Η ευρωπαϊκή και αμερικανική βιομηχανία έκανε εδώ και δεκαετίες μία επιλογή. Μετέφερε την παραγωγή στην Κίνα και την Άπω Ανατολή, μείωσε το κόστος και αύξησε τα κέρδη με αντάλλαγμα ανεργία και εμπορικά ελλείμματα σε Ευρώπη και ΗΠΑ.

Αλλά τώρα ο κορωνοϊός, η άνοδος των καυσίμων και των πρώτων υλών έχουν αλλάξει το παιχνίδι. Ειδικότερα:

Η κρίση στην εφοδιαστική αλυσίδα που επρόκειτο να είναι προσωρινή, πλέον φαίνεται ότι θα διαρκέσει και την επόμενη χρονιά, καθώς τα αυξημένα κρούσματα της μετάλλαξης Δέλτα αναταράζουν την παραγωγή των εργοστασίων στην Ασία, προκαλώντας περισσότερα σοκ στην παγκόσμια οικονομία.

Όπως μεταδίδει το Bloomberg, η μεταποίηση δέχεται χτύπημα από την έλλειψη βασικών υλικών και το υψηλότερο κόστος πρώτων υλών και ενέργειας. Το γεγονός οδηγεί σε διαμάχες για να πάρουν οι επιχειρηματίες χώρο στα πλοία, ωθώντας τους ναύλους σε ρεκόρ και ορισμένους εξαγωγείς να αυξάνουν τις τιμές ή απλώς να ακυρώνουν τις αποστολές εντελώς.

«Δεν μπορούμε να έχουμε εμπορευματοκιβώτια, το κόστος έχει αυξηθεί πολύ», δήλωσε ο Christopher Tse, διευθύνων σύμβουλος της Musical Electronics Ltd. με έδρα το Χονγκ Κονγκ, που παράγει καταναλωτικά προϊόντα, από ηχεία Bluetooth έως κύβους του Rubik.

Πρόσθεσε ότι το κόστος των μαγνητών που χρησιμοποιούνται στο παραπάνω παιχνίδι αυξήθηκε κατά περίπου 50% από τον Μάρτιο, ανεβάζοντας το κόστος παραγωγής κατά περίπου 7%. «Δεν ξέρω αν μπορούμε να βγάλουμε χρήματα από τους κύβους του Ρούμπικ, επειδή οι τιμές αλλάζουν συνεχώς»

Η αποφασιστικότητα της Κίνας να εξαλείψει την Covid σημαίνει ότι ακόμη και ένας μικρός αριθμός κρουσμάτων μπορεί να προκαλέσει μεγάλες διαταραχές στο εμπόριο. Αυτόν τον μήνα η κυβέρνηση έκλεισε προσωρινά μέρος στο λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στο Ningbo για δύο εβδομάδες, καθώς διαπιστώθηκε ότι ένας λιμενεργάτης είχε την παραλλαγή Δέλτα.

Το κόστος αποστολής ενός εμπορευματοκιβωτίου από την Ασία στην Ευρώπη είναι περίπου 10 φορές υψηλότερο από τον Μάιο του 2020, ενώ το κόστος από τη Σαγκάη στο Λος Άντζελες έχει εξαπλασιαστεί, σύμφωνα με τον δείκτη Drewry World Container Index.

Τα υψηλότερα ναύλα και οι τιμές των ημιαγωγών θα μπορούσαν να τροφοδοτήσουν τον πληθωρισμό, δήλωσε ο Chua Hak Bin, οικονομολόγος της Maybank Kim Eng Research Pte στη Σιγκαπούρη.

Η εξάπλωση της παραλλαγής Δέλτα, ειδικά στη Νοτιοανατολική Ασία, καθιστά δύσκολη τη λειτουργία πολλών εργοστασίων. Στο Βιετνάμ, τον δεύτερο μεγαλύτερο παραγωγό υποδημάτων και ενδυμάτων στον κόσμο, η κυβέρνηση έδωσε εντολή στους ιδιοκτήτες εργοστασίων να επιτρέψουν στους εργαζόμενους να κοιμούνται στα εργοστάσιά τους, για να προσπαθήσουν να συνεχίσουν τις εξαγωγές.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