Στόχο για έσοδα 2,4 δις ευρώ θέτει το ΤΑΙΠΕΔ για την επόμενη χρονιά και για τον λόγο αυτό θέτει ως «προμετωπίδα» τα «βαριά του χαρτιά», όπως οι αποκρατικοποιήσεις του «Ελ. Βενιζέλος» των ΔΕΠΑ Υποδομών και Εμπορίας και των ΕΛΠΕ.
Ο πρόεδρος του Ταμείου Άρης Ξενόφος και ο διευθύνων σύμβουλος Ριχάρδος Λαμπίρης ανέφεραν σε συνάντησή τους με δημοσιογράφους ότι το ακριβές ποσό που θα εισπραχθεί, θα καθοριστεί από την έκβαση των προαναφερθεισών τεσσάρων ιδιωτικοποιήσεων. Ωστόσο, εμφανίστηκαν βέβαιοι πως το 2020 θα είναι μία “χρονιά ρεκόρ” και σίγουρα τα έσοδα θα είναι υψηλότερα από εκείνα των ετών 2018- 2019, ήτοι πάνω από 2 δισ. ευρώ.
Για το εφετινό πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων, το ΤΑΙΠΕΔ θα έχει ολοκληρώσει μετά τις γιορτές την αξιολόγηση των προτάσεων συμμετοχής των 10 επενδυτικών σχημάτων στο διαγωνισμό πώλησης του 30% του “Ελ. Βενιζέλος”. Πηγές αναφέρουν ότι στην επόμενη φάση των δεσμευτικών προσφορών αναμένεται να προκριθούν σχεδόν όλοι οι διεκδικητές. Παράλληλα, σε εξέλιξη είναι η διαγωνιστική διαδικασία για την πώληση του 100% της ΔΕΠΑ Υποδομών, με τη σχετική προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος να λήγει στις 14 Φεβρουαρίου 2020. Οι εκτιμήσεις της διοίκησης του Ταμείου είναι πως θα υπάρχει μεγάλη συμμετοχή.
Στο τέλος του Ιανουαρίου, θα υπάρξει η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την πώληση του 65% της ΔΕΠΑ Εμπορίας (το 35% της εταιρείας ανήκει στα ΕΛΠΕ). Σύμφωνα με πληροφορίες, το Ταμείο είναι σε διαπραγματεύσεις με τα ΕΛΠΕ ως προς τους όρους, για το ενδεχόμενο πώλησης του 35% στην περίπτωση που η πετρελαϊκή εταιρία δεν αναδειχθεί πλειοδότης του διαγωνισμού.
Εξάλλου, τα ΕΛΠΕ αποτελούν και το επόμενο “μεγάλο πωλητήριο”, με το Δημόσιο να θέλει να διαθέσει μέρος του 35% των μετοχών τους. Όπως σημείωσαν οι κ. Ξενόφος και Λαμπίρης, δεν προγραμματίζεται άμεσα έξοδος στις αγορές, αλλά το Ταμείο βρίσκεται σε ετοιμότητα ώστε όταν οι συνθήκες κριθούν ιδανικές να προχωρήσει σε πώληση.
Για το επόμενο έτος, επίσης, προγραμματίζονται διαγωνισμοί για την παραχώρηση ή πώληση των λιμανιών Καβάλας, Αλεξανδρούπολης και Ηγουμενίτσας, ενώ στο α’ εξάμηνο του 2020 αναμένεται ο διαγωνισμός για την Υπόγεια Αποθήκη Αερίου της Καβάλας.
Όσον αφορά στο επενδυτικό σχέδιο για το “Ελληνικό”, το ΤΑΙΠΕΔ βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τη Lamda Development για την κατανομή της κυριότητας και των δικαιωμάτων χρήσης της έκτασης. Εάν ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός του καζίνου, οι εκτιμήσεις θέλουν να εκκινήσουν οι εργασίες στην έκταση του “Ελληνικού” μέσα στο α’ δίμηνο του 2020.
Σημειώνεται ότι ένας από τους στόχους της επόμενης χρονιάς είναι να προχωρήσει και η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού. Η υποβολή προσφορών είναι προγραμματισμένη για τις 21 Φεβρουαρίου. Ωστόσο, ουδείς αποκλείει το ενδεχόμενο άλλης μιας παράτασης στη διαδικασία, καθώς τα προβλήματα είναι πολλά. Μεταξύ αυτών, η λειτουργία των πέντε νέων σταθμών μετωπικών διοδίων, η πιστοποίηση των σηράγγων και των γεφυρών του αυτοκινητοδρόμου, η έλλειψη Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ).
Τέλος, όπως ανέφερε ο κ. Ξενόφος, εντός του 2020 το ΤΑΙΠΕΔ θα προχωρήσει σε συνεργασία με το ΙΟΒΕ στην εκπόνηση μελέτης για το “οικονομικό αποτύπωμα” του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων από το 2011 έως και σήμερα. «Στόχος μας είναι να καταγράψουμε την ουσιαστική δουλειά και όχι μόνο το οικονομικό αντάλλαγμα. Το πόσες επενδύσεις σημειώθηκαν, πόσες θέσεις εργασίας δημιουργήθηκαν και ποιο ήταν το αποτέλεσμα της κάθε αποκρατικοποίησης στην οικονομία», σημείωσε.