Ο Βρετανός πήρε την 84η νίκη της καριέρας του, 11η φετινή και 5η στη Γιας Μαρίνα.

Του Τάκη Πουρναράκη

Προσπαθώ έστω για λίγο να μπω στα παπούτσια του Χάμιλτον. Φέρνω στο μυαλό μου την ηλικία των 35 ετών. Φυσικά δεν ξέρω πως είναι να έχεις όλες τις επιλογές ανοικτές και ποια ψυχολογία δημιουργεί ένας 9ψηφιος τραπεζικός λογαριασμός και η απόλυτη αποδοχή/αναγνωρισιμότητα.

Ελάτε να το σκεφτούμε όμως λίγο. Βρίσκεσαι στο Yas Island και «the night is still young». Τα κορίτσια λικνίζονται νωχελικά στα παρακείμενα σκάφη και αρκεί ένα και μόνο νεύμα σου…

Πόση δύναμη χρειάζεται για να συνεχίσεις το de briefing με τους μηχανικούς για να σου σετάρουν το μονοθέσιο άψογα ώστε να πάρεις την pole αύριο και τη νίκη μεθαύριο; Πόση συγκέντρωση και επαγγελματισμός απαιτείται ενόσω ξέρεις πως δεν πρόκειται ν’ αλλάξει τίποτα είτε κερδίσεις είτε χάσεις. Έχεις διατηρήσει τον τίτλο είσαι εξάκις παγκόσμιος πρωταθλητής και έχεις στα χέρια σου ένα μονοθέσιο που και τελευταίο να ξεκινήσει, όπως στην περίπτωση του Μπότας (σ.σ: λόγω ποινής) πάλι στις πρώτες θέσεις θα τερματίσει (σ.σ: ο Φινλανδός τερμάτισε 4ος).

Τι είναι αυτό που σου δίνει κίνητρο να δουλέψεις σε απάνθρωπα όρια για να πάρεις μια ακόμη νίκη; Είναι λογικό όμως να μην μπορώ να το καταλάβω. Όπως πιστεύω ότι δεν μπορούν να το καταλάβουν το 99,99% των ανθρώπων στο πλανήτη.

Όσοι το καταλαβαίνουν τους γνωρίζουμε πιθανόν όλοι, ως παγκόσμιους πρωταθλητές, ή κορυφαίους στον τομέα τους. Ακόμη κι έτσι όμως όσο το σκέφτομαι και πάλι είναι απόκοσμο, είναι έξω από τα όρια της απλής λογικής, του μέσου ανθρώπου.

Ο Λιούις Χάμιλτον πέτυχε στη Γιας Μαρίνα το απόλυτο: όντας poleman, νικητής και ρεκόρ γύρου αγώνα το οποίο στοίχειωνε από το 2009.

Μάλιστα δεν απειλήθηκε σε κανένα σημείο του αγώνα ούτε έχασε το προβάδισμα.

Μετά το τέλος του αγώνα δήλωσε: «Τι τρόπος να κλείσω τη σεζόν! Ως ομάδα, συνολικά, ήμασταν πολύ δυνατοί αυτό το Σαββατοκύριακο και ο Valtteri έκανε επίσης σπουδαία εμφάνιση σήμερα. Είμαι ευγνώμων για τη συνεχιζόμενη σκληρή δουλειά και αφοσίωση όλων φέτος. Είχα κάποιους σπουδαίες αγώνες φέτος με τον Βάλτερι, τον Mαξ και τον Τσάρλς, προσδοκώ ότι θα είναι ακόμα πιο σκληρός ανταγωνισμός το 2020. Ξέρω πως οι αντίπαλοί μου θα δουλέψουν για να προσπαθήσουν να ανεβάσουν τον πήχη, επομένως δεν έχω ψευδαισθήσεις. Ανυπομονώ για τη νέα πρόκληση το επόμενο έτος».

Πιο πίσω δόθηκε μάχη για τη 2η θέση στο βάθρο με το Φερστάπεν να επικρατεί του Λεκλέρκ. Στη Ferrari το έριξαν στις δοκιμές αλλάζοντας στρατηγική, βάζοντας και τα δυο μονοθέσια στα πιτ και γενικά δοκιμάζοντας οτιδήποτε περίεργο μπορούσαν μπας και τους κάτσει το αυτοκίνητο ασφαλείας. Ούτε αυτό φυσικά μπορεί να διασκεδάσει τις άσχημες εντυπώσεις που αφήνει η στρατηγική τους. Δεν χωνεύεται ότι και πάλι το Σάββατο ο Λεκλέρκ δε βγήκε έγκαιρα για να κάνει δεύτερη προσπάθεια στο Q3. Όπως επίσης δε χωνεύεται ότι ο Φέτελ διατηρεί τη θέση του παρότι παραδέχτηκε – προς τιμήν του – ότι δεν είχε καλή χρονιά και θα μπορούσε και καλύτερα. Πόσοι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα μπορούν να το πουν αυτό και να διατηρήσουν θέση και πλουσιοπάροχη αμοιβή;

Ο Νίκο Χούλκενμπεργκ βρέθηκε εκτός F1 μετά από χρόνια. Δεν κατάφερε παρότι συμπλήρωσε 179 συμμετοχές σε GP. Ένα αρνητικό ρεκόρ για τον ταλαντούχο Γερμανό οδηγό που η παρουσία του οριοθετήθηκε από το ύψος του (1.85).

