Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ παραχώρησε το 10% της συμμετοχής της στην Αττική Οδό που μεταφράζεται σε 67,1 εκατ. ευρώ βάσει της ίδιας συμμετοχής.
Στο ποσό όμως αυτό προστίθεται ένα Premium 15% ανεβάζοντας το τελικό τίμημα για το family office της Μαριάννας Λάτση στα 77,165 εκατ. ευρώ.
Τι κερδίζει το Latsco;
- Πρώτον έφυγε νωρίς από την Lamda Development που δεν είχε -τότε- προοπτική ανόδου και μπήκε στην ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στα 11€ εισπράττοντας σήμερα τις υπεραξίες.
- Επιπλέον μπαίνει τώρα η LatsCo στην “Αττική Οδό” και προσδοκά άμεσο cash out από την τρέχουσα χρήση κιόλας.
Σε μια πρόσφατη έκθεση της Axia Research για τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναφέρονταν, χωρίς να περιλαμβάνεται η Αττική Οδός, πως από το χαρτοφυλάκιο εν λειτουργία (Νέα Οδός, Κεντρική Οδός, Ολυμπία Οδός, διαχείριση απορριμμάτων σε Περιφέρειες Ηπείρου και Πελοποννήσου, κ.ά.) και υπό ανάπτυξη παραχωρήσεων / ΣΔΙΤ (αεροδρόμιο Καστελίου Κρήτης, Εγνατία Οδός, Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα Ελληνικού, κ.ά.) η διοίκηση του ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αναμένει χρηματικές διανομές (μερίσματα) της τάξης των 6 δισ. ευρώ για την επόμενη 30ετία.
Σε αυτά τα μεγέθη πρέπει να προστεθούν και οι χρηματικές διανομές από τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, του πλέον κερδοφόρου οδικού άξονα της χώρα
- Στο σύνολο των 9 μηνών, και προτού αλλάξει χέρια, περνώντας στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ο πιο επιτυχημένος αστικός αυτοκινητόδρομος της Ευρώπης κατέγραψε αύξηση εσόδων κατά περίπου +8% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρσι, ξεπερνώντας τα 170 εκατ. ευρώ.
Ενδεικτικά για το 2023, οι πρώην μέτοχοι ΕΛΛΑΚΤΩΡ-AVAX πήραν έσοδα (μερίσματα) 82 εκατ.€ (ή 34,65 ευρώ ανά μετοχή).
Επιπλέον, η -προηγούμενη διοίκηση- γύρισε το συντριπτικό μέρος των ταμειακών της διαθεσίμων (147,7 εκατ. ευρώ/2023) σε προθεσμιακές καταθέσεις, διάρκειας άνω του 3μηνου.
Έτσι, στο τέλος του 2023 είχε τοποθετημένα σε προθεσμιακές καταθέσεις το ποσό των 157,7 εκατ.
Επίσης διατηρούσε ταμείο (λογαριασμοί όψεως ή προθεσμίας ως 3 μήνες) 28,3 εκατ. ευρώ.
Η δε μετατόπιση της ρευστότητας σε προθεσμιακές έφερε το 2023 προσόδους από τόκους καταθέσεων ύψους 5,2 εκατ. ευρώ.
- Ενδεικτικά και μόνον αναφέρονται τα ανωτέρω για να γίνει πιο σαφής η πρόσβαση του LatsCo στην απόλυτη γεννήτρια παραγωγής ρευστού/cash cow που είναι η Αττική Οδός, και μέσω πόσων (και ποιων ) “εργαλείων” μπορεί να εγγράφει κέρδη και υπεραξίες.
Μερίσματα, καταθέσεις, μόχλευση κίνησης κεφαλαίου κ.λ.π, κ.λ.π. επιπλέον των (δυνητικών) εσόδων από ένα ενδεχόμενο ΙΡΟ μια δημόσια εγγραφή για την είσοδο της Αττικής Οδού στο Χρηματιστήριο που θα γίνει σε “δεύτερο χρόνο”…
- Εύλογο το ερώτημα στην κοινότητα εάν η συγκεκριμένη συμφωνία είναι η μοναδική ή θα ακολουθήσουν και άλλες 1-2 ( ; ) με ομίλους και επιχειρηματίες με τους οποίους ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διατηρεί καλές σχέσεις ή ακόμη και μετοχικές ή συνεργάζονται σε κοινά projects λ.χ στην Ενέργεια.