Η οπτική των CEO εν μέσω των παγκόσμιων προκλήσεων, τέθηκε στο επίκεντρο της συζήτησης που διεξήχθη μεταξύ ανώτατων στελεχών του ιδιωτικού τομέα, στο πλαίσιο του 8ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, που πραγματοποιείται στους Δελφούς 26-29 Απριλίου και τελεί υπό την αιγίδα της Προέδρου της Δημοκρατίας, Κατερίνας Σακελλαροπούλου.
Όπως ανέφερε η Charlotte Foucteau, CEO της Teleperformance Greece που απασχολεί 12.000 εργαζόμενους, «o ψηφιακός μετασχηματισμός, επέτρεψε το work from home και τελικά βοήθησε την επικοινωνία. Γι’ αυτό και θέλαμε να φέρουμε τεχνολογία που θα κάνει τη δουλειά πιο εύκολη και πιο ουσιαστική, και το περιβάλλον εργασίας καλύτερο. Να μην γινόμαστε οι CEO το bottleneck, να εμπνέουμε τις ομάδες να ξεδιπλώνουν το ταλέντο και να παίρνουν τις αποφάσεις. Εμείς ως εταιρεία βασιζόμαστε στο upskilling των ανθρώπων μας. Ζούμε σε μια κοινωνία που πρέπει να δείχνουμε όλοι ότι τα ξέρουμε όλα. Πρέπει να έχουμε τη φιλοσοφία ότι μαθαίνουμε συνεχώς. Εγώ ως leader δεν τα ξέρω όλα. Πρέπει να είμαστε open minded και ευέλικτοι, να εξελισσόμαστε, και να παραδεχόμαστε ότι δεν τα ξέρουμε όλα.»
Οι τρόποι με τους οποίους το παγκόσμιο περιβάλλον επηρεάζει τους πελάτες είναι το κρίσιμο ζητούμενο για τις εταιρείες, σύμφωνα με τον κ. Γιώργο Παπαδημητρίου, Country Managing Partner της EY Greece. Όπως ανέφερε, σημαντικές παράμετροι που τίθενται για τις επιχειρήσεις είναι το εξειδικευμένο προσωπικό, οι προσδοκίες της νέας γενιάς σε σχέση με τα χαρακτηριστικά που κάνουν έναν εργοδότη ελκυστικό ή όχι, οι τεχνολογικές προκλήσεις, η ψηφιακή μετάβαση, αλλά και η ανάγκη προσαρμογής σε μέγα – τάσεις (Megatrends), όπως η βιωσιμότητα που όπως είπε, εμπεριέχει κινδύνους αλλά και σημαντικές ευκαιρίες. Σημαντική παράμετρος, σύμφωνα πάντα με τον κ. Παπαδημητρίου, είναι τα διαφορετικά μοντέλα ηγεσίας που εφαρμόζονται σε κάθε περίοδο, αλλά και η ενσυναίσθηση, της οποίας το μεγαλύτερο εμπόδιο είναι ο φόβος και το άγχος. Τόνισε επίσης ότι σε περιόδους κρίσεων, απαραίτητο είναι για τους CEO να επιστρέφουν στις βασικές αρχές της εταιρείας και να ενισχύουν την επικοινωνία. Όσον αφορά τη βιωσιμότητα, ο κ. Παπαδημητρίου επισήμανε ότι πρόκειται για μία αλληλουχία πολλών θεμάτων που έχουν να κάνουν με τις κοινωνικές, περιβαλλοντικές και οικονομικές επιδράσεις.
Τον χάρτη του ψηφιακού μετασχηματισμού στο επίπεδο των ηλεκτρονικών πληρωμών, ανέλυσε ο κ. Παναγιώτης Πολύδωρος, Country Manager for Greece, Cyprus, and Malta της Mastercard. Όπως τόνισε, το απαραίτητο χαρακτηριστικό των CEO είναι η ικανότητα της αυτοαναίρεσης (self-disruption). «Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να χτίζεις ένα όραμα αλλά ταυτόχρονα να έχεις τα μάτια σου ανοιχτά έτσι ώστε να μπορείς να το γκρεμίζεις, προκειμένου να το προσαρμόσεις στα καινούρια δεδομένα», ανέφερε χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας ότι «πρέπει να είμαστε συνεχώς σε μία κατάσταση ανάδρασης».
Επιπλέον, σύμφωνα με τον κ. Πολύδωρο, ζητούμενο για τις επιχειρήσεις στη νέα εποχή είναι η εμπέδωση της διαφορετικότητας στο χώρο εργασίας, προκειμένου να εξασφαλιστεί η απαιτούμενη ευελιξία στην εταιρεία. Τέλος, εξέφρασε την αισιοδοξία του για το μέλλον ενώ όπως έκανε γνωστό, το 2019 τα επιπρόσθετα έσοδα για το κράτος από τη χρήση ηλεκτρονικών πληρωμών ήταν 300 εκατομμύρια.
Τη συζήτηση συντόνισε η κα. Αναστασία Παρετζόγλου, Brand Manager της Fortune Greece.