Τρεις μήνες νωρίτερα απ’ τα αρχικά χρονοδιαγράμματα, η Fraport Greece παραδίδει στη χώρα, στους Έλληνες και τους ταξιδιώτες απ’ όλον τον κόσμο 14 ολοκαίνουργια και ασφαλή αεροδρόμια με νέες υπηρεσίες και περισσότερες ανέσεις.

Η επένδυση της Fraport Greece ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2017 και ολοκληρώθηκε τον Ιανουάριο του 2021, τρεις μήνες νωρίτερα από τη συμβατική υποχρέωση (Απρίλιος 2021). To πρωτοποριακό επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 440 εκατ. ευρώ της Fraport Greece, μεταμόρφωσε τα αεροδρόμια. Το συνολικό άμεσο έσοδο σε βάθος 40 ετών (διάρκεια της παραχώρησης) για το ελληνικό Δημόσιο, σύμφωνα με τα σχετικά μοντέλα που έχουν τρέξει από την εταιρεία, θα ανέρθει σε περίπου 10 δισ. ευρώ. Έμμεσα, όσο πιο εκσυγχρονισμένες, πιο άνετες, πιο ασφαλείς και πιο φιλικές είναι οι υποδομές μιας τουριστικής χώρας, τόσο πιο ελκυστικοί γίνονται και οι προορισμοί της και άρα θα ευνοηθούν με τη σειρά τους όλοι οι «συγγενικοί» κλάδοι όπως είναι τα ξενοδοχεία και εν γένει η διαμονή, η εστίαση, τα μουσεία και ο πολιτισμός.

Το αξιοσημείωτο είναι πως οι εργασίες στα αεροδρόμια δε σταμάτησαν κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών τα τρία πρώτα χρόνια με υψηλή επιβατική κίνηση, ενώ συνεχίστηκαν και εν μέσω της πανδημίας ξεπερνώντας τελικά τις αμέτρητες δυσκολίες και τα τεράστια εμπόδια που προέκυψαν.

Η επένδυση περιλάμβανε την κατασκευή πέντε νέων σύγχρονων αεροσταθμών, πέντε επεκτάσεις, τέσσερις αναδιαμορφώσεις αεροσταθμών, την κατασκευή και ανακαίνιση 12 πυροσβεστικών σταθμών και την ανακαίνιση 12 διαδρόμων αποπροσγείωσης. Ακόμη, όλα τα αεροδρόμια διαθέτουν μοντέρνα συστήματα διαχείρισης αποσκευών και ανίχνευσης εκρηκτικών.

Από την Κέρκυρα, λοιπόν, μέχρι τη Ρόδο και από τη Θεσσαλονίκη μέχρι τα Χανιά ο εργοταξιακός «πυρετός» δεν άφησε μέρα να πάει χαμένη με αποτέλεσμα οι εργασίες και στα 14 αεροδρόμια να έχουν ολοκληρωθεί.

Οι αλλαγές στα αεροδρόμια με μια ματιά

Αναλυτικότερα, τα αεροδρόμια στα οποία τα έργα αναβάθμισης ολοκληρώθηκαν πρώτα ήταν αυτά της Ζάκυνθου, της Κρήτης στα Χανιά και της Καβάλας. Στη Ζάκυνθο, υλοποιήθηκε η ανακαίνιση και αναδιαμόρφωση του τερματικού σταθμού οπότε τα check- in αυξήθηκαν κατά 35% και τα σημεία ασφαλείας κατά 150%. Στο αεροδρόμιο Χανίων αναδιοργανώθηκε πλήρως ο αεροσταθμός, οι πύλες αυξήθηκαν κατά 25% και τα σημεία ασφαλείας και ελέγχου διπλασιάστηκαν. Ανάλογες εργασίες ανακαίνισης πραγματοποιήθηκαν και στην Καβάλα όπου στο «Μέγας Αλέξανδρος» όπου, μεταξύ άλλων, επεκτάθηκε ο τερματικός σταθμός κατά 1.955τ.μ.

Στην ηπειρωτική χώρα, ένα ακόμα αεροδρόμιο που άλλαξε εντελώς είναι αυτό του Ακτίου το οποίο επεκτάθηκε κατά 2.500τ.μ, αναμορφώθηκε και έχει πλέον 14 check-in, 7 πύλες αναχώρησης και διπλάσια σημεία ασφαλείας.

