Από την Κυρέλα Πέτρου
«Οι ισχυρές επιδόσεις στη Ρουμανία και την Τσεχία, αντισταθμίστηκαν από τις συνέπειες των συνεχιζόμενων αλλαγών στο ανταγωνιστικό περιβάλλον στην Ελλάδα», αναφέρει στη χθεσινή της έκθεση για τα αποτελέσματα του β’ τριμήνου 2018 η μητρική της ΑΒ Βασιλόπουλος, Koninklijke Ahold Delhaize.
Με την αποστροφή αυτή, η διοίκηση του ομίλου καταδεικνύει τις επιπτώσεις από την επαναλειτουργία του δικτύου της πρώην Μαρινόπουλος, υπό τις Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης (ΕΥΣ).
Επισημαίνεται ότι η ΑΒ είχε απορροφήσει μεγάλο μέρος των πελατών του συγκεκριμένου δικτύου. Προ ολίγων μηνών, ο απερχόμενος CEO της ΑΒ, κ. Λεωνίδας Βρεττάκος, είχε αναφέρει ότι από τους πελάτες του Μαρινόπουλου η ΑΒ πήρε το 40%, που μεταφράζεται σε τζίρο 200 εκατ. ευρώ, καθώς ο συνολικός τζίρος που μετακινήθηκε ήταν περί τα 550-600 εκατ. ευρώ. Από το ποσό αυτό η ΑΒ επιδιώκει να διατηρήσει τα 80 εκατ. ευρώ, όπως είχε αναφερθεί.
Στην οικονομική έκθεση δεν γίνεται ξεχωριστή αναφορά στα μεγέθη της ΑΒ, η οποία εντάσσεται στη γεωγραφική περιοχή Κεντρικής και Νοτιοανατολικής Ευρώπης, όσον αφορά την δραστηριότητα του ομίλου.
Για την συγκεκριμένη περιφέρεια, αναφέρεται ότι οι καθαρές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 2,7% με σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες, φθάνοντας το 1,498 δισεκ. ευρώ και 2,94 δισεκ. ευρώ στο εξάμηνο της χρήσης (+2,7%).
Ο ρυθμός αύξησης των πωλήσεων το δεύτερο τρίμηνο οφείλεται σε συγκρίσιμη αύξηση πωλήσεων κατά 0,5% ή 1,1% προσαρμοσμένη για το χρονοδιάγραμμα του Πάσχα, όπως και στην προσθήκη 120 καταστημάτων, εκ των οποίων τα περισσότερα ήταν καταστήματα ευρείας κατανάλωσης.
Η Ρουμανία παρουσίασε και πάλι ένα πολύ ισχυρό τρίμηνο με συγκρίσιμη αύξηση των πωλήσεων κατά 11%, ενώ η Τσεχία παρουσίασε επίσης ισχυρή ανάπτυξη.
Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, αναφέρεται ότι η συγκριτική αύξηση των πωλήσεων παρέμεινε αρνητική, με τις τάσεις των πωλήσεων να βελτιώνονται ωστόσο προς το τέλος του τριμήνου, καθώς η ΑΒ Βασιλόπουλος ξεκίνησε την επαναλειτουργία ανακαινισμένων -ανταγωνιστικών καταστημάτων.
Το περιθώριο λειτουργικού κέρδους της περιοχής διαμορφώθηκε σε 3,6%, χαμηλότερα κατά 0,2% σε σχέση με πέρυσι. Όλες οι χώρες εμφάνισαν βελτίωση περιθωρίου σε σύγκριση με πέρυσι, αλλά αυτό αντισταθμίστηκε από τα υψηλότερα λειτουργικά έξοδα, κυρίως λόγω του υψηλότερου κόστους εργασίας.
Σημειώνεται ότι πέρυσι οι πωλήσεις της ΑΒ Βασιλόπουλος μειώθηκαν κατά 3% σε σχέση με το 2016, ενώ σε σχέση με το 2015 ήταν αυξημένες κατά 8%. Ο ενοποιημένος τζίρος της αλυσίδας κινείται πάνω από 2,1 δισεκ. ευρώ, εξυπηρετεί 2,4 εκατομμύρια πελάτες και απασχολεί 14.092 εργαζόμενους.
Για τη φετινή χρονιά το πλάνο προβλέπει επενδύσεις πάνω από 90 εκατ. ευρώ και τη δημιουργία 40 νέων σημείων πώλησης σε όλη τη χώρα.