Tο σχέδιο για την εξυγίανση και περαιτέρω ανάπτυξη των Ναυπηγείων Ελευσίνας ανέπτυξε νωρίτερα στην Βουλή ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή Κέρκυρας του Κινήματος Αλλαγής, Δημήτρη Μπιάγκη.
Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο υπουργός, η κυβέρνηση προτάσσει το επιτυχημένο μοντέλο που εφαρμόστηκε στα Ναυπηγεία Σύρου, μέσω της ΟΝΕΧ. Ωστόσο, η διαδικασία στην συγκεκριμένη περίπτωση περιπλέκεται και καθυστερεί, επειδή τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, δεν ανήκουν στο δημόσιο, αλλά σε ιδιώτη και συγκεκριμένα στον κ. Ταβουλάρη.
Οπότε, προκειμένου να ξεκινήσει η διαδικασία εξυγίανσης, ο νυν ιδιοκτήτης ή θα βρει χρήματα για να πληρώσει τα χρέη του και να προχωρήσει η απρόσκοπτη λειτουργία των ναυπηγείων ή αν δεν βρει, θα πρέπει να ακολουθήσει το κυβερνητικό σχέδιο, που είναι το ίδιο με αυτό της Σύρου. Δηλαδή, η μεταβίβαση των μετοχών των ναυπηγείων σε μία ενδιάμεση εταιρεία, που μαζί με τους πιστωτές θα πάει στο δικαστήριο, θα βγει η δικαστική απόφαση και θα συνεχίσει με λειτουργία από την ONEX, μέχρι την τελική μεταβίβαση.
Όπως τόνισε ο κ. Γεωργιάδης,
- «για να ξεκινήσει αυτό το σχέδιο, πρέπει να υπογράψει ο κύριος Ταβουλάρης. Εάν δεν υπογράψει, τα ναυπηγεία θα κλείσουν και οι εργαζόμενοι θα χάσουν τη δουλειά τους».
Εάν ο κύριος Ταβουλάρης υπογράψει, η κυβέρνηση θα αναλάβει άμεσα τις διαπραγματεύσεις, ώστε να κλείσει μία συμφωνία που θα τύχει δικαστικής έγκρισης και προστασίας και που θα εξασφαλίσει τη συνέχεια της λειτουργίας των ναυπηγείων με πληρωμή των δεδουλευμένων των εργαζομένων και ικανοποίηση της παραγγελίας του πολεμικού ναυτικού.
Στη συνέχεια ο υπουργός τόνισε ότι προβλέπει ένα λαμπρό μέλλον για τα Ναυπηγεία, αντίστοιχο με αυτό της Σύρου.
- «Πάμε, λοιπόν, με αναγεννημένη την Ελευσίνα, όπως και την Σύρο, να ανταγωνιστούμε στα ίσα τα άλλα ναυπηγεία της Μεσογείου στη ναυπηγοεπισκευή. Τα ναυπηγεία της Ελευσίνας δεν θα στηρίζονται στα κρατικά συμβόλαια, δεν θα στηρίζονται στο πολεμικό ναυτικό, θα στηρίζονται στην ιδιωτική αγορά που έχει πολύ μεγάλο περιθώριο και πολλά πλοία και που πράγματι, οι εργάτες στα ναυπηγεία έχουν μεγάλη τεχνογνωσία, καλή φήμη και πλέον όλοι δουλεύουν ανταγωνιστικά».
Σημειώνεται ότι από την ομιλία του υπουργού Άδωνη Γεωργιάδη, χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής τα παρακάτω σημεία:
α) Το ναυπηγείο αυτή τη στιγμή είναι υπερχρεωμένο με ποσά 300-350 εκατ. ευρώ.
β) Ο επενδυτής που θα κληθεί να αναλάβει το ναυπηγείο θα πρέπει να προκαταβάλει 15-17 εκατ. ευρώ, προκειμένου να συνεχίσει να ναυπηγείο να είναι λειτουργικό, πριν διευθετηθεί η διαδικασία στα δικαστήρια.