Πόσα χρήματα αξίζει πραγματικά ένα brand;

Για ορισμένες εταιρείες, το brand είναι κάτι που συμβάλλει ενεργά στην ενίσχυση της αφοσίωσης των πελατών τους και στην αύξηση των πωλήσεων. Για άλλες εταιρείες πάλι, ένα ισχυρό εμπορικό σήμα αποτελεί ένα από τα πιο πολύτιμα περιουσιακά τους στοιχεία.

Μέτρηση της αξίας ενός brand

Μία από τις δυσκολίες στην αποτίμηση ενός brand είναι η υποκειμενικότητά του. Στη λογιστική, η αξία του μερικές φορές συνιστά ένα άυλο περιουσιακό στοιχείο που ονομάζεται “goodwill on the balance sheet” (σ.σ. υπεραξία στον ισολογισμό). Αυτό συμβαίνει επειδή η ισχύς του brand που σχετίζεται με μια εταιρεία (δηλαδή αναγνώριση επωνυμίας, αφοσίωση σε επωνυμία, βάση πελατών, φήμη κ.λπ.) καθιστά συχνά μια εταιρεία πιο πολύτιμη από το άθροισμα των υλικών περιουσιακών στοιχείων της, όπως γη, κτίρια ή απόθεμα προϊόντων.

Aυτός ο υπολογισμός λειτουργεί μεν για λογιστικούς σκοπούς, αλλά εξακολουθεί να είναι μια πρόχειρη εκτίμηση και δεν ποσοτικοποιεί επακριβώς την πραγματική αξία μιας επωνυμίας.

Ανιθέτως, σε μια προσπάθεια να ποσοστικοποιήσει την αξία ενός brand, η Interbrand, χρησιμοποίησε μια φόρμουλα η οποία βασίζεται στην οικονομική πρόβλεψη, το ρόλο της επωνυμίας και τη δύναμη της επωνυμίας μιας εταιρείας. Χρησιμοποιεί επίσης εκτιμήσεις της παρούσας αξίας των κερδών που προβλέπεται να δημιουργήσει μια επωνυμία στο μέλλον.

Οι 10 πιο πολύτιμες μάρκες από το 2000:

Rank Brand Value (2000) Industry
1 Coca-Cola $72.5B Beverages
2 Microsoft $70.2B Tech
3 IBM $53.2B Tech
4 Intel $39.1B Tech
5 Nokia $38.5B Tech
6 General Electric $38.1B Energy
7 Ford $36.4B Automotive
8 Disney $33.6B Media
9 McDonald’s $27.9B Restaurants
10 AT&T $25.6B Telecom

 

Οι 10 πιο πολύτιμες μάρκες το 2022:

Rank Brand Value (2022) Industry
1 Apple $482.2B Tech
2 Microsoft $278.3B Tech
3 Amazon $274.8B Consumer
4 Google $251.8B Tech
5 Samsung $87.7B Tech
6 Toyota $59.8B Automotive
7 Coca-Cola $57.5B Beverages
8 Mercedes-Benz $56.1B Automotive
9 Disney $50.3B Media
10 Nike $50.3B Consumer