«Η Θεσσαλονίκη και γενικότερα η Κεντρική Μακεδονία, έχει όλα τα φόντα να πρωταγωνιστήσει και ήδη πρωταγωνιστεί στον αστικό και επαγγελματικό τουρισμό», υπογράμμισε ο γενικός γραμματέας του EOT, Δημήτρης Φραγκάκης, μιλώντας στη διοργάνωση με τίτλο TCB crossroads, που πραγματοποιήθηκε από το Thessaloniki Convention Bureau στη Θεσσαλονίκη και εξήγησε πως, «υπάρχουν υποδομές που έχουν βελτιωθεί σε μεγάλο βαθμό και συνεχίζονται να βελτιώνονται, όπως η ανάπλαση της ΔΕΘ-HELEXPO, η λειτουργία του ΜΕΤΡΟ το 2023, το νέο αεροδρόμιο και βέβαια το εξαιρετικό ανθρώπινο δυναμικό, χωρίς το οποίο ο τουρισμός δεν μπορεί να προχωρήσει».

MICE βιομηχανία: η Θεσσαλονίκη είναι στο τοπ 10 της Ευρώπης

Βασικός ομιλητής στην εκδήλωση, ήταν ο CEO της εταιρείας Τolaranca Marketing, expert στο μάρκετινγκ, Gorazd Cad, ο οποίος δήλωσε φαν της Θεσσαλονίκης και μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ επισήμανε πως, «η Θεσσαλονίκη είναι στο τοπ 10 των προορισμών που επιλέγονται στην Ευρώπη, για μεγάλες εκδηλώσεις και συνέδρια, όσον αφορά την ποιότητα, όπως αναλύθηκε από ανεξάρτητη αξιολόγηση που πραγματοποιήθηκε με κρυφούς καλεσμένους/guests και σίγουρα της αξίζει. Έχει πολλά θετικά στοιχεία, έχει ξενοδοχεία, παροχές, υποδομές και συνεδριακά κέντρα, είναι αρκετά ανταγωνιστική και πολύ όμορφη, σε σχέση με άλλες περιοχές για την υλοποίηση συνεδρίων και εκδηλώσεων».

Στα θετικά της πόλης, τόνισε πως είναι η λειτουργία του Film office από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, που συμβάλει στην τουριστική ανάπτυξη της πόλης, σημειώνοντας ότι εξελίσσεται πολύ καλά και προχωράει γοργά στο να παρέχει high tech υπηρεσίες. Διευκρίνισε δε, πως ο τουρισμός δεν είναι πλέον μια βιομηχανία μεταφορών, που απλά μεταφέρει τους ανθρώπους από το Α στο B ή στο C, αλλά είναι πλέον high tech business, καθώς υπάρχουν πολλοί νέοι άνθρωποι, με ικανότητες στα πολυμέσα, που είναι πραγματικά ικανοί να κάνουν επιτυχημένα events.

«Η Αθήνα, η Βιέννη, η Βουδαπέστη, το Βελιγράδι βασικές πόλεις που επιλέγονται για μεγάλες εκδηλώσεις και συνέδρια και γενικότερα για τον επαγγελματικό τουρισμό. Ως δεύτερη επιλογή είναι η Θεσσαλονίκη, η Μπρατισλάβα, η Σόφια και το Ζάγκρεμπ» ανέφερε και εξήγησε ότι εκτός από τα θετικά υπάρχουν και αρνητικά στοιχεία όπως «η έλλειψη αεροπορικών συνδέσεων τους χειμερινούς μήνες. Οι συγκοινωνίες επίσης είναι κακές, δεν είναι εύκολο να πας από το ένα μέρος της πόλης στο άλλο».

Ο επιχειρηματικός τουρισμός έχει χτυπηθεί δυσανάλογα στην πανδημία

Ο συνεδριακός και επιχειρηματικός τουρισμός, όπως είπε ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, έχει χτυπηθεί δυσανάλογα τα τελευταία δύο χρόνια και ειδικά οι πόλεις, έχουν τεράστια απώλεια από τη μείωση του τουριστικού ρεύματος εξαιτίας της πανδημίας και επισήμανε πως γίνονται σημαντικές προσπάθειες σε συνεργασία με όλους τους φορείς της χώρας, προκειμένου να αναδειχθούν στο εξωτερικό οι δυνατότητες της Ελλάδας στον συνεδριακό τουρισμό και στον επιχειρηματικό τουρισμό γενικότερα.

Αναφερόμενος στις ενέργειες που έχουν γίνει από τον ΕΟΤ, ο κ. Φραγκάκης υπογράμμισε πως: «Το πρώτο που έχουμε κάνει είναι μια ειδική καμπάνια το ”Greekend” η οποία αφορά τους προορισμούς πόλης- αστικό τουρισμό, το δεύτερο είναι η παρουσία μας στις εκθέσεις του εξωτερικού, καθώς συμμετέχουμε σε πάνω από 50 εκθέσεις σε όλο τον κόσμο, να είναι ανανεωμένη και πολλή διαφορετική σε σχέση με το παρελθόν. Το τρίτο που κάνουμε και είναι εξίσου σημαντικό είναι η συνεργασία με μεγάλα μέσα και μεγάλες πλατφόρμες του εξωτερικού, για να προωθούμε συνολικά το ελληνικό τουριστικό προϊόν, αναπόσπαστο μέρος του οποίου είναι και ο αστικός και επαγγελματικός τουρισμός».

 

Η Θεσσαλονίκη είναι ένα έτοιμο προϊόν

Ιδιαιτέρα ικανοποιημένος δήλωσε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, από τη σημαντική συμμετοχή που υπήρξε στην πρώτη εκδήλωση- συνάντηση “Α MICE experts and professionals meetup” ο

πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου, Thessaloniki Convention Bureau Γιάννης Ασλάνης, τονίζοντας πως «είναι πολύ σημαντικό που συμμετέχουν στελέχη επιχειρήσεων και οι φορείς της πόλης, σε μια εκδήλωση που δείχνει ότι η πόλη είναι ζωντανή και θέλει να γίνει περισσότερο γνωστή στο εξωτερικό».

«Η Θεσσαλονίκη έχει πάρα πολλά καλά στοιχεία, είναι ένα έτοιμο προϊόν, έχει υποδομές, έχει γαστρονομία, διακρινόμαστε γι’ αυτό, έχει στελέχη με εμπειρία και ενδιαφέρον για εξέλιξη και το μόνο που μας λείπει είναι η δυνατότητα να γνωρίζει το διεθνές κοινό ότι τα διαθέτουμε όλα αυτά» σημείωσε ο ίδιος.