O αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος της Motor Oil, Πέτρος Τ. Τζαννετάκης δεν άφησε την ευκαιρία να πάει χαμένη και σχολίασε  την έκτακτη εισφορά στα κέρδη των διυλιστηρίων, στην έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων του ομίλου.

Το ίδιο ακριβώς έκανε φυσικά και ο CEO της HelleniQ Energy, Ανδρέας Σιάμισιης, στην γενική συνέλευση των μετόχων της εταιρείας.

Ο κ. Τζαννετάκης, σε ερώτηση που του απηύθυνε μέτοχος της Motor Oil, αναφορικά με το κατά πόσο θα επηρεαστεί ο Όμιλος από την φορολόγηση των υπερκερδών, απάντησε:

  • «Πρόκειται για υπερφορολόγηση των κερδών μας. Και θα αναφερθώ σε δυο συγκεκριμένες παραμέτρους που διαφοροποιούν την Motor Oil από οποιαδήποτε άλλη ελληνική εταιρεία εισηγμένη στο χρηματιστήριο.
  • Πρώτον, τα κέρδη οφείλονται σε μεγάλο βαθμό στη διεθνή συγκυρία των τελευταίων δυο ετών. Είμαστε μια διεθνοποιημένη εταιρεία. Ένα διυλιστήριο με σαφή εξαγωγικό προσανατολισμό από την ίδρυσή μας. Σημειωτέων, από το 2018 έως και το πρώτο τρίμηνο του 2024, μόνον το 19 έως 24% των πωλήσεών μας αφορά εγχώριες πωλήσεις. Όλο το υπόλοιπο ποσοστό, αφορά διεθνείς πωλήσεις» 
  • «Δεύτερον, η Motor Oil όλα αυτά τα χρόνια έκανε επενδύσεις. Από το 2019 έως το 2022 πραγματοποιήσαμε επενδύσεις 682 εκατομμύρια ευρώ μόνον στο διυλιστήριο, κυρίως για τον εκσυγχρονισμό του. Εάν προσθέσουμε και τις επενδύσεις μόνον στο διυλιστήριο το 2023, αυτά γίνονται 890 εκατομμύρια.
  • Γιατί, λοιπόν, η Motor Oil πάει καλά; Γιατί εξάγει, εκμεταλλεύεται την διεθνή συγκυρία και συνεχίζει να επενδύει στην Ελλάδα και την Ευρώπη, όταν τα περισσότερα διυλιστήρια στην Ευρώπη έχουν πάψει να επενδύουν και αφήνονται να μαραζώνουν.»

O CEO της HelleniQ Energy, Ανδρέας Σιάμισιης, στην γενική συνέλευση των μετόχων της εταιρείας έθιξε μεταξύ άλλων το ζήτημα της επιβολής έκτακτης εισφοράς στα κέρδη των διυλιστηρίων για το 2023:

  • «Δεν μπορώ να σχολιάσω την κυβερνητική πολιτική, και όσον αφορά στο κομμάτι της κοινωνικής συνοχής θέλω να σημειώσω ότι είμαστε οι πρώτοι που λέμε ότι μία εταιρεία για να είναι επιτυχημένη πρέπει να έχει και μία κοινωνία να λειτουργεί».
  • «Η συγκεκριμένη φορολόγηση είναι χτισμένη σε μία ευρωπαϊκή οδηγία, η οποία είναι λάθος, δεν υπάρχουν υπερκέρδη.
  • Δεν μπορείς να χαρακτηρίζεις υπερκέρδος όταν κάνεις σύγκριση με τη βάση της χρονιάς του Covid 19 και επιπροσθέτως δεν ακολουθούμε πρακτικές τιμολόγησης παραπάνω απ’ όσο πρέπει»

Ο Ανδρέας Σιάμισιης σκιαγράφησε με μελανά χρώματα ένα θολό περιβάλλον για την αγορά των καυσίμων τα επόμενα χρόνια με νάρκες και παγίδες να καραδοκούν, υπογραμμίζοντας την ανάγκη η πράσινη μετάβαση να προχωρήσει με… φειδώ και περίσκεψη για να μην πυροβολήσουμε τα πόδια μας