Δημήτρης Μαλλάς

Στην επικείμενη επέκταση της Πλαίσιο στο χώρο των οικιακών ηλεκτρικών συσκευών (σ.σ. τις αποκαλούμενες «λευκές») είναι στραμμένο το βλέμμα της ελληνικής αγοράς ψηφιακών τεχνολογιών καθώς μία τέτοια κίνηση εκτιμάται ότι θα αλλάξει τα δεδομένα ιδίως στον τομέα της λιανικής πώλησης προϊόντων τεχνολογίας.

Η διοίκηση της Πλαίσιο, η οποία συμπληρώνει 50 χρόνια από την ίδρυση της, υποστήριξε κατά τη διάρκεια της χθεσινής παρουσίασης του ομίλου στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών (ΕΘΕ) ότι η κίνηση αυτή θα γίνει μέσα στο 2019, αποφεύγοντας, όμως, να γίνει πιο συγκεκριμένη όσον αφορά το χρονικό σημείο.

  • Οι πληροφορίες του «Β» αναφέρουν ότι η έναρξη της διάθεσης «λευκών» συσκευών από καταστήματα Πλαίσιο είναι πολύ πιθανό να ξεκινήσει στις αρχές του καλοκαιριού (τέλος Μάιου – τέλος Ιουνίου) εφόσον, όμως, έχουν ολοκληρωθεί ορισμένες τελευταίες διεργασίες που αφορούν την υποστήριξη των προϊόντων.
  • Το συγκεκριμένο έργο «τρέχει» στο Πλαίσιο εδώ και περίπου 15 μήνες με την γνωστή αλυσίδα να έχει προχωρήσει σε σημαντικές προσθήκες σε επίπεδο στελεχών αλλά και σε επαφές με όλους τους μεγάλους προμηθευτές.
  • Αυτό που πρακτικά λείπει είναι η ολοκλήρωση του νέου κέντρου διανομής της Πλαίσιο, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί σε μεγάλο βαθμό προκειμένου να υποστηρίξει την επέκταση στις οικιακές ηλεκτρικές συσκευές.

Οι αρχές του καλοκαιριού θεωρούνται ως μία αρκετά καλή περίοδος προκειμένου να ξεκινήσει η Πλαίσιο τη διάθεση «λευκών» συσκευών, κυρίως λόγω της αύξησης που παρατηρείται στις πωλήσεις κλιματιστικών. Μία κατηγορία προϊόντων όπου η Πλαίσιο σκοπεύει, σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες, να δώσει ιδιαίτερη έμφαση, διαθέτοντας, μάλιστα, ακόμη και μηχανήματα με δικό της εμπορικό σήμα. Γενικότερα, πάντως, το προϊόντικό μείγμα που θα υπάρχει στα καταστήματα όσον αφορά τις οικιακές ηλεκτρικές συσκευές δεν έχει πλήρως ξεκαθαρίσει και κυρίως στο πόσο ευρύ θα είναι το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων που θα διατίθεται.

Καταστήματα

Από εκεί και πέρα, το πλάνο που υπάρχει, σύμφωνα με όλες τις πληροφορίες, κάνει λόγο για έναρξη διάθεσης «λευκών» προϊόντων μέσα από έναν μικρό -αρχικά- αριθμό καταστημάτων. Οι φήμες που υπάρχουν στην αγορά κάνουν λόγο για 4-5 καταστήματα από όπου θα ξεκινήσει η διάθεση οικιακών ηλεκτρικών συσκευών, όμως, το συγκεκριμένο πλάνο δείχνει να είναι ακόμη υπό διαμόρφωση και αλλάζει διαρκώς. Ο βασικός λόγος είναι πως η επέκταση στις «λευκές» συσκευές απαιτεί σημαντικό χώρο σε ένα κατάστημα και αυτή τη στιγμή είναι ελάχιστα τα σημεία πώλησης της Πλαίσιο που μπορούν να υποστηρίξουν μία τέτοια κίνηση. Πρακτικά, το μόνο κατάστημα που θεωρείται σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι από τα πρώτα όπου θα πωλούνται «λευκές» συσκευές είναι το κατάστημα Πλαίσιο στην Αγία Παρασκευή, ενώ ερωτηματικό αποτελεί αν η ανακαίνιση που βρίσκεται σε εξέλιξη στο κατάστημα της αλυσίδας στο The Mall Athens γίνεται προκειμένου να υπάρξει χώρος και για οικιακές ηλεκτρικές συσκευές.

Πάντως, δεν θα πρέπει να αποκλειστεί και το ενδεχόμενο να δούμε νέα καταστήματα Πλαίσιο. Οι υπάρχουσες φήμες από την αγορά της λιανικής πώλησης προϊόντων τεχνολογίας επιμένουν ότι θα μετατραπεί σε Πλαίσιο, κατάστημα που διατηρούσε άλλη μεγάλη αλυσίδα στην οδό Πέτρου Ράλλη στην περιοχή του Αιγάλεω, ενώ δεν είναι λίγοι εκείνοι που δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο ανοίγματος νέων καταστημάτων με διαφορετική προσέγγιση όσον αφορά την τοποθέτηση των προϊόντων και μεγαλύτερο προσανατολισμό προς τις «λευκές» συσκευές.

Σε κάθε περίπτωση, η Πλαίσιο βρίσκεται σε μία διαδικασία επαναπροσδιορισμού της ταυτότητας των σημείων πώλησης της αλυσίδας, όπως αναφέρθηκε στη χθεσινή παρουσίαση στην ΕΘΕ με τη διοίκηση της εισηγμένης να αναφέρεται αρκετά στα νέα καταστήματα σε Χανιά και Αγία Παρασκευή όπου προσεγγίζουν διαφορετικά τον καταναλωτή και επιδιώκουν να τον κρατήσουν περισσότερο μέσα στο χώρο. Πρακτικά, αυτό σημαίνει μεγαλύτερα καταστήματα ή αλλαγές στα υφιστάμενα και εκεί εντάσσεται η ανακαίνιση του καταστήματος στο The Mall Athens, την οποία μάλλον θα ακολουθήσουν και άλλες αντίστοιχες κινήσεις. Η νέα προσέγγιση των καταστημάτων Πλαίσιο σε συνδυασμό με κινήσεις όπως το λανσάρισμα της δυνατότητας αποπληρωμής με μηνιαίες δόσεις χωρίς τη χρήση κάρτας εκτιμάται πάντως ότι αποτελούν μέρος της στρατηγικής της αλυσίδας όσον αφορά το κομμάτι των «λευκών» συσκευών.

Η επέκταση σε αυτή τη νέα κατηγορία αναμένεται να απορροφήσει το μεγαλύτερο κομμάτι των επενδύσεων για το 2019, οι οποίες, σύμφωνα με όσα ανακοινώθηκαν χθες, θα ανέλθουν στα 10 εκατ. ευρώ έναντι 7,5 εκατ. ευρώ το 2018.

Η αλυσίδα, όπως σημείωσε χθες ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος, Κώστας Γεράρδος, πρόκειται να συνεχίσει την αρκετά επιθετική τιμολογιακή πολιτική των τελευταίων ετών, επιδιώκοντας να ενισχύσει τα μερίδια αγοράς της και τις πωλήσεις της, οι οποίες παρουσιάζουν συνεχή ανοδική πορεία τα τελευταία χρόνια.