• «Έχουμε φτάσει στο τέλος της αρχής μιας μεγάλης μεταρρύθμισης στα ΕΛΤΑ. Προχωρούμε τώρα στον ψηφιακό μετασχηματισμό και σε έναν εντελώς νέο οργανισμό με επίκεντρο την εξυπηρέτηση των Ελλήνων πολιτών μέσα από πρωτοποριακές υπηρεσίες. Δημιουργούμε αξία για την εταιρεία και δείχνουμε το δρόμο για το πώς μία δημόσια επιχείρηση μπορεί να γίνει καινοτόμος, ανταγωνιστική και ταυτόχρονα, οικονομικά υγιής και επιχειρηματικά αποτελεσματική. Διατηρώντας, όμως το κοινωνικό της αποτύπωμα».

  • «Αυτό που διαμορφώνουμε μέσα από την ψηφιοποίηση και το πρόγραμμα του μετασχηματισμού μας, αφορά μια ολιστική επαναπροσέγγιση της εξυπηρέτησης. Μια νέα «ψηφιακή εποχή»  που θα συνδυάζει την καθολική κάλυψη της επικράτειας, με 1600 σημεία εξυπηρέτησης, ταχύτερες διαδικασίες αλλά και νέες ψηφιακές λειτουργίες, με εφαρμογές που θα συνοδεύουν κάθε βήμα της λειτουργίας μας. Ο Έλληνας πολίτης, ζητά από εμάς ένα νέο, ανταγωνιστικό μοντέλο εξυπηρέτησης. Και με τον ψηφιακό μας μετασχηματισμό, έχει έρθει η ώρα να δει αποτελέσματα».

 Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το πρόγραμμα ψηφιακού μετασχηματισμού των ΕΛΤΑ, και ήδη έχει αρχίσει να φέρνει τα πρώτα ορατά αποτελέσματα.  Έτσι, εδώ και μερικούς μήνες λειτουργεί στο κέντρο διαλογής στο Κρυονέρι Αττικής το πρώτο «ρομποτικό» σύστημα διαλογής, ενώ οι επόμενες φάσεις του μετασχηματισμού περιλαμβάνουν την «έλευση» του «ψηφιακού ταχυδρόμου» καθώς και των «ψηφιακών» καταστημάτων 24ωρης εξυπηρέτησης.

Σε ειδική παρουσίαση στην «καρδιά των ΕΛΤΑ», στο Κέντρο Διαλογής στο Κρυονέρι, παρουσιάστηκε η εγκατάσταση ρομποτικής διαλογής, ενώ ανακοινώθηκαν τα επόμενα βήματα του ψηφιακού μετασχηματισμού.

Το στρατηγικό σχέδιο ψηφιακού μετασχηματισμού των ΕΛΤΑ προβλέπει σημαντικές επενδύσεις για την αναβάθμιση της δυναμικότητας στη διαχείριση αντικειμένων, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη ταχύτητα στις παραδόσεις αλλά και την εξυπηρέτηση των πελατών με πρωτοποριακές και καινοτόμες  υπηρεσίες.

Η «ρομποτική» διαλογή

Η εταιρεία λειτουργεί στο Κρυονέρι εδώ και λίγους μήνες το πρώτο ρομποτικό σύστημα διαλογής στην Ευρώπη που χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη, το οποίο σήμερα διαθέτει 55 mini robots που ταξινομούν 3000 αντικείμενα την ώρα, 3 φορές περισσότερα από το προηγούμενο συμβατικό σύστημα.

Η σημερινή εγκατάσταση θα επεκταθεί σε 125 robots πριν το τέλος του χρόνου, τα οποία θα μπορούν να εξυπηρετήσουν σχεδόν 7.000 αντικείμενα την ώρα. Η αναβάθμιση θα προσφέρει δυνατότητα διαχείρισης 165.000 αντικειμένων την ημέρα, υπερπενταπλασιάζοντας τη συνολική ικανότητα διαχείρισης και παρέχοντας, σε ορισμένες περιπτώσεις, δυνατότητα για παράδοση στον πελάτη ακόμα και την ίδια μέρα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το κόστος της επένδυσης είναι 1 εκατ. ευρώ, αλλά προβλέπεται ότι η συγκεκριμένη επένδυση  θα εξοικονομεί στα ΕΛΤΑ 2 εκατ. ευρώ το χρόνο.

Ο «ψηφιακός ταχυδρόμος»

Πριν το τέλος του χρόνου θα κάνει την εμφάνισή του και ο «ψηφιακός ταχυδρόμος». Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο πακέτο υπηρεσιών, με απεριόριστες δυνατότητες στη διάθεση του πελάτη. Οι διανομείς του ομίλου ΕΛΤΑ αναβαθμίζονται τεχνολογικά, εξοπλίζονται με PDA’s και ειδικό λογισμικό που θα τους δίνουν τη δυνατότητα, πέραν των συμβατικών ταχυδρομικών υπηρεσιών, να πραγματοποιούν και ανέπαφες συναλλαγές, πληρωμές, εισπράξεις και αντιπαραβολή παραγγελιών και λογαριασμών στην πόρτα του πελάτη.

Επιπλέον, οι πελάτες, μέσω των νέων εφαρμογών που φέρνει ο «ψηφιακός ταχυδρόμος», θα έχουν realtime ενημέρωση για την εξέλιξη της παραγγελίας τους και ειδοποιήσεις για την παραλαβή, με το στίγμα του διανομέα που τους εξυπηρετεί, σε πραγματικό χρόνο.

 

Τα «ψηφιακά» καταστήματα

Τέλος, σύντομα θα κάνουν την εμφάνισή τους τα νέα 24ωρα «ψηφιακά» καταστήματα των ΕΛΤΑ (Smart Lockers), όπου οι πελάτες θα μπορούν να παραδίδουν ή να παραλαμβάνουν το αντικείμενο, το πακέτο ή την αλληλογραφία τους, 24 ώρες το 24ωρο, κάθε ημέρα του έτους.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου ΕΛΤΑ, Γιώργος Κωνσταντόπουλος, σημείωσε ακόμα την αποκλειστική συνεργασία με την Amazon για τη διανομή των παραγγελιών από την Ελλάδα, τονίζοντας ότι η συμφωνία αυτή επιβεβαιώνει την αξιοπιστία των υπηρεσιών των ΕΛΤΑ «καθώς η Amazon έχει πολύ υψηλά κριτήρια στο θέμα της ακρίβειας παράδοσης», και πρόσθεσε ότι το ύψος της επένδυσης για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ομίλου φτάνει στα 70 εκατ. ευρώ