Η σημερινή ημέρα σηματοδοτεί μια δυνητικά μεταβατική περίοδο για τον τομέα των δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού, μετά την απαγόρευση της Ευρωπαϊκής Ένωσης σε εισαγωγές διά θαλάσσης ρωσικού αργού πετρελαίου και το πλαφόν των 60 $ στις ρωσικές εξαγωγές πετρελαίου.
Η απαγόρευση της ΕΕ έχει μια εξαίρεση, τη Βουλγαρία, στην οποία δόθηκε περισσότερος χρόνος για να συμμορφωθεί.
Την Κυριακή, η συνεδρίαση του ΟΠΕΚ αποφάσισε να διατηρήσει την τρέχουσα ποσόστωση παραγωγής και στις αρχές της σημερινής διαπραγμάτευσης η τιμή του πετρελαίου ήταν σταθερή, ενώ στη Μόσχα το ρούβλι έπεσε σε χαμηλά επτά εβδομάδων έναντι του δολαρίου ΗΠΑ.
«Η Δευτέρα, 5 Δεκεμβρίου θα είναι μια ενδιαφέρουσα μέρα», ανέφεραν οι αναλυτές – μεσίτες δεξαμενόπλοιων Poten & Partners σε ένα σχόλιο την Παρασκευή, θέτοντας το σκηνικό για τη σημερινή μεγάλη αλλαγή. «Οι μεσίτες δεξαμενόπλοιων και οι αναλυτές πετρελαίου θα παρακολουθούν προσεκτικά τη ρωσική αγορά για να δουν ποια πλοία φορτώνουν στα ρωσικά λιμάνια και πού κατευθύνονται. Ο σκοτεινός στόλος θα είναι τόσο ενεργός όσο αναμενόταν; Θα υπάρξουν προσπάθειες τήρησης του ανώτατου ορίου τιμών;»
Σύμφωνα με την S&P Global Commodity Insights, οι θαλάσσιες εξαγωγές αργού της Ρωσίας στην Ασία αυξήθηκαν κατά περίπου 31% από έτος σε έτος με μέσο όρο 1,6 εκατ. βαρέλια την ημέρα τους πρώτους 10 μήνες του 2022. Ενώ οι θαλάσσιες εισροές αργού από τη Ρωσία αυξήθηκαν κατά 36% σε ετήσια βάση, με μέσο όρο 780.000 βαρελιών την ημέρα την περίοδο Ιανουαρίου-Οκτωβρίου, η αγορά της Ινδίας στα 450.000 βαρέλια την ημέρα κατά την ίδια περίοδο, σε σύγκριση με 90.000 βαρέλια την ημέρα την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.