Με γνώμονα τη σταθερή ζήτηση το 2023, η Accor κατάφερε να σημειώσει νέα ρεκόρ σε όρους λειτουργικών και οικονομικών επιδόσεων. Όλες οι περιοχές και τα segments απολάμβαναν ισχυρή ανάπτυξη έπειτα από το 2022, μια χρονιά που χαρακτηρίστηκε ως χρονιά ανάκαμψης μετά την πανδημία του Covid. Όλοι οι δείκτες απόδοσης ήταν σύμφωνοι με ή ξεπέρασαν τις προβλέψεις του Ομίλου το 2023.

Αυτή η σταθερή απόδοση και η αυτοπεποίθηση του Ομίλου στη συνεχή επιχειρηματική ανάπτυξη του επέτρεψαν να επιστρέψει συνολικά €676 εκατ. στους μετόχους του κατά τη διάρκεια του έτους.

Το 2023, η Accor άνοιξε 291 ξενοδοχεία, που αντιστοιχούν σε 41.000 δωμάτια, δηλαδή καθαρή ανάπτυξη δικτύου 2,4% τους τελευταίους 12 μήνες. Στα τέλη Δεκεμβρίου 2023, ο Όμιλος είχε ένα χαρτοφυλάκιο 821.518 δωματίων (5.584 ξενοδοχεία) και 225.000 δωμάτια στο pipeline (1.315 ξενοδοχεία).

RevPAR τέταρτου τριμήνου

Το τμήμα Premium, Midscale and Economy (PM&E) αύξησε το RevPAR του κατά 12% σε σύγκριση με το 4ο τρίμηνο του 2022, περισσότερο λόγω των τιμών και λιγότερο σε σχέση με την αύξηση των ποστοστών πληρότητας. 

• Η περιοχή της Ευρώπης και της Βόρειας Αφρικής (ENA) σημείωσε αύξηση του RevPAR κατά 8% σε σχέση με το τέταρτο τρίμηνο 2022.

  • Στη Γαλλία, η οποία αντιπροσωπεύει το 43% του room revenue ολόκληρης της περιοχής, σταθεροποιήθηκε η ανάπτυξη του RevPAR. Η περιοχή του Παρισιού έχει επηρεαστεί δυσμενώς από μια ατζέντα από εκδηλώσεις που δεν πραγματοποιήθηκαν μέσα στο 2023 όπως τα Paris Motor Show, SIAL food show και SIMA Agriculture show. Οι επαρχίες συνέχισαν να απολαμβάνουν σταθερά επιχειρηματικά επίπεδα.
  • Το Ηνωμένο Βασίλειο, το οποίο αντιπροσωπεύει το 13% του room revenue της περιοχής, σημείωσε σταθερή και ισορροπημένη ανάπτυξη στο RevPAR μεταξύ Λονδίνου και άλλων πόλεων.
  • Στη Γερμανία, όπου καταγράφεται το 14% του room revenue της περιοχής, το RevPAR συνέχισε να βελτιώνεται σε σύγκριση με τα προηγούμενα τρίμηνα, κυρίως χάρη στις Χριστουγεννιάτικες αγορές. Ωστόσο, τα ποσοστά πληρότητας εξακολουθούν να έχουν ισχυρές ανοδικές δυνατότητες. Πράγματι, παραμένουν σημαντικά πίσω από τα προ κρίσης επίπεδα.

• Η περιοχή της Μέσης Ανατολής, Αφρικής και Ασίας-Ειρηνικού ανέφερε αύξηση 19% στο RevPAR σε σύγκριση με το 4ο τρίμηνο του 2022, επωφελούμενη από σημαντική επιχειρησιακή ανάκαμψη στην Ασία.

  • Η Μέση Ανατολή και η Αφρική, το 26% του room revenue της περιοχής, συνέχισε να εφαρμόζει ισχυρές αυξήσεις τιμών που ενισχύονται από τη σταθερή ζήτηση στο Leisure κομμάτι παρά τις συγκρούσεις στο Ισραήλ.
  • Η Νοτιοανατολική Ασία, το 29% του room revenue της περιοχής, σημείωσε ανάπτυξη του RevPAR συγκρίσιμη με τη Μέση Ανατολή, κυρίως λόγω των τιμών και υποστηριζόμενη από τη ζήτηση στο Leisure κομμάτι. 
  • Ο Ειρηνικός, το 26% του room revenue της περιοχής, εισέρχεται τώρα σε μια φάση ομαλοποίησης με πιο μετρήσιμη ανάπτυξη RevPAR, καθοδηγούμενη από ποσοστά πληρότητας το τέταρτο τρίμηνο.
  • Στην Κίνα, το 19% του room revenue της περιοχής, η ανάκαμψη συνεχίστηκε με αξιοσημείωτη ανάπτυξη RevPAR σε σύγκριση με το 4ο τρίμηνο του 2022. Η επιχειρηματική δραστηριότητα είναι πλέον ελαφρώς υψηλότερη από τα επίπεδα που παρατηρήθηκαν το 2019, όπως συνέβη και το τρίτο τρίμηνο.

