτες δεν είναι σίγουροι για το εάν δικαιούνται αποζημίωση, μπορούν να το μάθουν άμεσα αν επισκεφθούν το site https://www.airhelp.com/el/, και εισάγουν τις πληροφορίες της πτήσης τους.
Τέλος, σε περίπτωση που οι επιβάτες αντιμετωπίσουν κάποιο πρόβλημα με την πτήση τους έχουν επίσης δικαίωμα στη φροντίδα, δηλαδή η αεροπορική εταιρεία είναι υποχρεωμένη να τους παρέχει, γεύματα και αναψυκτικά, πρόσβαση σε τηλεπικοινωνίες που περιλαμβάνουν δύο τηλεφωνικές κλήσεις, φαξ και email. Επιπλέον, αν οι επιβάτες θα πρέπει να διανυκτερεύσουν μέχρι να φτάσουν στον τελικό προορισμό τους, οφείλει να τους παρέχει δωμάτιο σε ξενοδοχείο και να μεριμνήσει για τη μεταφορά τους από και προς το αεροδρόμιο.
Σχετικά με την AirHelp
H AirHelp είναι ο μεγαλύτερος οργανισμός στον κόσμο που ειδικεύεται στα δικαιώματα των επιβατών αεροπορικών μεταφορών, βοηθώντας τους ταξιδιώτες να αποζημιωθούν για καθυστερημένες ή ακυρωμένες πτήσεις και σε περιπτώσεις άρνησης επιβίβασης. Η εταιρεία αναλαμβάνει επίσης νομική και πολιτική δράση για να υποστηρίξει την ανάπτυξη και την επιβολή των δικαιωμάτων των επιβατών αεροπορικών μεταφορών παγκοσμίως. Η AirHelp έχει βοηθήσει περισσότερους από 13 εκατομμύρια ανθρώπους, διατίθεται σε 35 χώρες και έχει περισσότερους από 700 υπαλλήλους.