Tους τελευταίους μήνες ξεκίνησαν διάφορες πρωτοβουλίες μεταξύ κατασκευαστών αυτοκινήτων, κυβερνήσεων και άλλων επιχειρήσεων για τη διευκόλυνση της ανταλλαγής δεδομένων. Η αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης δεσμεύεται να παρέχει πρόσβαση στα δεδομένα που παράγονται από τα οχήματα που κατασκευάζει. Ωστόσο, η ανεξέλεγκτη πρόσβαση σε δεδομένα εντός του οχήματος αποτελεί πρόβλημα για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο, την προστασία δεδομένων και τις απειλές προστασίας της ιδιωτικής ζωής. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οποιοδήποτε νομοθετικό πλαίσιο της ΕΕ πρέπει να διατηρεί ασφαλή τα οχήματα και τους επιβάτες τους, διασφαλίζοντας παράλληλα ότι ο τομέας μας μπορεί να παραμείνει ανταγωνιστικός και να συνεχίσει να καινοτομεί, αναφέρει η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

«Τα συνδεδεμένα και όλο και πιο αυτοματοποιημένα οχήματα που κατασκευάζουν τα μέλη της ACEA γίνονται αναπόσπαστο μέρος της οικονομίας των δεδομένων της Ευρώπης. Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι οι κατασκευαστές οχημάτων μοιράζονται ήδη δεδομένα εντός του οχήματος. Ο λόγος για αυτό είναι πολύ απλός: ο πελάτης είναι βασιλιάς. Και η κοινή χρήση δεδομένων αυξάνει την άνεση και την ευκολία για τους πελάτες, βελτιώνει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες και συμβάλλει στην επίτευξη κοινωνικών στόχων όπως η βελτίωση της οδικής ασφάλειας, η μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και η διευκόλυνση της διαχείρισης της κυκλοφορίας», σημειώνει η ACEA.

«Η κατευθυντήρια αρχή είναι ότι τα μέλη της ACEA δεσμεύονται να διαθέσουν δεδομένα που δημιουργούνται από οχήματα για υπηρεσίες τρίτων με τρόπο που διασφαλίζει την προστασία των προσωπικών δεδομένων του χρήστη, δεν θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια του κυβερνοχώρου και των επιβατών, και δεν υπονομεύει την ευθύνη ή τα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας του κατασκευαστή του οχήματος.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων επιθυμούν επίσης να μοιράζονται δεδομένα με κυβερνήσεις για να εξυπηρετούν το υψηλότερο καλό. Όσον αφορά την οδική ασφάλεια, για παράδειγμα, οι κατασκευαστές μοιράζονται ήδη δεδομένα για την προστασία ευάλωτων χρηστών του δρόμου, όπως πεζοί και ποδηλάτες.

Ένα εξαιρετικό παράδειγμα από αυτή την άποψη είναι η πρωτοβουλία σχετικά με την ασφάλεια, σχετικά με την κυκλοφορία (SRTI), η οποία συγκεντρώνει κατασκευαστές αυτοκινήτων, αρχές οδικής κυκλοφορίας, κράτη μέλη της ΕΕ και παρόχους υπηρεσιών – όλοι τους έχουν συμφωνήσει να ανταλλάξουν δεδομένα σχετικά με την ασφάλεια, προκειμένου οι δρόμοι της Ευρώπης να είναι ασφαλέστεροι.

Η δεύτερη σημαντική αρχή που πρέπει να καθοδηγήσει το μελλοντικό πλαίσιο πρόσβασης σε δεδομένα εντός του οχήματος είναι η επιλογή των πελατών. Οι κατασκευαστές οχημάτων έχουν ήδη μια ειδική ευθύνη απέναντι στους πελάτες τους, ειδικά όταν πρόκειται για την προστασία της ασφάλειάς τους. Ομοίως, οι κατασκευαστές πρέπει επίσης να παρέχουν διαφάνεια και να διατηρούν την επιλογή των πελατών σχετικά με το ποια δεδομένα κοινοποιούνται, με ποιον και για ποιο σκοπό. Αυτό είναι απαραίτητο για να διατηρηθεί η εμπιστοσύνη των πελατών», αναφέρει η ACEA.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