Ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές σε ολόκληρο τον κόσμο πραγματοποιούν τις αγορές για την ημέρα του «Αγίου Βαλεντίνου» την τελευταία στιγμή, αλλά φαίνεται πως οι Έλληνες εξακολουθούν να είναι προνοητικοί και να προτιμούν ολοένα και περισσότερο τις online αγορές όταν πρόκειται να επιλέξουν δώρα για τα αγαπημένα τους πρόσωπα.
Ο ετήσιος δείκτης «Mastercard Love Index», ο οποίος προκύπτει από την ανάλυση δεδομένων των συναλλαγών με πιστωτικές, χρεωστικές και προπληρωμένες κάρτες, σε ένα διάστημα τριών ετών κατά την περίοδο του Αγίου Βαλεντίνου (11-14 Φεβρουαρίου 2016-28), αποκαλύπτει ότι παρότι οι «συναισθηματικές» αγορές έχουν αυξηθεί κατά 6% από το 2016, έχει σημειωθεί μία σημαντική επιστροφή στα ψώνια της τελευταίας στιγμής το 2018, με την πλειοψηφία (30%) των αγορών για την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου να γίνονται ανήμερα της γιορτής των ερωτευμένων (14 Φεβρουαρίου). Στην Ελλάδα, ωστόσο, οι καταναλωτές είναι περισσότερο προνοητικοί , καθώς οι περισσότερες αγορές που σχετίζονται με τη γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου γίνονται στις 11 Φεβρουαρίου (30%).
Όσο για τους λάτρεις της τελευταίας στιγμής, απολαμβάνουν την ταχύτητα, την ευκολία και τις επιλογές που προσφέρουν οι ηλεκτρονικές αγορές για να εξασφαλίσουν ότι οι αγαπημένοι τους δεν θα είναι απογοητευμένοι την πιο ρομαντική ημέρα του έτους, με τον αριθμό των ηλεκτρονικών συναλλαγών να έχει αυξηθεί στην Ελλάδα κατά 48%, από την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου το 2016 έως την Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου το 2018.
Και μπορεί να υπάρχουν καταναλωτές που αφήνουν τα ψώνια τους για την τελευταία στιγμή αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι αρκούνται σε παραδοσιακά, τυπικά δώρα. Οι δαπάνες για λουλούδια αυξήθηκαν στην Ελλάδα κατά 342% από το 2016, την ώρα που ο αριθμός των συναλλαγών έφτασε το 544%. Την ίδια στιγμή, τα ποσά που δαπανούνται για κοσμήματα ακολούθησαν ανοδική πορεία (27%) σε σύγκριση με το 2016.
Ακολουθώντας την τάση που θέλει τις εμπειρίες να υπερτερούν των υλικών αγαθών, μια έξοδος για φαγητό παραμένει στην κορυφή της λίστας δώρων του Αγίου Βαλεντίνου, καθώς τα στοιχεία αποκαλύπτουν ότι ο αριθμός των συναλλαγών σε εστιατόρια αυξήθηκε κατά 639% τα τελευταία τρία χρόνια στην Ελλάδα, με την αύξηση της συνολικής δαπάνης να αγγίζει το 135%.
Η χρήση της τεχνολογίας ανέπαφων συναλλαγών στη χώρα μας φαίνεται πως συνεχίζει να γνωρίζει μεγάλη άνθιση, αν αναλογιστεί κανείς ότι η αξία των ανέπαφων συναλλαγών εκτινάχθηκε κατά 3662% από το 2016. Ταυτόχρονα, το μερίδιο των ανέπαφων συναλλαγών σημείωσε αύξηση κατά 7080% για την ίδια περίοδο ( 2% το 2016 έναντι 11% το 2018). Βέβαια, η τάση που θέλει τις ανέπαφες συναλλαγές να είναι η προτεινόμενη μέθοδος πληρωμών στην Ελλάδα δεν θα έπρεπε να αποτελεί έκπληξη αφού ακολουθεί όσα συμβαίνουν σε παγκόσμιο επίπεδο – ειδικά τώρα που οι ανέπαφες συναλλαγές επιτρέπονται σε πάνω από 9 εκατ. τοποθεσίες σε 114 χώρες.
Ο ετήσιος δείκτης «Mastercard Love Index» δείχνει ότι αυξάνονται οι αγορές της τελευταίας στιγμής που πραγματοποιούν οι καταναλωτές για τις 14 Φεβρουαρίου, ενώ στην Ελλάδα οι ανέπαφες συναλλαγές κερδίζουν συνεχώς έδαφος
«Οι ανέπαφες συναλλαγές και οι ηλεκτρονικές αγορές αποτελούν πλέον τη νέα πραγματικότητα, βελτιώνοντας και καθιστώντας πιο εύκολη την καθημερινότητα, ακόμη και σε ξεχωριστές στιγμές όπως η Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου. Τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας δείχνουν ότι οι καταναλωτές σε ολόκληρο τον κόσμο προτιμούν να μοιράζονται με τα αγαπημένα τους πρόσωπα μοναδικές εμπειρίες αντί για τα παραδοσιακά δώρα. Ο ετήσιος δείκτης Mastercard Love Index για την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου – που διανύει την 4η χρονιά του – καταγράφει τις κυριότερες παγκόσμιες και τοπικές αγοραστικές τάσεις, προσφέροντας στους εμπόρους λιανικής συμπεράσματα ανεκτίμητης αξίας σχετικά με τις αγοραστικές συνήθειες των καταναλωτών, για την πιο ρομαντική μέρα του χρόνου», δήλωσε η Άσπα Παλημέρη, Country Manager της Mastercard για Ελλάδα, Κύπρο και Μάλτα.
ΒΑΣΙΚΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΔΑΠΑΝΩΝ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΒΑΛΕΝΤΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ 2016-2018 | |
Ευρώπη |
|