Ο Φερστάπεν εκμεταλλεύτηκε τα λάθη της Ferrari για να πάρει την 2η συνεχόμενη νίκη εντός έδρας, κάνοντας ευτυχισμένους χιλιάδες οπαδούς.
Του Τάκη Πουρναράκη
Το πέσιμο της καρό σημαίας χτες στο Red Bull Ring ήταν ιστορικό. Σηματοδότησε το τέλος στο βαρετό σερί νικών των Mercedes (σ.σ: μη γελιέστε οι ασημί θα επιστρέψουν πιο δυνατοί), έφερε την πρώτη νίκη της Honda από το 2006 και το Ουγγρικό GP με τον Τζένσον Μπάτον και δικαίωσε τον Ντήτριχ Μάτεζιτς που είδε για 2η συνεχή χρονιά την ομάδα του να κερδίζει εντός έδρας με κατάμεστες κερκίδες σε μια πίστα μοναδική.
Ο χθεσινός αγώνας έφερε μια μεγάλη ανατροπή για πρώτη φορά φέτος οι Mercedes δεν κέρδισαν και ο Μπότας έσωσε τα προσχήματα με την 3η θέση του βάθρου. Καλύτερα από πέρυσι που ήταν και οι δυο εκτός βάθρου. Οι ασημί αποδίδουν την υστέρησή τους στην υψηλή θερμοκρασία. Ο Μπότας είπε χαρακτηριστικά: «Ήταν δύσκολο. Υποφέραμε πολύ από την υπερθέρμανση των υβριδικών μηχανών, έπρεπε να αφήνουμε το γκάζι στο τέλος της ευθείας για να κρατήσουμε τις θερμοκρασίες χαμηλά. Ήταν δύσκολο να οδηγήσεις, γι’ αυτό δεν μπορούσαμε να επιτεθούμε ούτε να αμυνθούμε. Ήταν μάχη επιβίωσης οπότε το βάθρο μας ικανοποιεί. Πρέπει να μάθουμε από αυτό, δεν μπορούσαμε να διεκδικήσουμε τη νίκη».
Προς επίρρωση όλων αυτών ο Χάμιλτον τόνισε πως χρειάζονταν να σηκώνει το πόδι του από το γκάζι 400 -600 μέτρα πριν το σημείο φρεναρίσματος.
Με τις Mercedes να υστερούν στη Ferrari χρειάστηκε ν’ αυτοκτονήσουν πολλές φορές για να χάσουν τον αγώνα χτες. Πρόβλημα σ’ ένα σωληνάκι πίεσης αέρα στην υβριδική μηχανή του Φέτελ στέρησε από τους κόκκινους το 1-2 στις δοκιμές. Η επιλογή της μαλακής γόμας στο Q2 (σ.σ: κάηκαν στο χυλό στο Μονακό με το Λεκλέρκ και φυσάνε και το γιαούρτι τώρα) ήταν όπως αποδείχτηκε λαθεμένη. Μ’ αυτό τον τρόπο οριοθέτησαν τη δυναμική του Λεκλέρκ και τον έφεραν στους τελευταίους γύρους ευάλωτο έναντι του Φερστάπεν.
Από την πλευρά της Pirelli ήταν ξεκάθαρο πως η ταχύτερη στρατηγική είχε μια αλλαγή από μέση σε σκληρή γόμα. Στη Ferrari έβαλαν το Λεκλέρκ από μαλακή σε σκληρή και το Φέτελ σε μαλακή/σκληρή/μαλακή.
Δυο χαρακτηριστικά παραδείγματα στρατηγικής μέσης/σκληρής γόμας με μακρύ πρώτο μέρος (41 γύρους) είναι αυτά του Σάινθ από 19ος – 8ος και του Φερστάπεν (31 γύρους) από 8ος – 1ος.
