Ο παγκόσμιος κλάδος ναυασφαλειών αντιμετωπίζει αυξημένους κινδύνους λόγω του αυξανόμενου μεγέθους, της αξίας και της πολυπλοκότητας των νεότευκτων πλοίων, υποστηρίζει ο Wang Xing, senior marine underwriter της Swiss Re Asia.

Αυτή η αύξηση του ρίσκου οδηγεί σε σημαντικό αντίκτυπο στην αγορά, ιδιαίτερα όταν σημειώνονται μεγάλες απώλειες. Ιστορικά, για παράδειγμα, η αγορά ασφάλισης θαλάσσιου κύτους έχει αποδείξει ότι είναι ευάλωτη σε μεγάλες απώλειες. Η καταστροφή του Costa Concordia το 2012, είχε ως αποτέλεσμα ζημίες περίπου 522 εκατομμυρίων δολαρίων, επηρεάζοντας πάνω από το 10% της ευρωπαϊκής αγοράς ασφάλισης σκαφών πλοίων.

Ομοίως, η απόφραξη της διώρυγας του Σουέζ το 2021 από το πλοίο Ever Given, ενώ η αξίωση ασφάλισης κύτους ήταν διαχειρίσιμη, είχε σημαντικές επιπτώσεις στο παγκόσμιο εμπόριο και τις αλυσίδες εφοδιασμού, οδηγώντας σε οικονομικές επιπτώσεις πολύ πέρα από τη ναυτιλιακή βιομηχανία.

Ο Xing αναφέρει ότι, αν και μπορεί να μην είναι πάντα εφικτό να εκτιμηθεί η σοβαρότητα των ζημιών για κάθε έτος underwriting, είναι δυνατό να μετρηθεί ο αντίκτυπος των μεγάλων ζημιών για μια πιο εκτεταμένη περίοδο. Kαι μια μακροπρόθεσμη προοπτική είναι απαραίτητη, εξομαλύνοντας τον αντίκτυπο των μεγάλων ζημιών και παρέχοντας μια πιο σταθερή εικόνα της απόδοσης ενός χαρτοφυλακίου με την πάροδο του χρόνου. Τα στατιστικά στοιχεία ασφάλισης από την IUMI αποκαλύπτουν συγκεκριμένες προκλήσεις στην αγορά ασφάλισης θαλάσσιου κύτους, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια ήπιων κύκλων.

Περισσότερα στο insuranceworld.gr