Σε περισσότερες παραγγελίες νεότευκτων δεξαμενόπλοιων προχώρησαν οι Έλληνες πλοιοκτήτες αυτή την εβδομάδα.
Στην τελευταία εβδομαδιαία έκθεσή της, η ναυλομεσίτης Allied Shipbroking ανέφερε ότι «στον τομέα των δεξαμενόπλοιων, οι Έλληνες αντιπροσώπευαν την πλειονότητα των συμφωνιών καθώς συνεχίζουν να πρωτοστατούν στις συμβάσεις δεξαμενόπλοιων. Η Dynacom έχει παραγγείλει 2 πλοία LR1 στο Yangzijiang, ανεβάζοντας τις παραγγελίες του ναυπηγείου σε 8 για αυτόν τον τύπο σκάφους, ενώ η τελευταία έκδοση επενδυτών από τη Navios επιβεβαίωσε την παραγγελία 4 Aframax/LR2 στο Zhoushan Changhong. Από την πλευρά του εναλλακτικού καυσίμου, η Hayfin Capital Management επιβεβαίωσε δύο σταθερές και δύο προαιρετικές παραγγελίες για δεξαμενόπλοια suezmax με καύσιμα μεθανόλης για 85,5 εκατομμύρια δολάρια ανά πλοίο. Όσον αφορά τα dry, η Eastern Pacific έχει προχωρήσει σε 3 επιλογές στο Qingdao Beihai για Newcastlemaxes αμμωνίαw-df. Η εμπιστοσύνη στο μέλλον αυτού του καυσίμου αποτυπώθηκε και μέσω της παραγγελίας της North Sea Container Line, σε συνδυασμό με τη Yara, για ένα μικρό πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίω. Η μεγαλύτερη συμφωνία των εβδομάδων, που αναμένεται να ολοκληρωθεί σύντομα, είναι για 12 PCTC για τη Hyundai Glovis, που πιστεύεται ότι έχει ρυθμίσει τις θέσεις νεότευκτων αλλά δεν είναι ο τελικός κάτοχος των πλοίων», δήλωσε η Allied.
Σε παρόμοια έκθεση αυτή την εβδομάδα, ο ναυλομεσίτης Banchero Costa τόνισε ότι «σε μια εβδομάδα όπου κυριαρχούν οι παραγγελίες δεξαμενόπλοιων, η μόνη αξιοσημείωτη παραγγελία στην αγορά dry προέρχεται από την Eastern Pacific, η οποία πρόσθεσε 3 x 210.000 dwt NewCastlemax στο Qingdao Beihai. Αυτή η παραγγελία ανεβάζει τον συνολικό αριθμό πλοίων που παρήγγειλε ο ιδιοκτήτης με έδρα τη Σιγκαπούρη στο κινεζικό ναυπηγείο σε 6. Όλα τα πλοία θα είναι αμμωνίας διπλού καυσίμου και τιμής 80 εκατ. $ το καθένα, με το τελευταίο τρίο να παραδοθεί το 2027. Η Dynacom επέλεξε το Yangzijiang για την κατασκευή 2 x LR1 δεξαμενόπλοιων στην τιμή των 53 εκατ. δολαρίων το καθένα, οι παραδόσεις αναμένονται τον Ιούνιο και τον Δεκέμβριο του 2026. Τα πλοία θα χωρούν κινητήρες που θα καίνε συμβατικά καύσιμα πλοίων. Η Navios Maritime επιβεβαίωσε επίσημα τις παραγγελίες για 4 x LR2 στην τιμή των 64,55 εκατ. $ έκαστο.
Επιπλέον 3,3 εκατομμύρια δολάρια ανά πλοίο έχουν διατεθεί για πιθανές παρεμβάσεις βελτίωσης καυσίμων. Όλες οι παραδόσεις έχουν προγραμματιστεί να πραγματοποιηθούν εντός του 2026. Η ταυτότητα του κατασκευαστή παραμένει μέχρι στιγμής άγνωστη. Η Hayfin Capital επένδυσε 85,5 εκατομμύρια δολάρια για καθένα από τα δύο Suezmax που παρήγγειλε στην Hyundai + την επιλογή να αποκτήσει άλλα 2. Τα πλοία αυτά αναμένεται να παραδοθούν από τη Hyundai το 2026. Προκαταρκτική συμφωνία φαίνεται να έχει επιτευχθεί μεταξύ της Maersk και της Hyundai Samho για την κατασκευή πλοίων αμμωνίας 4 x LPG χωρητικότητας 93.000 cbm. Η τιμή ανέρχεται περίπου σε 111 εκατ. δολάρια για το καθένα. Στην ίδια συμφωνία προφανώς υπάρχουν επιλογές για έως και 6 x 40.000 cbm μονάδες LPG αμμωνίας. Η Pacific Gas διέθεσε 6 μεταφορείς αιθυλενίου 61.500 dwt στο ναυπηγείο Jiangnan στην Κίνα. Οι παραδόσεις αναμένονται μεταξύ των αρχών του 2027 και του 2028».
Εν τω μεταξύ, στην αγορά S&P, η Allied πρόσθεσε ότι «από την πλευρά του dry bulk, η αγορά snp κινήθηκε μπροστά από τον ρυθμό της προηγούμενης εβδομάδας, με τον αριθμό των νέων συναλλαγών να φαίνεται αρκετά ισχυρός σε αυτό το σημείο, ακόμη και όταν οι τιμές των assets παραμένουν σε ανοδική τροχιά. Και ενώ οι ναύλοι βιώνουν μια σημαντική πίεση για άλλη μια φορά, δεν θα προκαλέσει έκπληξη εάν διαταραχθεί η τρέχουσα δυναμική στη ροή των συμφωνιών βραχυπρόθεσμα. Από την πλευρά των δεξαμενόπλοιων, η αγορά snp κατάφερε να ξεφύγει από τα πρόσφατα μέτρια επίπεδα δραστηριότητας, με πολλές en-bloc συμφωνίες να ενισχύουν τον συνολικό αριθμό των πλοίων που πωλούνται».