Μέτωπο κατά της ΑΒ Βασιλόπουλος και του ΙΕΛΚΑ, ανοίγει ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Πλαστικών Ελλάδος (ΣΒΠΕ) για τη διαφήμιση της ΑΒ σχετικά με τις πλαστικές σακούλες.
Στο εξώδικο που απέστειλε στην ΑΒ ο ΣΒΠΕ, διαμαρτύρεται για τον συσχετισμό που γίνεται στο διαφημιστικό σποτ της χρήσης πλαστικής σακούλας, ως «κακή συνήθεια» – εξάρτηση, αντίστοιχης βαρύτητας, σοβαρότητας και σημασίας με τον εθισμό στα ναρκωτικά, στο κάπνισμα, στον αλκοολισμό, εθισμοί που αποδεδειγμένα θέτουν σε κίνδυνο την ανθρώπινη ζωή και υγεία.
Όπως αναφέρει ο ΣΒΠΕ, ενώ η πρόθεση των διαφημίσεων φαίνεται να είναι η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των καταναλωτών σε θέματα περιβάλλοντος και έχουν τη μορφή κοινωνικού μηνύματος, επί της ουσίας προβάλλουν και προωθούν άλλες σακούλες πολλαπλών χρήσεων από σύνθετα ανομοιογενή υλικά, προϊόντα που η εταιρεία πωλεί από τα καταστήματά της αντί συγκεκριμένου τιμήματος.
Επιπλέον, στις διαφημίσεις αναφέρεται ότι: «1 στα 2 απορρίμματα στους βυθούς μας είναι σακούλες» και «το 2050 τα πλαστικά στις θάλασσές μας θα είναι περισσότερα από τα ψάρια», σημειώνοντας με αστερίσκο «Σύμφωνα με στοιχεία του ΙΕΛΚΑ».
Όμως, όπως αναφέρει ο ΣΒΠΕ, το Ινστιτούτο Ερευνών Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) είναι ένας ιδιωτικός φορέας με στόχο την προώθηση της επιστημονικής έρευνας και την εκπόνηση μελετών για θέματα του λιανεμπορίου και δεν διαθέτει τεχνογνωσία ούτε έχει εκπονήσει μελέτες στον τομέα της προστασίας του περιβάλλοντος.
Συνεπώς, αναφέρεται ότι μέσω της αναφοράς στο ΙΕΛΚΑ δημιουργείται εντελώς εσφαλμένη εντύπωση στους καταναλωτές ότι τα προβαλλόμενα αρνητικά στοιχεία για το περιβάλλον αποτελούν αξιόπιστα και επιστημονικά στοιχεία προερχόμενα από ανεξάρτητο φορέα, ενώ κάτι τέτοιο όχι μόνο δεν αποδεικνύεται, αλλά το ίδιο το εν λόγω Ινστιτούτο «λειτουργεί σε ένα βαθμό ως άτυπος σύνδεσμος των αλυσίδων σούπερ μάρκετ» όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα του.
Κατ’ επέκταση ο ΣΒΠΕ ζητάει να δημοσιοποιηθούν οι επιστημονικές μελέτες που έχει συντάξει το ΙΕΛΚΑ, από τις οποίες προκύπτουν τα προαναφερόμενα στοιχεία. Αποκρύπτεται επίσης το γεγονός, ότι η λεπτή πλαστική σακούλα είναι ανακυκλώσιμη και στη συντριπτική πλειονότητα εγχώριο προϊόν σε αντίθεση με το σύνολο σχεδόν όλων των σακουλών πολλαπλών χρήσεων από σύνθετα ανομοιογενή υλικά, οι οποίες δεν ανακυκλώνονται.
Ο Σύνδεσμος ζητά τέλος, να παύσει άμεσα κάθε αναμετάδοση των συγκεκριμένων μηνυμάτων στα ΜΜΕ.
Αναμένεται απάντηση -αντίδραση από την ΑΒ.