• «Θέλουμε να συνεχίσουμε να προσφέρουμε στους καταναλωτές τα καλύτερα τυριά»,

δήλωνε πρόσφατα ο Διευθύνων Σύμβουλος της Όπτιμα ΑΕ, Γιώργος Καραμπέτσος, χαρτογραφώντας την πορεία μιας εταιρείας που συμπληρώνει εφέτος 50 χρόνια επιχειρηματικής διαδρομής.

Η Όπτιμα ΑΕ είναι μια από τις κορυφαίες εταιρείες στον κλάδο των τυροκομικών προϊόντων στην Ελλάδα, συμφερόντων της οικογένειας Παντελιάδη, μια εταιρική οντότητα που δεν είναι τόσο γνωστή όσο τα περίφημα brands που παράγει, γεγονός που συνειδητά έχει καλλιεργηθεί.

  • Η Όπτιμα είναι σήμερα μια εταιρεία με ετήσιο κύκλο εργασιών ύψους 230 εκατ. ευρώ και εξαγωγική δραστηριότητα σε 30 χώρες του κόσμου.

Διαθέτει τρία εργοστάσια και δύο πρότυπες φάρμες, απασχολεί 550 εργαζόμενους και συνεργάζεται με 1.500 κτηνοτρόφους ανά την Ελλάδα.

Η ΟΠΤΙΜΑ, ανακοίνωσε πριν λίγες μέρες την κυκλοφορία δύο εκλεκτών σκληρών τυριών ΗΠΕΙΡΟΣ μακράς ωρίμανσης, ΗΠΕΙΡΟΣ Κεφαλογραβιέρα ΠΟΠ και ΗΠΕΙΡΟΣ Κεφαλοτύρι, με ελάχιστη ωρίμανση 40 μηνών, σε περιορισμένο αριθμό τεμαχίων.

Η παραγωγή των δύο τυριών βασίστηκε σε παραδοσιακές συνταγές και μεθόδους τυροκόμησης, με αιγοπρόβειο γάλα και την εγγύηση της ποιότητας ΗΠΕΙΡΟΣ

Στο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο της εταιρείας περιλαμβάνονται πολύ γνωστά brands από τον κλάδο των τυροκομικών προϊόντων, όπως Ήπειρος, Dirollo, Kerrygold, Ταλαγάνι, Λογάδθ, Κατίκι Δομοκού, Λεβέτι, ενώ αυτή τη στιγμή διακινεί περισσότερους από 35.000 τόνους ετησίως κι εξυπηρετεί πάνω από 2.000 σημεία πώλησης σε όλη τη χώρα με το σύγχρονο κι ευέλικτο δίκτυο διανομής της.

  • Το 1974, ο Παντελής Παντελιάδης και η σύζυγός του Ουρανία, με εφόδια τις σπουδές τους στη Βιέννη και στο Αμβούργο και τις γνώσεις και εμπειρίες τους από το χώρο των τροφίμων στην Ελλάδα, αποφασίζουν να ιδρύσουν τη δική τους εταιρεία. Αισιόδοξοι για το μέλλον, δίνουν στην εταιρεία ένα αισιόδοξο όνομα.

Έτσι ξεκίνησε η ΟΠΤΙΜΑ, που αρχικά στεγάστηκε στον Πύργο των Αθηνών, ενώ πλέον βρίσκεται σε ιδιόκτητες εγκαταστάσεις στη Μεταμόρφωση Αττικής.

Αρχικά η εταιρεία εισάγει κονσέρβες κρέατος και γάλατα εβαπορέ, ενώ το 1979, συμπεριλαμβάνει και τυριά στη γκάμα της λανσάροντας το Adoro, μια μάρκα που μέχρι και σήμερα έχει αξιοσημείωτη παρουσία σε πολλές κατηγορίες γαλακτοκομικών προϊόντων.

  • Την ίδια χρονιά έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα το τυρί regato Π.Ο.Π. μέσω του θρυλικού Kerrygolg, που τότε ήταν παντελώς άγνωστο. Είναι μάλιστα και το πρώτο τυρί που διαφημίστηκε στην ελληνική τηλεόραση το 1984.

 

Τα επόμενα χρόνια η Όπτιμα δραστηριοποιείται σε πολλές κατηγορίες τυποποιημένων τροφίμων, αυξάνοντας σταδιακά την έμφαση στα τυριά. Έτος τομή αποτελεί το 1995 όπου ανατίθεται στην εταιρεία η αποκλειστική διανομή των τυριών Ήπειρος. Μετά από δύο χρόνια και δη το 1997, η Ήπειρος εξαγοράζεται από την Όπτιμα και γίνεται η σαφής στροφή της εταιρείας προς το τυρί.

Τα πρώτα τυριά που παρήγαγε η Ήπειρος ήταν φέτα ΠΟΠ, Κεφαλογραβιέρα ΠΟΠ και μυζήθρα. Από τότε έως σήμερα, έχει αναπτύξει μια πλήρη γκάμα τυροκομικών προϊόντων που καλύπτει σχεδόν όλες τις παραδοσιακές κατηγορίες και συμπεριλαμβάνει λευκά τυριά άλμης, τυριά τυρογάλακτος, αλειφόμενα, κίτρινα ημίσκληρα και σκληρά τυριά, καθώς και παραδοσιακά βούτυρα.

Το 2005 λανσάρεται το Dirollo, ενώ ακολουθεί δύο χρόνια αργότερα το Λογάδι, ένα παραδοσιακό τυρί από αιγοπρόβειο και αγελαδινό γάλα.

Το 2009 η εταιρεία αναλαμβάνει τη διανομή του ΤΑΛΑΓΑΝΙ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ, του χειροποίητου τυριού σχάρας από τους Γαργαλιάνους Μεσσηνίας.

Το 2012 μεταβιβάζεται στην Όπτιμα και μεταφέρεται η παραγωγή του στις εγκαταστάσεις της Ήπειρος στην Άρτα, ενώ το 2015 η εταιρεία καλωσορίζει στην οικογένεια της το Λεβέτι με μια γκάμα παραδοσιακών προϊόντων.

Το 2017 εντάσσεται στην εταιρεία το κατίκι Δομοκού ΟΡΕΙΝΕΣ ΠΛΑΓΙΕΣ καθώς και η παραγωγική του μονάδα στο Δομοκό, ενώ το 2019 ξεκινά η λειτουργία της πρότυπης «Φάρμα ΗΠΕΙΡΟΣ», δίπλα στην παραγωγική μονάδα της ΗΠΕΙΡΟΣ στην Καμπή Άρτας.

Την ίδια χρονιά, η εταιρεία εξαγοράζει τις εγκαταστάσεις της ΒΙΓΛΑ στην Ελασσόνα, όπου κατόπιν υλοποίησης ενός ολικού πλάνου εκσυγχρονισμού της μονάδας, μεταφέρει εκεί την παραγωγή όλων των κίτρινων ημίσκληρων και μαλακών τυριών της εταιρείας, ενώ το 2020 εισέρχεται σε μια νέα προϊοντική κατηγορία, λανσάροντας τις μπάρες δημητριακών ΗΠΕΙΡΟΣ Ζεμύθα Protein Bars, τις πρώτες μπάρες με πρωτεΐνη τυρογάλακτος και άλλα σημαντικά διατροφικά οφέλη.

Το 2021 η εταιρεία μπαίνει σε μια ακόμα νέα κατηγορία, αυτή των κατεψυγμένων παραδοσιακών πιτών, ενώ το 2022 σηματοδοτεί την είσοδό της στην κατηγορία των παραδοσιακών γιαουρτιών.