Η εκκίνηση του αγώνα βρήκε το Λεκλέρκ να διατηρεί την πρωτοπορία και τον κυριότερο αντίπαλό του, το Φερστάπεν να χάνει καθώς ενεργοποίησε το anti stall που τον έκοψε. Ο Ολλανδός έπεσε 8ος και πολλοί τον ξέγραψαν. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Φέτελ πέρασε μπροστά του. Οι Ferrari λόγω της μαλακής γόμας μπήκαν στον 21ο γύρο ο Φέτελ και στον 22ο γύρο ο Λεκλέρκ και έβαλαν τη σκληρή γόμα. Αντίστοιχα οι Mercedes μπήκαν στον 21ο ο Μπότας και στον 30ο ο Χάμιλτον. Ο Φερστάπεν που είχε στο μεταξύ περάσει τους Γκασλί, Νόρρις, Ράικονεν βρέθηκε να οδηγεί την κούρσα αλλά όχι για πολύ. Μπήκε στον 31ο γύρο άλλαξε και αυτός σε σκληρή γόμα και βγαίνοντας άρχισε να πιέζει.
Τα προβλήματα του Χάμιλτον με την εμπρός αεροτομή τον έφεραν πίσω από τον Ολλανδό. Ο Φερστάπεν πέρασε εύκολα τo Φέτελ και το Μπότας και λίγο πριν το φινάλε έφτασε με καταιγιστικό ρυθμό το Λεκλέρκ που προσπαθούσε με ελαστικά 10 γύρους πιο ταλαιπωρημένα εις μάτην ν’ αντισταθεί. «Αφήστε με μόνο» είπε στους μηχανικούς της Ferrari, ο Μονεγάσκος που τον προειδοποιούσαν για την επέλαση του Ταύρου.
Στον 68ο γύρο σε σύνολο 71 ο Λεκλέρκ έπαιξε άμυνα στην έξοδο της στροφής 3 και κατάφερε να κρατηθεί μπροστά. Στον 69ο ο Φερστάπεν στο ίδιο σημείο ήταν πιο απαιτητικός στα φρένα, πήρε την αγωνιστική γραμμή και στην έξοδο ο Λεκλέρκ έπρεπε να σηκώσει. Αντ’ αυτού έστριψε δεξιά προς τον Ολλανδό, ακούμπησαν και η Ferrari βρέθηκε στιγμιαία εκτός πίστας. Οι αγωνοδίκες απεφάνθησαν πως επρόκειτο για αγωνιστικό συμβάν και από την πλευρά της Ferrari ο Ματία Μπινότο τόνισε: «Σεβόμαστε την απόφαση, είναι στο πνεύμα αφήστε τους ν’ αγωνιστούν, εμείς θα έχουμε κι άλλη ευκαιρία στους επόμενους αγώνες».
Η άποψη του Φερστάπεν για το συμβάν ήταν: «Δεν υπάρχει ποινή. Δεν έκανα ποτέ προς τα αριστερά. Η γραμμή σε πάει αριστερά. Όντας από την εξωτερική έπρεπε να περιμένει. Ήμουν μπροστά. Προσπάθησε να κρατηθεί από την εξωτερική ήταν αδύνατον».
Η άποψη του Λεκλέρκ: « Θα αφήσω τους αγωνοδίκες να κρίνουν. Δεν ξέρω πως το είδατε απ’ έξω. Στον προηγούμενο γύρο μου άφησε χώρο αλλά όχι στον επίμαχο γύρο, όπου και ακουμπήσαμε».
Αξίζει πριν κλείσουμε να τονίσουμε την πρόοδο της McLaren που πάλι είδε δυο μονοθέσια της στη δεκάδα, την εκπληκτική απόδοση του Νόρρις, την προκλητική υστέρηση του Γκασλί που είναι επιβεβλημένο να απομακρυνθεί από τη Red Bull και το διπλό πλασάρισμα των Alfa Romeo στη δεκάδα χάρη στη δύναμη της υβριδικής μηχανής της Ferrari.
Επόμενος αγώνας στις 14/7 το Βρετανικό GP.
Στη βαθμολογία οδηγών προηγείται ο Χάμιλτον με 197 βαθμούς και ακολουθούν: Μπότας 166, Φερστάπεν 126, Φέτελ 123, Λεκλέρκ 105.
Στη βαθμολογία κατασκευαστών προηγείται η Mercedes με 363 βαθμούς και ακολουθούν: Ferrari 228, RBR 169, ΜcLaren 52.