Τα Χανιά αποτελούν έναν από τους πιο σημαντικούς σταθμούς του δικτύου της αεροπορικής εταιρείας Αegean, που φέτος κλείνει 25 χρόνια μιας σταθερής και δυναμικής ανάπτυξης από και προς τα Χανιά, όπως επισημάνθηκε σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στα Χανιά, παρουσία εκπροσώπων της Περιφέρειας Κρήτης, της τοπικής αυτοδιοίκησης, του επιμελητηριακού κόσμου, ξενοδόχων και επιχειρηματιών.

Δίπλα στη διοίκηση της Aegean βρέθηκαν στελέχη της Fraport, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική της αεροπορικής εταιρείας και τα άριστα όπως επισημάνθηκε αποτελέσματα της συνεργασίας και συμπόρευσής τους, με στόχο την εξυπηρέτηση τουριστών, επισκεπτών και μεταφερόμενου κοινού από και προς τα Χανιά.

Σύμφωνα με τον CEO της Aegean Δημήτρη Γερογιάννη: «Φέτος κλείνουμε 25 χρόνια σκληρής δουλειάς και πολύ καλής συνεργασίας με τους τοπικούς φορείς, την περιφέρεια, τις δημοτικές αρχές, τους εκπροσώπους των ξενοδόχων, ταξιδιωτικούς πράκτορες, συνεργασία η οποία στη βάση της έχει τον κοινό στόχο να αναδείξουμε το πλούσιο τουριστικό προϊόν και την εξαιρετική εμπειρία που προσφέρουν τα Χανιά και η ευρύτερη περιοχή».

Όπως τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος της Aegean, συνολικά ο νομός Χανίων προσφέρεται περισσότερο ίσως από κάθε άλλη περιοχή της Ελλάδας, εξηγώντας με επιχειρήματα πως, αποτελεί έναν από τους λίγους προορισμούς που μπορεί να προσφέρει ποιοτικό τουριστικό προϊόν 12 μήνες στο χρόνο. «Παράλληλα έχει και όλες τις σημαντικές υποδομές με σημαντικότερη ένα μοντέρνο αναβαθμισμένο αεροδρόμιο, το οποίο είναι αντίστοιχο της ελκυστικότητας του τόπου, ένα αεροδρόμιο, το οποίο κάτω από τη λειτουργία και το management της Fraport ανταποκρίνεται επάξια στη διαρκή επιβατική αύξηση και την κίνηση αλλά και στις απαιτήσεις τόσο των επιβατών όσο και τον εταιρειών».

Η αεροπορική εταιρεία Αegean επιχειρεί από και προς τα Χανιά 25 χρόνια, όσα είναι και τα χρόνια ζωής της, έχοντας μεταφέρει πάνω από 9 εκατομμύρια επιβάτες τα χρόνια αυτά και έχοντας τη μία από τις 7 επιχειρησιακές βάσεις της στο αεροδρόμιο των Χανίων. Σύμφωνα με στοιχεία του κ. Γερογιάννη, «Για το 2024 κλείνουμε με 630.000 επιβάτες στο δίκτυο εσωτερικού και εξωτερικού, από και προς τα Χανιά παρουσιάζοντας μία αύξηση του 5% σε σχέση με το 2023. Για το 2025 προγραμματίζουμε περαιτέρω αύξηση των προσφερόμενων θέσεων και αυτό παρά τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα της αεροπορικής βιομηχανίας, τα οποία ζούμε στην μετά covid περίοδο».

Συγκεκριμένα για το δίκτυο εξωτερικού η Aegean προγραμματίζει αύξηση της τάξεως του 20% των προσφερόμενων θέσεων, με έμφαση στην αγορά της Σκανδιναβίας, την οποία ο CEO της εταιρίας χαρακτήρισε ως μία πολύ σημαντική αγορά για τα Χανιά και την ευρύτερη περιοχή, «…μία αγορά την οποία εξυπηρετούμε και εμείς από και προς τα Χανιά τα τελευταία 12 χρόνια». Για το δίκτυο του εσωτερικού προβλέπεται το ξεκίνημα ενός νέου δρομολογίου με το οποίο θα συνδεθούν τα Χανιά με τη Ρόδο, ξεκινώντας τις πτήσεις από το 2025 δύο φορές την εβδομάδα για αρχή και κατά τους θερινούς μήνες οι πτήσεις θα αυξηθούν σε τέσσερις εβδομαδιαίως και συγκεκριμένα κάθε Πέμπτη, Παρασκευή, Κυριακή και Δευτέρα. «Με αυτό τον τρόπο έχουμε μία συνολική αύξηση της δραστηριότητας μας και αυτή τη χρονιά από το αεροδρόμιο των Χανίων τόσο για προορισμούς εσωτερικού όσο και για εξωτερικού», είπε ο κ. Γερογιάννης.

