Ξεκινά σήμερα και θα ολοκληρωθεί μεθαύριο, Παρασκευή 21 Μαρτίου, η δημόσια προσφορά για την είσοδο των μετοχών του ομίλου Φάις στο Χρηματιστήριο Αθηνών. Ο όμιλος στοχεύει στην άντληση κεφαλαίων άνω των 55 εκατ. ευρώ. Το σύνολο των καθαρών εσόδων από τη δημόσια προσφορά, μετά την αφαίρεση των εκτιμώμενων δαπανών έκδοσης ποσού 3,87 εκατ. ευρώ (με βάση την ανώτατη τιμή διάθεσης 5 ευρώ ανά μετοχή), και υπό την παραδοχή της πλήρους κάλυψης, θα ανέρχεται σε 53 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων τα καθαρά έσοδα της εταιρείας θα ανέρχονται σε 42,4 εκατ. ευρώ ενώ το υπόλοιπο ποσό, ύψους 10,6 εκατ. ευρώ περίπου, θα αφορά στα καθαρά έσοδα των πωλητών βασικών μετόχων, δηλαδή της οικογένειας Φάις.

Ο όμιλος για το 2024 θα παρουσιάσει πωλήσεις άνω των 200 εκατ. ευρώ και EBITDA άνω των 40 εκατ. ευρώ. Η μερισματική πολιτική προβλέπει την διανομή του 25% των κερδών, με μερισματική απόδοση της τάξης του 4%.

Όπως ανέφερε χθες η διοίκηση της εταιρείας στο πλαίσιο παρουσίασης στα ΜΜΕ, οι μέτοχοι της εταιρείας συγκεντρώνουν πάνω από 45 χρόνια ιδιαίτερης και πετυχημένης εμπειρίας στον χώρο της λιανικής και της χονδρικής, στην Ελλάδα και στις υπόλοιπες βαλκανικές χώρες. Ο όμιλος δραστηριοποιείται σε 4 βασικούς τομείς και έτσι θα παρακολουθούμε και θα δημοσιεύονται και τα οικονομικά αποτελέσματα από εδώ και πέρα. Ειδικότερα, είναι ο χώρος της ένδυσης και της υπόδησης, ο κλάδος των καλλυντικών, ο κλάδος της εμπορικής αξιοποίησης ακίνητης περιουσίας και ένας κλάδος με άλλες μικρότερες δραστηριότητες, αλλά πολύ συμπληρωματικές και σημαντικές για το προφίλ του ομίλου, που είναι η TechnoGym, η Wilson στο τένις και πρόσφατα η Harley Davidson.

Όπως ανέφερε ο γενικός διευθυντής του ομίλου, κ. Χ. Καπόν, «Δραστηριοποιούμαστε πλέον σε έξι χώρες. Η Ελλάδα είναι η κύρια δραστηριότητά μας και ακολουθούν η Κύπρος, η Βουλγαρία, η Ρουμανία και πολύ πρόσφατα έχουμε υπογράψει Master Franchise Agreement με την KIKO Milano για τις δύο κεντροευρωπαϊκές χώρες, τη Τσεχία και τη Σλοβακία, όπου ξεκινάμε άμεσα τη δραστηριοποίησή μας με την επέκταση του δικτύου μας. Ο όμιλος διαθέτει πάνω από 15 ιστορικά διεθνή brands, με τα οποία έχει μακροχρόνια συμβόλαια αντιπροσώπευσης σε διάφορες από τις χώρες που δραστηριοποιούμαστε και διαθέτει στο χαρτοφυλάκιό του, πάνω από 100 εμπορικά σήματα. Στο τέλος του 2024 είχαμε 119 σημεία πώλησης, 111 φυσικά καταστήματα και 8 ηλεκτρονικά. Τα φυσικά καταστήματα ήδη έχουν ήδη αυξηθεί και έχουν φτάσει τα 118 σημεία».

Σύμφωνα με τις ίδιες εκτιμήσεις, μεγάλη δύναμη του ομίλου αποτελούν οι μακροχρόνιες σχέσεις που διατηρεί εδώ και πολλές δεκαετίες με πάνω από 700 πελάτες χονδρικής στην Ελλάδα και στις υπόλοιπες χώρες που αντιπροσωπεύουν με διάφορα σήματα. Επίσης, βασικό κομμάτι της υλοποίησης της στρατηγικής και της επιτυχίας του ομίλου είναι το ανθρώπινο δυναμικό, με πάνω από 1250 άτομα σήμερα προσωπικό.

Αναλυτικότερα κατά κλάδο, ο κ. Καπόν ανέφερε ότι: «Στον χώρο της ένδυσης και της υπόδησης είμαστε market leaders στο luxury κομμάτι με την Καλογήρου και τον Χαραλά, τα monobrands, αλλά και στην αθλητική μόδα με την Under Armour, την Puma και την New Era. Έχουμε παρουσία σε τέσσερις χώρες, έχουμε ένα χαρτοφυλάκιο πάνω από 100 brands και τα συμβόλαια διανομής και franchise που έχουμε είναι με πάνω από 15 οίκους και αυτά είναι πολυετή και διαρκώς επαναλαμβανόμενα. Στα καλλυντικά, είμαστε ο Master Franchisee της Kiko Milano με σήμερα 40 σημεία πώλησης σε Ελλάδα και εξωτερικό και αυτό είναι κάτι το οποίο θα διευρύνεται με γρήγορους ρυθμούς μέσα στην επόμενη διετία-τριετία με πολλαπλά ανοίγματα καταστημάτων κυρίως στην Ρουμανία, στη Τσεχία και στη Σλοβακία αλλά θα διευρύνουμε και το δίκτυό μας στην Κύπρο, στην Βουλγαρία και φυσικά πάντοτε και στην Ελλάδα σε καινούργια κεντρικά σημεία και μεγάλες επαρχιακές πόλεις». Στον χώρο της διαχείρισης της ακίνητης περιουσίας του ομίλου, διευκρινίστηκε ότι υπάρχει εγγεγραμμένη στα βιβλία του ομίλου αποτίμηση πάνω από 70 εκατομμύρια, η οποία όμως είναι σε πολύ χαμηλά επίπεδα, εξαιρετικά υποτιμημένη για τις τιμές της αγοράς.

Επισημάνθηκε επίσης ότι ο όμιλος έχει ξεκινήσει μία προσπάθεια διεύρυνσης των δραστηριοτήτων του εκτός Ελλάδος. Σήμερα το 83% των πωλήσεων προέρχεται από τον ελλαδικό χώρο και το υπόλοιπο 17% από τις ξένες αγορές. Αυτό το 17% λόγω της διεύρυνσης της δραστηριότητας κυρίως της Kiko Milano στις χώρες εκτός Ελλάδος και κυρίως στη Ρουμανία, στη Τσεχία και στη Σλοβακία, αναμένεται ότι την επόμενη τριετία θα φτάσει σε επίπεδα κοντά στο 22%-23% των συνολικών πωλήσεων.