του Τάκη Πουρναράκη
To Honda Civic ήταν το τρίτο πιο καλοπουλημένο αυτοκίνητο στην παγκόσμια αγορά το 2018. Πουλήθηκαν 812.767 Civic το 2018, μαζί με την Corolla (2η, 935χ) και το Golf (7ο, 732χ) εκπροσωπούν στο τοp 10 της παγκόσμιας κατάταξης των πωλήσεων αυτοκινήτου για το 2018 την κατηγορία C.
Μέστωσαν τα ρόδια στη Μάνη
Στη χώρα μας πέρυσι πουλήθηκαν 361 Civic καθώς η μάρκα έχει φανατικούς φίλους. Ανοίγοντας συζήτηση με έναν εξ’ αυτών θα ακούσεις σίγουρα για την απαράμιλλη αξιοπιστία των Honda, για την ποιότητα κατασκευής, ενώ οι θιασώτες της σπορ οδήγησης πίνουν νερό στο όνομα των Type R ή Vti, CRX παλιότερα.
Το Civic που είχαμε στα χέρια για δοκιμή είναι μια χρυσή τομή ανάμεσα στην οικογενειακή έκδοση των 1.0lt/126PS και στο αγωνιστικό Type R των 320PS. Με αναλογία kg/ps στο 7 έχει αρκετό ενδιαφέρον γι’ αυτόν που του αρέσει η σπορ οδήγηση, αλλά δε θέλει να κάνει σημαντικές υποχωρήσεις σε άνεση, κατανάλωση και τιμή.
Μπαίνοντας στο εσωτερικό του Civic θυμήθηκα την αίσθηση που είχα όταν οδήγησα το πρώτο Civic Vti. Με εκείνο τον ατμοσφαιρικό κινητήρα των 160PS που στροφάριζε ως τις 7500 rpm με κολασμένο ήχο και το εκπληκτικά ακριβές κιβώτιο ταχυτήτων. Σήμερα ο κινητήρας είναι υπερτροφοδοτούμενος, η απόδοση έχει ανέβει στα 182PS και η αίσθηση που σου δίνει στις μεσαίες επιταχύνσεις είναι για 200+PS. Το κιβώτιο παραμένει εξίσου ακριβές, η ανάρτηση λόγω της ακαμψίας του πλαισίου έχει κάνει άλματα και η κατευθυντικότητα του εμπρός μέρους είναι εξαιρετική. To σύγχρονο Civic διαθέτει επίσης όλα εκείνα τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας που προστατεύουν τον οδηγό από τον εαυτό του όπως: Οπίσθιες Ζώνες Ασφαλείας με προεντατήρα, Σινιάλο Έκτακτης Ακινητοποίησης, Σύστημα προειδοποίησης χαμηλής πίεσης ελαστικών, Σύστημα Αυτόματης Πέδησης Μετριασμού Σύγκρουσης, Προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης, Σύστημα Υποβοήθησης Διατήρησης Λωρίδας, Ειδοποίηση Απόκλισης από τη Λωρίδα, Σύστημα Αποφυγής Παρέκκλισης Λωρίδας, Έξυπνο Περιοριστή Ταχύτητας, Έξυπνο Σύστημα Ελέγχου Σταθερής Ταχύτητας, Σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων Οδικής Κυκλοφορίας, Πληροφόρηση Τυφλού Σημείου, Παρακολούθηση Κυκλοφορίας Διασταυρώσεων. Αξίζει να σταθούμε στο σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης που προκύπτει από το συνδυασμό του ACC με την υποβοήθηση λωρίδας. Μπορείς να το εμπιστευθείς και μειώνει κατά 60% το φόρτο εργασίας του οδηγού στον αυτοκινητόδρομο.
Έδρα μας η Μεγάλη Μαντίνεια όπου διανυκτερεύσαμε στη Villa Vager του Νικόλα και της Μαρίνας
Είχαμε την ευκαιρία να ταξιδέψουμε με το Civic από την Αθήνα μέχρι την Μεσσηνιακή Μάνη. Έδρα μας για μια νύχτα η Μεγάλη Μαντίνεια, ένα γραφικό χωριό στον κόλπο της Καλαμάτας, χωρίς πλατεία. Από κει κινηθήκαμε για Καρδαμύλη, Στούπα, δυο φιλόξενα Μανιάτικα χωριά με ιστορία, χαρακτηριστική ομορφιά και μοναδικές παραλίες όπως ο Φονέας, τα Δελφίνια και η Καλόγρια. Για τους λάτρεις της κολύμβησης και των φυσικών ομορφιών της θάλασσας, προτείνουμε να επιχειρήσουν να πάνε από τα Δελφίνια στο Φονέα, απόσταση 750m.
