Τους κ.κ. Γεώργιο Δριτσάκο, Ζαφείρη Ταμπακίδη και Βασίλειο Βρεττό, για διορισμό στις θέσεις Διοικητή και Υποδιοικητών της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, αντίστοιχα, πρότεινε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στη χθεσινή συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής.
- “Με το άρθρο 31 του Νόμου 4647/2019 τον περασμένο Δεκέμβριο, θεσμοθετήσαμε μια καινοτόμα πρόβλεψη.
- Οι μισθολογικές παροχές των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας συνδέονται πλέον με την απόδοση της αεροναυτιλίας για τη μείωση των καθυστερήσεων στα αεροδρόμια της χώρας.
- Η συγκεκριμένη πρόβλεψη αποτελεί μια εξαιρετικά σημαντική και ριζοσπαστική μεταρρύθμιση, όχι μόνο για την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, αλλά κι ευρύτερα για τον Δημόσιο Τομέα, μια που για πρώτη φορά θα δίνεται «bonus αποδοτικότητας» σε υπαλλήλους Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου.
- Αυτό το bonus θα δίνεται από τα κονδύλια του EuroControl, και δεν θα υπάρχει δημοσιονομική επιβάρυνση του Κρατικού Προϋπολογισμού.“
Όπως ανέφερε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, η επιλογή των συγκεκριμένων προσώπων για τη διοίκηση της ΥΠΑ υπήρξε αποτέλεσμα μιας λεπτομερούς εξέτασης από Πενταμελή Επιτροπή, με μέλη από το ΑΣΕΠ, το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, τον EASA (Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια της Αεροπορίας) και έναν Καθηγητή Πανεπιστημίου, ενώ, παράλληλα, υπογράμμισε πως οι συγκεκριμένοι υποψήφιοι συνδυάζουν την εμπειρία της Πολεμικής με την Πολιτική Αεροπορία, με στόχο «ένα πιο αποδοτικό διοικητικό σχήμα» για την ΥΠΑ.
Κατά πλειοψηφία εγκρίθηκαν από την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, οι προτεινόμενοι από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνο Καραμανλή, για τις θέσεις του διοικητή και των υποδιοικητών της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, Γιώργος Δριτσάκος, Ζαφείρης Ταμπακίδης και Βασίλης Βρεττός. Υπέρ των τριών νέων διορισμών, τάχθηκαν ΝΔ και Ελληνική Λύση, ενώ καταψήφισε ο ΣΥΡΙΖΑ. Από την πλευρά τους, ΚΙΝΑΛ, ΚΚΕ και ΜεΡΑ25 δήλωσαν «παρών» διευκρινίζοντας ότι η ψήφος τους σχετίζεται με τις πολιτικές που καλούνται να εφαρμόσουν και όχι με τα πρόσωπα.
Απευθυνόμενος στα μέλη της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, ο κ. Κώστας Καραμανλής, στο ξεκίνημα της ομιλίας του, έκανε εκτενή αναφορά σε σωρεία παραλείψεων της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, επισημαίνοντας πως
- «η θητεία του τοποθετημένου – από την προηγούμενη κυβέρνηση – Διοικητή στην ΥΠΑ είχε λήξει από τον Ιούνιο του 2018», όπως και ότι
- «πρακτικά, η ΥΠΑ εδώ και 4 χρόνια λειτουργεί χωρίς τους 2 απαραίτητους Υποδιοικητές, αφού, οι τοποθετημένοι από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ παραιτήθηκαν τον Νοέμβριο του 2015 κι από τότε η προηγούμενη κυβέρνηση ΔΕΝ τους αντικατέστησε».
Ενέργειες, από τις οποίες κινδύνευσε η Ελλάδα 2 φορές να υποβιβαστεί από τον EASA, τόσο για την καθυστέρηση υλοποίησης του Νομοθετικού Πλαισίου, όσο και για τις πρωτοφανείς καθυστερήσεις των πτήσεων τον περασμένο Αύγουστο.
Στη συνέχεια, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε λεπτομερώς στις κινήσεις της νέας κυβέρνησης, τονίζοντας:
- «Μια από τις πρώτες μας ενέργειες ως κυβέρνηση ήταν να έρθουμε σε άμεση επικοινωνία με τον EASA, προκειμένου να αντιστρέψουμε το αρνητικό κλίμα που είχε δημιουργηθεί και να επισπεύσουμε τη συγκρότηση της ΑΠΑ”.