Tης Κυρέλας Πέτρου
Το παντοπωλείο της νέας εποχής επιχειρεί να στήσει η ΑΒ Βασιλόπουλος, επιδιώκοντας να καταλάβει σε ορίζοντα δεκαετίας μερίδιο 50% από την αγορά των μικρών σημείων πώλησης στην Αττική, που αποτιμάται σήμερα στο ύψος των 500 εκατ. ευρώ.
Με στόχο λοιπόν τα 250 εκατ. ευρώ, λανσάρει ένα νέο μοντέλο franchise, που αποτελεί εξέλιξη του ήδη δοκιμασμένου μοντέλου του AB Shop&Go. Το νέο μοντέλο προβλέπει την χρηματοδότηση του σημείου σε ποσοστό 80% της αρχικής επένδυσης, για κάθε επιχειρηματία που επιθυμεί να λειτουργήσει το δικό του ΑΒ Shop&Go, διαθέτοντας κεφάλαια της τάξης των 30 χιλ. ευρώ κατά μέσο όρο και πολύωρη προσωπική εργασία.
Πρακτικά, το κατάστημα ανήκει στον ιδιώτη (ατομική επιχείρηση) ο οποίος υπογράφει συμβόλαιο με την ΑΒ για την παροχή όλου του εξοπλισμού, που καλύπτει το 80% (με όριο τα 100 εκατ.) της συνολικής επένδυσης. Ο εξοπλισμός αποπληρώνεται μακροπρόθεσμα, άτοκα. Πρόκειται για καταστήματα έκτασης 120 -200 τ.μ., ύψους επένδυσης 100-130 χιλ. ευρώ ανά κατάστημα.
Η ΑΒ προγραμματίζει τη λειτουργία 100 καταστημάτων σε ορίζοντα πενταετίας σε Αθήνα, Πειραιά και Θεσσαλονίκη, σε στοχευμένα, πυκνοκατοικημένα σημεία (κοντά σε σχολεία, δημόσιες υπηρεσίες, σταθμούς μετρό κλπ), ενώ στόχος της εταιρείας είναι να επεκταθεί σε ακόμα περισσότερες περιοχές σε όλη την Ελλάδα.
Όπως ανέφερε ο κ. Δημήτρης Παπαχρυσάνθου Wholesale & Affiliate Retail Director της ΑΒ, κατά την παρουσίαση του νέου concept, πρόκειται για μία ευέλικτη μορφή convenient καταστήματος γειτονιάς, που θα μπορεί να λειτουργεί με διευρυμένο ωράριο, ακόμα και τις Κυριακές, εάν ο ιδιοκτήτης το επιθυμεί, σύμφωνα με το πρότυπο ανάλογων καταστημάτων στο εξωτερικό. Αυτή τη στιγμή λειτουργούν ήδη 12 καταστήματα ΑΒ Shop&Go.
Ο κ. Λεωνίδας Βρεττάκος διευθύνων σύμβουλος της ΑΒ Βασιλόπουλος, εκτίμησε ότι το convenient αναπτύσσεται και θα συνεχίσει να αναπτύσσεται και ανέφερε σχετικά: «Στην ΑΒ Βασιλόπουλος υποστηρίζουμε έμπρακτα ότι μέσα από καινοτόμα επιχειρηματικά μοντέλα, μπορεί να ενισχυθεί το ελληνικό επιχειρείν και να σμιλευτεί η επιχειρηματικότητα του αύριο. Κάθε μέρα κάνουμε σταθερά βήματα σε αυτή την κατεύθυνση, ώστε μέσα από επιχειρηματικά σχήματα που παρέχουν ασφάλεια και σταθερότητα, να προσφέρουμε διεξόδους σε κάθε νέο ή έμπειρο επιχειρηματία, δημιουργώντας κίνητρα για το νέο ξεκίνημα».
Σε ό,τι αφορά το σύνολο της αγοράς των σούπερ μάρκετ, ο κ. Βρεττάκος εκτίμησε ότι θα καταγράψει άνοδο κατά 1,5% το 2018. Όπως ανέφερε, η ΑΒ την προσεχή τριετία θα επενδύει 50-60 εκατ. ετησίως, δημιουργώντας 10 καταστήματα το χρόνο (30 στην τριετία) χωρίς σε αυτά να περιλαμβάνονται τα franchise.
Περαιτέρω ανέφερε ότι καταβάλεται προσπάθεια εξορθολογισμού του φαινομένου των προσφορών, όπως και διαχειρισμού ανά κατάστημα, των επιπτώσεων από την επαναλειτουργία του πρώην δικτύου της Μαρινόπουλος. Όπως ανέφερε, από τους πελάτες του Μαρινόπουλου η ΑΒ πήρε το 40%, που μεταφράζεται σε τζίρο 200 εκατ. ευρώ, καθώς ο συνολικός τζίρος που μετακινήθηκε ήταν περί τα 550-600 εκατ. ευρώ. Από το ποσό αυτό η ΑΒ επιδιώκει να διατηρήσει τα 80 εκατ. ευρώ.
Η ΑΒ Βασιλόπουλος (εταιρεία μέλος του ομίλου Ahold Delhaize) σήμερα διαθέτει 290 εταιρικά καταστήματα και 104 franchise. To 2017 πέτυχε κέρδη 100 εκατ. ευρώ με τζίρο 2,1 δις. ευρώ (-3%). Το μερίδιο αγοράς της με βάση τα στοιχεία της Nielsen, διαμορφώθηκε στο 21,7% για το 2017.