Οι ομάδες της F1 θα παραμείνουν όλη τη βδομάδα στο Άμπου Ντάμπι για δοκιμές εξέλιξης στα ελαστικά του 2020.

ΣΗΜΕΙΑ ΚΛΕΙΔΙΑ

  • Ο Χάμιλτον κέρδισε εκκινώντας από την pole χωρίς να χάσει το προβάδισμα και χωρίς κανένα πρόβλημα στους 55 γύρους. Πίσω του όμως, δόθηκε μάχη για τις άλλες δυο θέσεις στο βάθρο. Ο Βρετανός πέτυχε ένα εντυπωσιακό grand slam: Pole, νίκη και ταχύτερο γύρο.
  • Η Ferrari επέλεξε να πραγματοποιήσει δυο αλλαγές ελαστικών και στα δυο της μονοθέσια ακολουθώντας διαφορετική στρατηγική στο καθένα. Σε αμφότερες τις περιπτώσεις τα μονοθέσια έκαναν ταυτόχρονα αλλαγή ενώ χρησιμοποιήθηκαν και οι τρεις διαθέσιμες γόμες, με διαφορετική σειρά.
  • Ο οδηγός της Mercedes, Βάλτερι Μπότας που εκκινούσε τελευταίος λόγω ποινής τερμάτισε τέταρτος. Στην αρχή χρησιμοποίησε για πολλούς γύρους τη μέση γόμα, προτού βάλει τη σκληρή για το φινάλε. Τερμάτισε μόλις ένα δευτερόλεπτο πίσω απ’ αυτούς που ανέβηκαν στο βάθρο.
  • Τη μεγαλύτερη απόσταση με τη σκληρή γόμα διένυσε ο οδηγός της Toro Rosso, Πιερ Γκασλί. Mετά από μια επαφή στον πρώτο γύρο άλλαξε ελαστικά και συμπλήρωσε 52 γύρους με τη σκληρή γόμα τερματίζοντας δυο γύρους πίσω από τον νικητή.
  • Είδαμε πέντε διαφορετικές στρατηγικές στη βαθμολογούμενη δεκάδα.
  • Ο Χάμιλτον έσπασε τελικά το ρεκόρ γύρου αγώνα, που κρατούσε από το 2009,. O Bρετανός πέτυχε τον ταχύτερο γύρο αγώνα με τη σκληρή γόμα, δυο γύρους πριν το τέλος.

 ΠΩΣ ΑΠΕΔΩΣΕ Η ΚΑΘΕ ΓΟΜΑ

  • ΣΚΛΗΡΗ C3: Τη χρησιμοποίησαν όλοι οι οδηγοί που έκαναν μια αλλαγή εκτός από το Νίκο Χούλκενμπεργκ που τερμάτισε 12ος στον τελευταίο του αγώνα – προς ώρας – στη  Fοrmula 1.
  • MEΣΗ C4: Ήταν η δημοφιλέστερη επιλογή στην εκκίνηση καθώς πρόσφερε έναν εξαιρετικό συμβιβασμό, ανάμεσα στην αντοχή και στην απόδοση ενόσω έπεφταν οι θερμοκρασίες στο Άμπου Ντάμπι.
  • ΜΑΛΑΚΗ C5: Η πιο μαλακή γόμα της γκάμας, ανταπεξήλθε καλά στις απαιτήσεις αυτής της πίστας, αντέχοντας ακόμη και πάνω από 10 γύρους, υπό πλήρες φορτίο καυσίμου, στην αρχή του αγώνα.


MARIO ISOLA, ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ F1 ΚΑΙ ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

“ Είμαστε ευχαριστημένοι από τη συνολική απόδοση, των ελαστικών, ειδικά όσον αφορά στις τρεις πιο μαλακές γόμες της γκάμας μας,. Είδαμε μερικά μεγάλα μέρη αγώνα και μικρή πτώση απόδοσης λόγω υπερθέρμανσης. Επίσης είχαμε πολλές διαφορετικές τακτικές και ωμή ταχύτητα, το ρεκόρ ταχύτερου γύρου αγώνα που κρατούσε μια δεκαετία έσπασε τελικά με σχετικά παλιά ελαστικά σκληρής γόμας. Αυτό δεικνύει τη σταθερή βελτίωση απόδοσης που είδαμε στη Formula 1 φέτος, κάτι που πρέπει να λάβουμε υπόψη μας για το μέλλον. Τώρα επικεντρώνουμε την προσοχή μας στις δοκιμές εξέλιξης για το 2020 και το απώτερο μέλλον, παραμένοντας στη Γιας Μαρίνα. Την Τρίτη και την Τετάρτη όλες οι ομάδες θα δοκιμάσουν μια γκάμα ελαστικών για το 2020 και θα έχουν την ευκαιρία να τη συγκρίνουν με τα ελαστικά του 2019. Μετά απ’ αυτό θα γίνουν δοκιμές και στα ελαστικά 18 ιντσών για το 2021, αυτές θα είναι οι τελευταίες μας φετινές δοκιμές. Συγχαρητήρια στο Lewis Hamilton και τη Mercedes όχι μόνο για την εμφατική νίκη στον αγώνα, αλλά και την διατήρηση των δυο τίτλων.”