• Η περιοχή της Αμερικής, η οποία αντικατοπτρίζει κυρίως τις επιδόσεις της Βραζιλίας (65% του room revenue της περιοχής), ανέφερε αύξηση της RevPAR κατά 15% σε σύγκριση με 4ο τρίμηνο του 2022. Η επιχειρηματική δραστηριότητα συνέχισε να επωφελείται από τις αυξήσεις των τιμών, υποστηριζόμενες από συνέδρια και εκδηλώσεις που έλαβαν χώρα κατά την περίοδο αυτή.

Το τμήμα Luxury & Lifestyle (L&L) ανέφερε αύξηση 8% στο RevPAR σε σύγκριση με το 4ο τρίμηνο του 2022, κυρίως λόγω των υψηλότερων ποσοστών πληρότητας.

• Το Luxury segment, το οποίο αντιπροσωπεύει το 77% του room revenue του τμήματος, σημείωσε αύξηση 10% στο RevPAR σε σύγκριση με το 4ο τρίμηνο του 2022. Αυτή η αύξηση ήρθε από την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού όπου η ανάπτυξη ήταν ισχυρή. Αν και τα ποσοστά πληρότητας βελτιώθηκαν σαφώς, εξακολουθούν να υστερούν κατά 5 μονάδες σε σχέση με τα προ κρίσης επίπεδα.

• Το Lifestyle RevPAR ήταν σταθερό σε σύγκριση με το 4ο τρίμηνο του 2022. Η πιο γρήγορη ανάκαμψη σε αυτό το segment το 2022 οδήγησε σε μία λιγότερο ευνοϊκή βάση σύγκρισης, που ενισχύθηκε από το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου που πραγματοποιήθηκε στο Κατάρ το 4ο τρίμηνο του 2022. Προσαρμοσμένο από αυτή τη διοργάνωση, το RevPAR στο Lifestyle segment αυξήθηκε κατά 6% κατά τη διάρκεια του τριμήνου.

Ενοποιημένα έσοδα 

O Όμιλος κατέγραψε έσοδα €5.056 εκατ. το 2023 αυξημένα κατά 18% σε like-for-like (LFL) επίπεδο σε σύγκριση με 2022. Αυτή η ανάπτυξη αναλύεται σε 17% αύξηση για στο τμήμα Premium, Midscale & Economy Division και 22% για το τμήμα Luxury & Lifestyle.

Οι επιδράσεις από την επιχειρησιακή δραστηριότητα (scope effects) που συνδέονται κυρίως με την επίδραση, καθόλη τη διάρκεια του έτους, του Paris Society (που αποκτήθηκε το 2022) και την εξαγορά της Potel & Chabot (τον Οκτώβριο του 2023) στο τμήμα Luxury & Lifestyle (το segment Hotel Assets & Other), συνεισέφερε θετικά για €285 εκατ.

Οι επιδράσεις από συναλλαγματικές διαφορές είχαν αρνητικό αντίκτυπο €228 εκατ., προερχόμενες κυρίως από το δολάριο Αυστραλίας (-7%), την λίρα Αιγύπτου (-40%) και την τουρκική λίρα (-32%).

(1) Like-for-like = σε σταθερό εύρος ενοποίησης και συναλλαγματικών ισοτιμιών.

(2) Premium, Midscale & Economy τμήμα

Ο Sébastien Bazin, Chairman & Chief Executive Officer της Accor, δήλωσε:

“Η Accor είχε αποτελέσματα ρεκόρ το 2023, με το EBITDA να σπάει το όριο του 1 δισ. ευρώ για πρώτη φορά στην ιστορία της. Παρόλο που υπήρχαν πολλοί λόγοι για αυτή την επιτυχία, οι καλές επιδόσεις οφείλονται πάνω απ’ όλα στις ομάδες του Ομίλου. θα ήθελα να τους ευχαριστήσω για τη δέσμευσή τους και την τεχνογνωσία τους σε έναν κλάδο του οποίου η δύναμη βρίσκεται πάνω απ’ όλα στις γυναίκες και άνδρες εργαζόμενους, που εξυψώνουν καθημερινά το προφίλ των brands μας με μια παθιασμένη και γενναιόδωρη αίσθηση φιλοξενίας. Μέσα στο προηγούμενο έτος ο Όμιλος πέτυχε ανάπτυξη σε όλα τα segments και τις περιοχές, αποτυπώνοντας τη δύναμη του asset light μοντέλου του, την αποτελεσματικότητα της οργάνωσής του βασισμένη σε δύο τμήματα, Premium, Midscale και Economy από τη μια, και Luxury and Lifestyle από την άλλη, το πόσο επιθυμητά είναι τα brands του, τη δύναμη των εργαλείων διανομής και αφοσίωσης, καθώς και της οικονομικής πειθαρχίας του.

Ενώ το γεωπολιτικό σκηνικό παραμένει περίπλοκο, το 2024 αναμένεται να είναι πλούσιο σε μεγάλες διεθνείς εκδηλώσεις που θα πρέπει να συνεχίσουν να τροφοδοτούν την ανάπτυξη και ξεκινάμε αυτό το νέο έτος με αυτοπεποίθηση. Η Accor βρίσκεται σε ιδανική θέση για να συνεχίσει την ισχυρή επέκτασή της και να δώσει ζωή στο όραμα της για μια πρωτοποριακή, υπεύθυνη βιομηχανία φιλοξενίας που δημιουργεί αξία για τους μετόχους και τους εταίρους της”.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