Κάποτε τα ΑΤΜ θεωρούνταν εκσυγχρονισμός.
Ήταν το “κατάστημα” κάθε Τράπεζας στην κάθε γειτονιά.
Σήμερα η τεχνολογία εξελίχθηκε, πολλοί λιγότεροι πελάτες επισκέπτονται τα καταστήματα των τραπεζών και ακόμη πιο λίγοι χρησιμοποιούν τα ΑΤΜ των τραπεζών που βρίσκονται εκτός των υποκαταστημάτων, δηλαδή σε εμπορικά κέντρα, σούπερ μάρκετ, νοσοκομεία και απομακρυσμένες περιοχές.
Η Τράπεζα Πειραιώς έχει ήδη προσλάβει χρηματοοικονομικό σύμβουλο για να βοηθήσει στον σχεδιασμό και την εκτέλεση ενός σχεδίου αξιοποίησης του δικτύου 1206 ΑΤΜ εκτός έδρας.
Η διοίκηση της Τρ. Πειραιώς σκοπεύει να δημιουργήσει νέα εταιρεία, στην οποία θα μεταβιβάσει το δίκτυο ATM εκτός έδρας.
Οι άλλες 3 συστημικές τράπεζες φέρεται να βρίσκονται σε παρόμοιες συζητήσεις ή εξετάζουν παρόμοιες ενέργειες
Στο πλαίσιο της μείωσης του λειτουργικού κόστους, οι διοικήσεις των τραπεζών αποφασίζουν συρρίκνωση και του δικτύου ΑΤΜ.
- Το κόστος συντήρησης, ανεφοδιασμού αλλά και ασφάλειας είναι υψηλό, ενώ η χρήση των ΑΤΜ τα τελευταία χρόνια περιορίζεται, λόγω της αύξησης των ηλεκτρονικών πληρωμών μέσω Internet banking και καρτών.
Από την άλλη πλευρά, η επιβάρυνση των πελατών με χρεώσεις που θα επιφέρει η πώληση του δικτύου των λεγόμενων off site ΑΤΜ είναι κάτι που προβληματίζει τις διοικήσεις των τραπεζών.
Το δίκτυο των off site ΑΤΜ αριθμεί 3.346 σημεία, από τα οποία τα 3.279 είναι των τεσσάρων συστημικών τραπεζών.