Η δραστηριότητα παραγγελιών δεξαμενόπλοιων ήταν η κύρια τάση στις παραγγελίες νεότευκτων της περασμένης εβδομάδας, ενώ τα bulker συνεχίζουν να κυριαρχούν στην αγορά S&P. Στην τελευταία εβδομαδιαία έκθεσή της, η ναυλομεσιτική εταιρεία Banchero Costa σχολίασε ότι «δεν αναφέρθηκαν πολλές παραγγελίες κατά τη διάρκεια αυτής της εβδομάδας, αλλά τα δεξαμενόπλοια συνέχισαν να ηγούνται της δραστηριότητας: η Capital Maritime συμφερόντων Βαγγέλη Μαρινάκη άσκησε τις επιλογές μιας παραγγελίας που δόθηκε τον Ιανουάριο για 3 x 307.000 dwt VLCCs στην Dalian Shipbuilding. Αυτές οι επιλογές ανεβάζουν τον συνολικό αριθμό των VLCC που παρήγγειλε ο ελληνικός ναυτιλιακός κολοσσός στο κινεζικό ναυπηγείο σε 6 μονάδες.
Η αναφερόμενη τιμή κυμαίνεται από 136 εκατομμύρια δολάρια έως 140 εκατομμύρια δολάρια ανά πλοίο. Οι παραδόσεις αναμένονται από το δεύτερο εξάμηνο του 2027 έως το τέλος του 2028. Η Horizon Tankers συμφερόντων Αντώνη Κομνηνού έκανε κράτηση στο Zhoushan Changhong για 4 + 2 50.000 dwt MR. Τα πλοία, με τιμή 45 εκατομμύρια δολάρια το καθένα, θα εφοδιαστούν με 12 δεξαμενές φορτίου και θα παραδοθούν από το 2026 έως το 2027».
Εν τω μεταξύ, στην αγορά S&P, η Banchero Costa πρόσθεσε ότι «δύο σύγχρονα φορτηγά φορτηγά Kamsarmax πωλήθηκαν: το GIA AMBITION 85.000 dwt 2022 CSSC Tianjin στην Αιγυπτιακή NCC για 38,5 εκατομμύρια δολάρια και το VINCENT TALISMAN 81.000 dwt από ναυτιλιακή κινεζικών συμφερόντων, για $33,2 εκατ. Οι τιμές είναι σύμφωνες με την πώληση του αδελφού AQUAVITA SOL 2020, που αναφέρθηκε τον Φεβρουάριο στα 33,5 εκατομμύρια δολάρια.
Στην κατηγορία Supramax, οι Ιάπωνες Ιδιοκτήτες διέθεσαν το GLOBAL FALCON 51.000 dwt 2010 Oshima έναντι 15,25 εκατ. $, κατά πάσα πιθανότητα σε Έλληνες αγοραστές. Το μεγάλο Handysize TAWAKI 40.000 dwt 2014 Chengxi αναφέρθηκε ότι πωλήθηκε στα 19,75 εκατομμύρια δολάρια, ενώ το ιαπωνικό DAYDREAM BELIEVER 37.000 dwt 2012 Onomichi φημολογείται ότι πωλήθηκε στα 17,7 εκατομμύρια δολάρια. Στην αγορά δεξαμενόπλοιων, η πιο αξιοσημείωτη πώληση της εβδομάδας ήταν η συμφωνία enbloc 4 x σύγχρονων VLCC (με τοποθέτηση scrubber) από την Korea Line Corporation. Τα κορεατικά πλοία – SM WHITE WHALE 1 (2019), SM WHITE WHALE 2 (2019), SM VENUS 1 (2019) και SM VENUS 2 (2020) – αναφέρθηκε ότι πωλήθηκαν έναντι συνολικού τιμήματος 464 εκατ. $ στον ναυτιλιακό κολοσσό της Σαουδικής Αραβίας , Βahri.
Σε μια ξεχωριστή έκθεση αυτή την εβδομάδα, ο ναυλομεσίτης Xclusiv είπε ότι «στοn κλάδο ξηρού φορτίου, η δραστηριότητα S&P παραμένει ισχυρή και το δεύτερο τρίμηνο και είναι περίπου 35% αυξημένο μέχρι στιγμής σε αριθμό πωλήσεων σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2023. Στον τομέα Post-Panamax, Έλληνες αγοραστές απέκτησαν το “Van Gogh” – 96K/2013 Imabari για 25 εκατ. USD, ενώ το Kamsarmax “Gia Ambition” – 85K/2022 CSSC Tianjin πουλήθηκε για 38,5 εκατ. USD σε Αιγύπτιους αγοραστές. Το OHBS Supramax “Global Falcon”- 52K/2010 Oshima πωλήθηκε έναντι 15,5 εκατ. USD σε Έλληνες αγοραστές. Οι πελάτες της PanOcean απέκτησαν το Handysize “Yasa Violet”- 41K/2024 JNS έναντι 34 εκατ. USD. Στον ίδιο τομέα, το OHBS, Ice class II “Trawind Whale” – 32K/2011 Guangzhou Huangpu πωλήθηκε για 10,5 εκατ. USD σε Βιετναμέζους αγοραστές.