Η αυξανόμενη παγκοσμιοποίηση των οικονομιών έχει αναδείξει τη σημασία του ψηφιακού μετασχηματισμού και τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να παραμείνουν ανταγωνιστικές στην αγορά.
Η αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών έχει αλλάξει δραστικά, καθώς σήμερα οι περισσότεροι καταναλωτές αγοράζουν προϊόντα στο διαδίκτυο, συμπεριλαμβανομένου σχεδόν του 70% των millennials. Το 2019, ήδη σχεδόν τα δύο τρίτα των επιχειρήσεων διέθεταν ιστότοπο και είχαν ενεργή παρουσία στο διαδίκτυο.
Είναι πολύ σημαντικό, λοιπόν, για τις επιχειρήσεις όχι μόνο να διατηρούν μια σελίδα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή να διαθέτουν έναν ιστότοπο στο διαδίκτυο, αλλά και να ενσωματώνουν τις νέες δυνατότητες της τεχνολογίας και του ψηφιακού μετασχηματισμού στις επιχειρηματικές τους δραστηριότητες.
Τι είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός;
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι η διαδικασία ενσωμάτωσης καινοτόμων τεχνολογιών σε όλες τις πτυχές των επιχειρήσεων, από τις καθημερινές λειτουργίες έως τη λήψη στρατηγικών αποφάσεων. Περιλαμβάνει όχι μόνο τη μετάβαση από τα αναλογικά στα ψηφιακά μέσα, αλλά και μια αλλαγή κουλτούρας και επανεξέταση των τρόπων με τους οποίους οφείλει να λειτουργεί μια εταιρεία.
Ουσιαστικά, ο ψηφιακός μετασχηματισμός αλλάζει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο οι επιχειρήσεις παρέχουν αξία στους πελάτες τους και εξορθολογίζει τις διαδικασίες τους.
Γιατί οι επιχειρήσεις επενδύουν στον ψηφιακό μετασχηματισμό;
Οι νέες τεχνολογίες καθιστούν τη δημιουργία ιστότοπων πιο προσιτή, ενώ παράλληλα δημιουργούν περισσότερες ευκαιρίες για τις επιχειρήσεις, για να συνδεθούν με το κοινό τους. Μια ψηφιακή μετατόπιση εξοικονομεί επίσης χρόνο. Πολλές εταιρείες κάνουν ήδη χρήση ορισμένων μεθόδων ψηφιακής στρατηγικής, όπως διεξαγωγή ηλεκτρονικού εμπορίου, εργαλεία προγραμματισμού κοινωνικών μέσων και εφαρμογές άμεσων μηνυμάτων, για να επιταχύνουν τον ρυθμό αύξησης των πωλήσεών τους.
Η μετάβαση στις ψηφιακές διαδικασίες διευκολύνει επίσης την εκτέλεση συνολικών επιχειρηματικών εργασιών μεγάλης κλίμακας. Η πανδημία COVID-19 απέδειξε περαιτέρω και επιτάχυνε την ανάγκη οι επιχειρήσεις να επενδύσουν στον ψηφιακό μετασχηματισμό. Καθώς οι εταιρείες σε όλο τον κόσμο αναγκάστηκαν να στραφούν στην παροχή υπηρεσιών στο διαδίκτυο ή σε πωλήσεις από απόσταση, η κατοχή ψηφιακών εργαλείων στη διάθεσή τους ήταν και είναι ζωτικής σημασίας για την επιβίωσή τους.
Στρατηγικές Ψηφιακού Μετασχηματισμού
Οι επιχειρήσεις έχουν στην διάθεσή τους πλέον μια ποικιλία επιλογών για τη θέσπιση ψηφιακού μετασχηματισμού. Καθώς η τεχνολογία γίνεται πιο προσιτή, προσφέρεται πλέον ένας σημαντικός αριθμός εργαλείων που επιτρέπουν την εν γένει αναβάθμιση των επιχειρήσεων.
1. Παρουσία στο διαδίκτυο
Σήμερα, ένας ιστότοπος είναι απαραίτητος για να εξασφαλίσει μια εικόνα αξιοπιστίας απέναντι στον πελάτη. Επιπροσθέτως, ένας διαδικτυακός ιστότοπος είναι απαραίτητος για τη διασφάλιση ότι μια επιχείρηση εμφανίζεται σωστά στις αναζητήσεις της Google. Τα εργαλεία που προσφέρονται από τη σύγχρονη τεχνολογία επιτρέπουν την ενίσχυση της κατάταξης μηχανών αναζήτησης του ιστότοπου μέσω βελτιστοποίησης μηχανών αναζήτησης (SEO). Με την κατάλληλη χρήση των εργαλείων αυτών, ο ιστότοπος μιας επιχείρησης μπορεί να ανελιχθεί στην κορυφή των αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης.
Οι μεγάλοι ανταγωνιστές είναι πιθανό να έχουν σύγχρονους, βελτιστοποιημένους ιστότοπους, οπότε είναι επιτακτική ανάγκη, κάθε επιχείρηση να διασφαλίσει ότι μπορεί να ξεχωρίσει. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσω της αμεσότητας της επικοινωνίας με το πελατολόγιο μιας επιχείρησης και της αποτελεσματικής on line εξυπηρέτησης πελατών.
Η εξέλιξη των ψηφιακών πλατφορμών δίνει επίσης τη δυνατότητα για περαιτέρω ανάπτυξη. Αν μία επιχείρηση διαθέτει ήδη ένα φυσικό κατάστημα και μια ιστοσελίδα, έστω και απλή, μπορεί αυτή να αναβαθμιστεί και να μετατραπεί ηλεκτρονικό κατάστημα. H Aboutnet με 20ετή εμπειρία στην κατασκευή ιστοσελίδων και ηλεκτρονικών καταστημάτων, μπορεί να δημιουργήσει για κάθε επιχείρηση μία λειτουργική ιστοσελίδα υψηλών προδιαγραφών ή ακόμα και ένα e–shop, για να μπορούν οι πελάτες να αγοράζουν online τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα που χρειάζονται και να τα παραλαμβάνουν στον χώρο τους ή απευθείας από το φυσικό κατάστημα.
2. Διεξαγωγή ηλεκτρονικού εμπορίου
Σήμερα κατά μέσο όρο ο μισός τζίρος του λιανεμπορίου προέρχεται από διαδικτυακές πωλήσεις.
Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα θα πρέπει να έχει άριστη εμπειρία χρήστη (user experience) και να δίνει προτεραιότητα στην ταχύτητα, η οποία εξασφαλίζει γρήγορο χρόνο φόρτωσης για τα προϊόντα του eshop, αλλά και να είναι καλαίσθητο και εύκολο στη χρήση. Αντίστοιχα, θα πρέπει να είναι φιλικό στις μηχανές αναζήτησης, δηλαδή να εμφανίζεται όσο το δυνατόν υψηλότερα στοgoogle, bing, yahoo, κ.λπ.
Η επιλογή της κατάλληλης πλατφόρμας / Σύστημα Διαχείρισης Περιεχομένου (CMS) επιτρέπει την εύκολη διαχείριση των πωλούμενων προϊόντων ή υπηρεσιών, και εγγυάται τη γρήγορη και ασφαλή διεξαγωγή των ηλεκτρονικών πωλήσεων.
Μην διστάσετε να αναβαθμίσετε την επιχείρησή σας, με έναν ιστότοπο που εμφανίζεται πρώτος στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης ή με ένα ηλεκτρονικό κατάστημα που διενεργεί γρήγορες και ασφαλείς πωλήσεις.