Ισχυρό ανταγωνισμό για την πρωτιά στη φήμη του Κλάδου των Καλλυντικών, ανέδειξε φέτος ο θεσμός των Famous Brands, που υποστηρίζεται από την Hill + Knowlton Strategies και την GOD Re-Inventing communications και συμπληρώνει 10 χρόνια συνεχούς μέτρησης της φήμης στην Ελληνική αγορά.

Σε μια πολυπληθή -από άποψη αριθμού μαρκών- κατηγορία, όπως είναι αυτή των καλλυντικών, η L’OREAL από το 2013 διατηρεί την πρωτιά, πετυχαίνοντας το καλύτερο της score το 2017 (40%).   Πριν το 2013, για 3 συνεχόμενα χρόνια (2010-2012) διατηρούσε τη 2η θέση. Η Νivea  από το 2014 “φιγουράρει” στην πρώτη 3άδα, καταφέρνοντας το 2017 να κατακτήσει τη 2η θέση στην οποία βρέθηκε και το 2015.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει και η μέτρηση στην κατηγορία των Σαμπουάν όπου Pantene για 10 συνεχόμενα χρόνια καταφέρνει να είναι πρώτη σε φήμη μάρκα σαμπουάν, ωστόσο το score της το 2017 έχει υποχωρήσει κατά 10 μονάδες σε σχέση με πέρυσι, διαμορφούμενο στο 48%.

Η διάκριση στα Famous Brands προκύπτει, κάθε χρόνο, από ανεξάρτητη έρευνα, στην οποία οι ίδιοι οι καταναλωτές καλούνται να αναδείξουν αυθόρμητα (χωρίς λίστα) τις μάρκες με την καλύτερη φήμη σε 42 προϊοντικές κατηγορίες. Οι απαντήσεις τους αποτυπώνουν τόσο την ικανοποίησή τους από τη λειτουργικότητα, τη χρηστικότητα και τη χρησιμότητα μιας μάρκας, όσο και το πώς αξιολογούν και πόσο ταυτίζονται με τον σκοπό (purpose) και τις αξίες (values) της.

Για τη μέτρηση τη φήμης χρησιμοποιείται το νέο αναπτυξιακό ολιστικό μοντέλο επικοινωνίας και διαχείρισης της Εταιρικής και Προϊοντικής Φήμης που ονομάζεται Purpose Driven Reputation & Trust NAVIGATOR.

Ένα υψηλό σκορ σε καλή φήμη οδηγεί σε θετικές συμπεριφορές, όπως θα αγοράσω, θα τη συστήσω, θα την εμπιστευτώ, ότι θα κάνει το σωστό αν προκύψει κρίση, θα την επέλεγα για εργοδότη, κτλ.

Η Καλή φήμη οδηγεί στο ποθητό αποτέλεσμα ώστε ο καταναλωτής να λέει:

Εμπιστεύομαι

Με εκφράζει

Αξίζει

Προτιμώ

Φέτος αναδείχθηκε η σπουδαιότητα των πυλώνων  mission & leadership αναφέρονται ως βασικοί διαμορφωτές φήμης από όλες τις προϊοντικές κατηγορίες. Συγχρόνως, αναδείχθηκε και η αυξανόμενη σημαντικότητα του πυλώνα citizenship τις  ενέργειες δηλ. που σχεδιάζει και υλοποιεί η μάρκα για τη στήριξη της οικονομίας και της κοινωνίας τόσο στο ευρύτερο επίπεδο της χώρας όσο και της τοπικής κοινωνίας που δραστηριοποιείται.

Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει η Ελένη Κωνσταντινίδη CEO της Hill + Knowlton Strategies, σχολιάζοντας το φετινό αποτέλεσμα: «Ζούμε στην νέα διαδραστική εποχή όπου όλα αλλάζουν, ξεκινώντας από τον ίδιο τον καταναλωτή – πελάτη. Το marketing καλείται να πλοηγηθεί επιτυχώς στο νέο μεταβαλλόμενο περιβάλλον του Reputation Economy, όπου το νέο νόμισμα είναι η Εμπιστοσύνη. Για τον κλάδο των Καλλυντικών αξίζει να αναφερθεί ότι παραμένει στους top 10 κλάδους σε σχέση με τη Φήμη».