Αποστολή στο Βερολίνο

Δημήτρης Μαλλάς

 

Περισσότερο «έξυπνες» συσκευές τεχνολογίας με τους ψηφιακούς βοηθούς (digital assistants), όπως είναι το Google Assistant και η Amazon Alexa, να παίζουν όλο και μεγαλύτερο ρόλο, τηλεοράσεις με καλύτερη ανάλυση και ποιότητα εικόνας αλλά και ευρεία χρήση των εφαρμογών τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) είναι ορισμένες από τις τάσεις που παρατηρούνται στη φετινή IFA, μία από τις μεγαλύτερες εκθέσεις ψηφιακών τεχνολογιών σε παγκόσμιο επίπεδο, η οποία ανοίγει σήμερα τις πύλες στο Εκθεσιακό Κέντρο του Βερολίνου (Messe Berlin).

Αν και η Google και η Amazon δεν έχουν μεγάλα περίπτερα στη φετινή IFA, τα σήματα των Google Assistant και Amazon Alexa εμφανίζονται σχεδόν παντού και οι ανακοινώσεις προϊόντων που τα ενσωματώνουν είναι ουκ ολίγες. Είναι χαρακτηριστικό πως η Lenovo ανακοίνωσε τρεις φορητούς υπολογιστές που ενσωματώνουν την Amazon Alexa, όπως και αρκετές ακόμη «έξυπνες» συσκευές με Google Assistant, ενώ είδαμε εταιρείες όπως η Senheiser να παρουσιάζουν ακουστικά στα οποία με τη χρήση ενός ψηφιακού βοηθού να μπορείς να λες ποιο τραγούδι θες να ακούσεις!

Η τάση προς την αξιοποίηση των ψηφιακών βοηθών δεν είναι καινούρια, αλλά πλέον η χρήση τους διευρύνεται καθώς οι κατασκευαστές προσπαθούν να κάνουν όσο το δυνατόν πιο «έξυπνες» τις συσκευές τους. Το έτερο σκέλος της προσπάθειας τους περιλαμβάνει εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης (artificial intelligence – AI) με αποτέλεσμα να βλέπουμε καινοτόμες υλοποιήσεις που έχουν ως στόχο να αλλάξουν την καθημερινότητα μας. Όπως είναι, για παράδειγμα, ο ψηφιακός βοηθός για αγορές ρούχων που δημιούργησε η LG και δημιουργεί μία ψηφιακή αναπαράσταση του αγοραστή, ο οποίος μπορεί να δοκιμάσει επί της οθόνης τα ρούχα που έχει διαλέξει προκειμένου να επιλέξει το σωστό μέγεθος όπως και το τι του ταιριάζει.

Μία κατηγορία που φέτος στην IFA έχει συγκεντρώσει μεγάλο ενδιαφέρον είναι αυτή των φορητών υπολογιστών με αρκετούς από τους μεγάλους κατασκευαστές (Lenovo, Asus, Acer) να παρουσιάζουν αρκετά νέα μοντέλα.

Η τάση στη συγκεκριμένη κατηγορία είναι προς μοντέλα με καλύτερες οθόνες και με εξαιρετικά μικρά περιθώρια, αλλά και προς υπολογιστές με εξαιρετικά μεγάλη ισχύ. Είναι αξιοσημείωτο πως Asus και Acer παρουσίασαν νέες οικογένειες φορητών υπολογιστών (ProArt για την πρώτη και ConceptD Pro για τη δεύτερη) που ενσωματώνουν κορυφαίες κάρτες γραφικών από την NVidia και την τελευταία γενιά επεξεργαστών της Intel και απευθύνονται σε χρήστες με ιδιαίτερα μεγάλες απαιτήσεις. Από την πλευρά της, η Lenovo ανακοίνωσε αρκετά νέα μοντέλα στις σειρές Yoga και Thinkbook με στόχο να προσφέρει περισσότερες επιλογές προς τους καταναλωτές αλλά και τις επιχειρήσεις.

Η IFA είναι από τις εκθέσεις όπου η τηλεόραση είναι μία κατηγορία προϊόντων που δίνεται μεγάλη έμφαση. Στη φετινή IFA το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στα μοντέλα με μεγαλύτερη ανάλυση καθώς πλέον το 8Κ έρχεται στο προσκήνιο. Samsung και LG είναι οι κατασκευαστές που δίνουν τη μεγαλύτερη έμφαση με τις δύο εταιρείες να ακολουθούν πάντως διαφορετικές τεχνολογικές προσεγγίσεις. Η Samsung χρησιμοποιεί την τεχνολογία QLED, ενώ η LG ηγείται του «στρατοπέδου» της τεχνολογίας OLED. Και οι δύο παρουσιάζουν εδώ στο Βερολίνο πολλά νέα 8Κ μοντέλα με την LG μάλιστα να δείχνει και τηλεοράσεις με 8Κ ανάλυση που βασίζονται, όμως, στην πιο προσιτή -από οικονομικής απόψεως- τεχνολογία Nanocell, δείγμα της προσπάθειας να απευθυνθεί και σε χαμηλότερα στρώματα της αγοράς.

Το ζήτημα είναι, βέβαια, ότι προς το παρόν δεν υπάρχει αρκετό περιεχόμενο στη συγκεκριμένη ανάλυση. Ζήτημα που οι κατασκευαστές, με τη Samsung να είναι από αυτές που δείχνουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, να προσπαθούν να το επιλύσουν προχωρώντας σε συνεργασίες με εταιρείες περιεχομένου στην Ευρώπη, οι επόμενες παραγωγές των οποίων θα είναι και σε 8Κ ανάλυση.

Μία άλλη κατηγορία προϊόντων τεχνολογίας με εξαιρετικά μεγάλη άνοδο και ενισχυμένο ενδιαφέρον στη φετινή IFA είναι αυτός του ήχου. Είναι εντυπωσιακό ότι στην IFA οι ανακοινώσεις για νέα φορητά ηχεία και ασύρματα ακουστικά ξεπερνούν σε αριθμό τις αντίστοιχες σε άλλες δημοφιλείς κατηγορίες προϊόντων. Και δεν είναι τυχαίο ότι η Harman ανακοίνωσε ότι ξεπέρασε τα 100 εκατ. πωλήσεις φορητών ηχείων της JBL, μία ένδειξη ότι οι καταναλωτές θέλουν να ακούν την αγαπημένη μουσική τους οπουδήποτε και αν βρίσκονται.

Μία τάση στη συγκεκριμένη κατηγορία σχετίζεται επίσης με τα ασύρματα ακουστικά, όπου οι επιλογές πληθαίνουν διαρκώς με τους κατασκευαστές να παρουσιάζουν όλο και περισσότερα μοντέλα όπου δεν υπάρχουν καθόλου καλώδια, τα αποκαλούμε και «πραγματικά ασύρματα» (true wireless). Η ενσωμάτωση λειτουργιών φωνητικής διαχείρισης αλλά και πλήρους εξουδετέρωσης του θορύβου είναι επίσης βασικές τάσεις σε μία κατηγορία προϊόντων που αποκτά όλο και περισσότερο ενδιαφέρον.