Ηλιοβασίλεμα στην Καλόγρια της Στούπας
Από Καλαμάτα έως Στούπα έχεις να αντιμετωπίσεις 43km στριφτερής διαδρομής, γλιστερής, με πολλές ανομοιομορφίες. Ειδικά αυτή την εποχή μέσα Αυγούστου τα πράγματα χειροτερεύουν καθώς επισκέπτονται τη Μάνη οι παραθεριστές. Ανάμεσά τους ενδημούν νεοσαλίγκαροι που στραγγαλίζουν την κυκλοφορία κινούμενοι με ακατάλληλη ταχύτητα. Ανάλογα με τις συνθήκες του δρόμου έχει λογική μια μ.ω.τ από 50 -70km/h εκτός κατοικημένων περιοχών. Αν κινείσαι με 30km/h ή με 100km/h προκαλείς κινδύνους. Το πρόβλημα εντείνεται όταν ο νεοσαλίγκαρος συναντήσει όμοιό του και η κατάσταση γίνεται ασφυκτική εάν όσοι βρεθούν πίσω τους δεν έχουν το θάρρος να προσπεράσουν.
Εδώ πραγματικά το Civic 1.5lt/182PS κάνει θαύματα. Η γραμμική απόκριση του κινητήρα, η πολύ καλή πρόσφυση του εμπρός άξονα, το κράτημά του στις στροφές, η σταθερότητά του στο φρενάρισμα, σου επιτρέπουν ν’ αντιμετωπίσεις τέτοιες Αυγουστιάτικες ταλαιπώριες, χωρίς χάσιμο χρόνου ή ρίσκο. Σύμμαχοί μας το ακριβές γρήγορο κιβώτιο και τα ακούραστα φρένα. Με τη 2η σχέση να ξεπερνά τα 100km/h μπορείς να πραγματοποιήσεις αστραπιαία προσπεράσματα μένοντας ελάχιστα στο αντίθετο ρεύμα. Τα φώτα led που έφερε το αυτοκίνητο δοκιμής μας, σου επιτρέπουν να αισθάνεσαι την ίδια σιγουριά στις κινήσεις σου ακόμη και το βράδυ.
Αυγουστιάτικο φεγγάρι στη Μάνη
Συμπληρώσαμε συνολικά πάνω από 1000km πίσω από το τιμόνι του μεσαίου μοντέλου της Honda με την κατανάλωση να ξεπερνά οριακά τα 7lt/100km παρά τη συνεχή χρήση του κλιματισμού. Η συνολική αίσθηση που αποκομίσαμε είναι αυτή της σπορ συμπεριφοράς, με πολύ ισορροπημένες αντιδράσεις υπό πίεση στις στροφές. Είναι ξεκάθαρο πως τα όρια του αυτοκινήτου βρίσκονται πολύ πιο πάνω από τα όρια της λογικής και της νομιμότητας. Το μόνο σημείο που επιδέχεται βελτίωσης είναι το λειτουργικό του συστήματος multimedia. Αυτό το σχόλιο αφορά όμως περισσότερο τον ευκαιριακό και λιγότερο το μόνιμο χρήστη καθότι “έξις δεύτερη φύσις” κοινώς συνηθίζεις.
Το Civic μας ενθουσίασε στη σπορ οδήγηση
Αν ψάχνετε αυτοκίνητο κατηγορίας C και παράμετροι όπως αξιοπιστία, ποιότητα κατασκευής, οδική συμπεριφορά, επιδόσεις, κατανάλωση, παίζουν για σας σημαντικό ρόλο, τότε να δείτε το Civic. Ο ανταγωνισμός είναι ισχυρός. Ενδεικτικά αναφέρω τα: Focus, Golf, Corolla, Astra, 308, Ceed.
Ο χώρος αποσκευών σε διθέσια διαμόρφωση φτάνει τα 1209lt
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA Honda Civic VTEC turbo
Κινητήρας: 1.498 cc
Ισχύς: 182PS/ 5.500 rpm
Ροπή: 24,5 kgm/1.900 -5.000 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 8,2 sec
Τελική ταχύτητα: 220 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 7. 1 lt/100 km (δοκιμής)
Βάρος: 1.307 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.518/1.799/1.434 mm
Μεταξόνιο: 2.697 mm
Χώρος αποσκευών: 492-1209 lt
Εκπομπές CO2: 128/137 gr/km (NEDC/WLTP)
Τέλη κυκλοφορίας: 154 €
Τιμή: από 26.250€ έκδοση Sport