Στη Σάμο, μετά και την ολοκλήρωση των έργων εκσυγχρονισμού και την επέκταση κατά 1.550τ.μ., έχουν προκύψει αύξηση του αριθμού των check-in, των πυλών αναχώρησης και των σημείων ασφαλείας. Το αεροδρόμιο της Σκιάθου, είναι μεγαλύτερο κατά 2.185 τ.μ. και πλήρως ανακαινισμένο, ενώ στη Μυτιλήνη, το «Οδυσσέας Ελύτης», είναι ένα εκ βάθρων ολοκαίνουργιο σύγχρονο και άνετο αεροσταθμό έκτασης 7.135τ.μ.

Τα έργα που ολοκληρώθηκαν και στο αεροδρόμιο «Άννα Πολλάτου» της Κεφαλονιάς έχουν δώσει έναν νέο αεροσταθμό επιφάνειας 10.700τ.μ γεγονός που συνεπάγεται με αυξημένα check-in κατά 70%, με διπλάσια σημεία ασφαλείας και διπλάσιες πύλες αναχωρήσεων.

KEFALONIA AIRPORT, INTRAKAT, 18-19MAR2020

Ο ολοκαίνουργιος και μεγαλύτερος κατά 50% αεροσταθμός στο αεροδρόμιο Μυκόνου, ένα στολίδι για το νησί που συνδυάζει την κυκλαδίτικη αρχιτεκτονική με τις σύγχρονες αεροδρομικές υποδομές, έχει πλέον περισσότερα check-in και πύλες αναχωρήσεων ενώ έχει αξιοποιηθεί πλήρως η επέκταση του τερματικού σταθμού για τη διευκόλυνση των επιβατών και των χρηστών του αερολιμένα.

MYKONOS AIRPORT, INTRAKAT, 17-18SEP2020

Το αεροδρόμιο της Ρόδου, έχει μια εντελώς διαφορετική και αναβαθμισμένη εικόνα. Πρόκειται για ένα σύγχρονο αεροδρόμιο διεθνών προδιαγραφών, με αναδιαμορφωμένο τον χώρο στάθμευσης αεροσκαφών και αύξηση σημείων check-in, ιμάντων παραλαβής αποσκευών και σημείων ασφαλείας και ελέγχου.

Το ίδιο ισχύει και για το «Ιωάννης Καποδίστριας της Κέρκυρας που παραδόθηκε το δεύτερο τρίμηνο του 2020. Ο νέος τερματικός σταθμός επιφάνειας 10.355τ.μ. ως επέκταση του υφιστάμενου φιλοξενεί 28 check-in, 8 σημεία ελέγχου και 12 πύλες αναχώρησης.

Τα τρία αεροδρόμια που ακολούθησαν είναι εκείνα της Κω, της Σαντορίνης και το εμβληματικό «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης. Στην Κω, η Fraport Greece, προχώρησε σε κατασκευή νέου αεροσταθμού συνολικής έκτασης 23.015 τ.μ. και στην κατασκευή νέου χώρου στάθμευσης αεροσκαφών και αναδιαμόρφωση του υπάρχοντος. Στη Σαντορίνη, ο νέος αεροσταθμός 15.400 τ.μ., συμβάλει σημαντικά στην «απογείωση» της ταξιδιωτικής εμπειρίας για το πιο «διάσημο» νησί της Ελλάδας παγκοσμίως.

Το εμβληματικό «Μακεδονία»

Το μεγαλύτερο αεροδρόμιο διαχείρισης της Fraport Greece, το εμβληματικό αεροδρόμιο «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης για την αναβάθμιση του οποίου επενδύθηκαν 100 εκατ. ευρώ και 222.9000 ανθρωποημέρες, διαθέτει πλέον έναν νέο τερματικό σταθμό 34.033 τ.μ. Ο νέος αυτός αεροσταθμός συνδέεται με τον προϋπάρχων με εντυπωσιακές αερογέφυρες. Με αυτό τον τρόπο διπλασιάστηκε η συνολική έκταση των αεροσταθμών του «Μακεδονία» οι οποίοι διαθέτουν πλέον περισσότερες ανέσεις και επιλογές. Νέοι χώροι check-in, διπλάσιες πύλες αναχώρησης, νέα καταστήματα εστίασης και αγορών συνθέτουν ένα αεροδρομικό περιβάλλον που θυμίζει τα δημοφιλέστερα αεροδρόμια της Ευρώπης.

Η Intrakat παρέδωσε το έργο των 14 αεροδρομίων της Fraport Greece (video)