Οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη συνέχισαν την ανοδική τους πορεία τον Οκτώβριο, καταγράφοντας αύξηση 4,9% σε ετήσια βάση και φτάνοντας τα 1,09 εκατ. ταξινομήσεις, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).
Τις μεγαλύτερες ανόδους σημείωσαν η Ισπανία και η Γερμανία, ενώ Ηνωμένο Βασίλειο και Ιταλία έμειναν στάσιμες.
Η άνοδος των πιο προσιτών ηλεκτρικών
Οι καταναλωτές στρέφονται όλο και περισσότερο σεφθηνότερα ηλεκτρικά μοντέλα, όπως το Citroën ë-C3 της Stellantis, που ενισχύουν τη ζήτηση στην κατηγορία. Ωστόσο, η αγορά των EV παραμένει πιο αργή από ό,τι αναμενόταν, με τη Volkswagen και τη Stellantis να προχωρούν σε επιβραδύνσεις παραγωγής και να εκδίδουν προειδοποιήσεις για τα κέρδη τους. Ακόμη και η Porsche, που ανήκει στη VW, περιορίζει τα σχέδιά της για ηλεκτρικά.
Ράλι στα plug-in – Εντυπωσιακή άνοδος για BYD, βουτιά για Tesla
Οι ταξινομήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων εκτινάχθηκαν, με τα plug-in υβριδικά να καταγράφουν άνοδο 40%, ενώ τα αμιγώς ηλεκτρικά ενισχύθηκαν σχεδόν κατά ένα τρίτο.
Ανάμεσα στους μεγάλους ευρωπαϊκούς ομίλους:
– Η Renault σημείωσε άνοδο 11%
– Ο όμιλος Volkswagen και η BMW κατέγραψαν επίσης ισχυρές επιδόσεις
Στον αντίποδα, η BYD ξεχώρισε ξανά: οι πωλήσεις της στην Ευρώπη τριπλασιάστηκαν, ξεπερνώντας με άνεση την Tesla, της οποίας οι ταξινομήσεις κατέρρευσαν κατά 48%.
Ευρωπαϊκή πολιτική – Πιέσεις για χαλάρωση των στόχων 2035
Παρά την έντονη δραστηριότητα στα νέα ηλεκτρικά μοντέλα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες ζητούν από τις Βρυξέλλες περισσότερη ευελιξία στους κανόνες εκπομπών. Τον επόμενο μήνα θα συναντηθούν με Ευρωπαίους αξιωματούχους για πιθανή επαναδιαπραγμάτευση της απαγόρευσης πώλησης νέων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το 2035.









