Της Κυρέλας Πέτρου
O κύβος ερρίφθη.. Η Coca-Cola σπάζοντας μία παράδοση 125 ετών είναι έτοιμη να κυκλοφορήσει στην ιαπωνική αγορά το πρώτο της αλκοολούχο ποτό. Η είδηση κάνει από χθες το γύρο του κόσμου, με τις απόψεις να διίστανται για το αν η κίνηση αυτή αποτελεί μεμονωμένο εγχείρημα για την ιαπωνική αγορά ή μια δοκιμή -crash test για μελλοντική αξιοποίηση.
Σε ό,τι αφορά πάντως την ελληνική αγορά, το φλερτ της Coca Cola 3E με τα αλκοολούχα ποτά, δεν είναι καινούριο. Η εταιρεία -προς το παρόν τουλάχιστον- δεν παράγει προϊόντα με αλκοόλ, αλλά τα διανέμει, αξιοποιώντας το ισχυρό της δίκτυο.
Όπως αναφέρεται άλλωστε στην ιστοσελίδα της ελληνικής εταιρείας, «τα premium αλκοολούχα ποτά αποτελούν σημαντικό μέρος του χαρτοφυλακίου μας και μας δίνουν τη δυνατότητα να ανταποκριθούμε ακόμη καλύτερα σε διαφορετικές περιστάσεις κατανάλωσης».
Η πλήρης γκάμα περιλαμβάνει τη διανομή premium αλκοολούχων ποτών των οίκων Edrington (Famous Grouse, Cutty Sark, Macallan, Highland Park, Brugal, Snow Leopard), Brown-Forman (Jack Daniel’s FOB, Woodford Reserve, Finlandia, El Jimador, Herradura, Chambord), Gruppo Campari (Campari, Aperol, Bankes, Cinzano) και Ισιδώρου Αρβανίτου (Ούζο Πλωμάρι, Άδολο, Ούζο Ματαρέλλη, Δεκαράκι και Mastiha M DRY).
Η.. αρχή λοιπόν έχει γίνει. Αναμένεται με ενδιαφέρον η συνέχεια..
Σε ό,τι αφορά την «επιχείρηση αλκοόλ» στην Ιαπωνία, ο Χόρχε Γκαρντούνο, πρόεδρος των επιχειρήσεων του κολοσσού αναψυκτικών ποτών στη χώρα της Άπω Ανατολής, γνωστοποίησε ότι η κατασκευάστρια εταιρεία της Fanta θα δοκιμάσει ένα ποτό σε κουτάκι, το οποίο θα περιέχει αλκοόλ.
Το νέο ρόφημα θα βασιστεί στο μοντέλο των γιαπωνέζικων ποτών Chu-Hi, ένα κοκτέιλ που πωλείται σε κουτάκι και παρασκευάζεται από ένα τοπικό αλκοολούχο ρόφημα που ονομάζεται Shochu και από ανθρακικό νερό αρωματισμένο με κίτρο. Το ποτό κυκλοφορεί σε διάφορες γεύσεις (δαμάσκηνο, φράουλα, λίτσι, ακτινίδιο…) και το shochu μπορεί να αντικατασταθεί από βότκα.
«Δεν είχαμε ποτέ πριν εμπειρία σε ποτά με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλκοόλ, όμως η συγκεκριμένη περίπτωση είναι ένα παράδειγμα του πώς μπορούμε να εξερευνήσουμε τις ευκαιρίες εκτός των βασικών τομέων δραστηριοποίησής μας», εξήγησε ο πρόεδρος της γιαπωνέζικης μονάδας της Coca-Cola, και συμπλήρωσε: «αυτό είναι μοναδικό στην ιστορία μας, καθώς η Coca-Cola πάντα επικεντρωνόταν στην παρασκευή μη αλκοολούχων ποτών».