Από την πλευρά του ο γενικός διευθυντής Ανάπτυξης της Fraport Greece, Γιώργος Βήλος με αφορμή τον εορτασμό των 25 χρόνων της Αegean εξήρε τη συνεργασία των δύο εταιρειών, κάνοντας λόγο για την Αegean που είναι ένας στρατηγικός συνεργάτης, συνοδοιπόρος στα οκτώ χρόνια που δραστηριοποιείται η Fraport στη διαχείριση αεροδρομίων. Εξήγησε μάλιστα ότι η συμπόρευση με την Aegean δεν είναι καθόλου τυχαία, δεδομένου ότι τα Χανιά «είναι ένας στρατηγικός προορισμός για εμάς, προορισμός που όταν ξεκινήσαμε το 2007 τη διαχείριση του αεροδρομίου είχαμε περίπου 3 εκατομμύρια επιβάτες και φέτος θα αγγίξουμε τους 4 εκατομμύρια επιβάτες, αύξηση 35% που αυτό όμως δεν έγινε μόνο από την εταιρεία μας αλλά σε συνεργασία με όλες τις αεροπορικές εταιρείες με τον ρόλο της Αegean στην ανάπτυξη των Χανίων να ήταν και να είναι και για το μέλλον κομβικής σημασίας».

Ο κ. Βήλος ανέφερε επίσης πως ο λόγος που τα Χανιά είναι στρατηγικός προορισμός για την Fraport αποδεικνύεται και από το ότι: «Από εδώ ξεκινήσαμε το 2018 στρατηγικές για πρώτη φορά για συνεργασίες όπως με την Αegean, με τη Εurobank, την Ένωση Ξενοδόχων, επιμελητήρια για την προώθηση των Χανίων που οδήγησαν σε απτά αποτελέσματα, όπως βλέπουμε και από την αύξηση της επιβατικής κίνησης και κατά τους περιφερειακούς μήνες, πού ήταν και είναι το βασικό ζητούμενο. Βλέπουμε ότι ήδη τώρα Οκτώβριο και Νοέμβριο η κίνηση στα Χανιά είναι πάνω από 35% σε σχέση με τα προ πανδημικά επίπεδα. Και είναι ένα στοίχημα που έχουμε βάλει και εμείς ως εταιρεία και πιστεύω πως με τη συνεργασία όλων, το ζητούμενο επιτυγχάνεται σιγά-σιγά».

Σε σχέση με την λειτουργία του ραντάρ για το αεροδρόμιο και την ευρύτερη περιοχή εξυπηρέτησης, ο κ. Βήλος είπε πως πρόκειται για διαδικασία που έχει ξεκινήσει, «…έχει γίνει η ανάθεση στον ανάδοχο και όλα κινούνται βάσει προγράμματος». Ενώ για το εάν ανταποκρίνονται οι παρεχόμενες υπηρεσίες του αεροδρομίου στα Χανιά με άλλα πρότυπα αεροδρομίων του εξωτερικού, τόνισε: «Το θέμα δεν είναι τι πιστεύουμε εμείς, αλλά ποια είναι τα στοιχεία από την έρευνα που κάνουμε στα αεροδρόμιά μας, στα 14 που δραστηριοποιούμαστε. Σε όλη τη διάρκεια της κάθε χρονιάς, πραγματοποιούμε έρευνα με ερωτηματολόγια σε όλους τους επισκέπτες, τα οποία πηγαίνουν σε βάση δεδομένων του εξωτερικού για να υπάρχει απόλυτη διαφάνεια, όπου το πόρισμα που βγαίνει είναι ότι, τα αεροδρόμια μας δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από αντίστοιχα αεροδρόμια του εξωτερικού».

Ο αντιπεριφερειάρχης Χανίων Νικόλαος Καλογερής, ο γενικός γραμματέας του δήμου Γιώργος Φραγκιαδάκης, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χανίων Αντώνης Ροκάκης και ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Μανόλης Σταματάκης, ευχήθηκαν να συνεχιστούν τα θετικά αποτελέσματα για τα Χανιά. Συγκεκριμένα ο πρόεδρος των ξενοδόχων τόνισε ότι η συνεργασία με την Αegean ήταν αποτελεσματική όλα αυτά τα 25 χρόνια, και ευχήθηκε να συνεχίσει και να έχει αποτέλεσμα ο κόσμος που έρχεται στα Χανιά να είναι συνεχώς περισσότερος και ποιοτικότερος και να δημιουργούνται ολοένα και καλύτερες υποδομές συνεργασιών, ώστε το τουριστικό προϊόν να πάει καλύτερα.