του ΧΡΗΣΤΟΥ Ν. ΚΩΝΣΤΑ

Το αξίωμα: Το πρόβλημα δεν λύνεται αν δεν έχεις μετρήσει τα δεδομένα του. Για να μετρήσεις τα δεδομένα πρέπει να ξέρεις να μετράς, πρέπει να θέλεις να μετράς.

Από αυτή την άποψη,

  • η απροθυμία των εκπαιδευτικών να συμμετάσχουν στη διαδικασία αξιολόγησης των σχολικών μονάδων και η «αδυναμία» του πρώην πρωθυπουργού, χθες στη Βουλή, να διακρίνει αν τα 2/5 του 15 είναι μεγαλύτερα ή μικρότερα από το 1/3 του 20, παρά το γεγονός ότι είναι πτυχιούχος του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, είναι οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος.

Οι εκπαιδευτικοί αρνούνται την αξιολόγηση της δουλειάς τους. Δεν θέλουν την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, δεν θέλουν την βαθμολόγηση της επαγγελματικής τους επάρκειας, θεωρούν ότι μπορούν να απολαμβάνουν του μισθού και των προνομίων τους, ανεξάρτητα από την ποιότητα του έργου που προσφέρουν.

  • Αντίστοιχα, ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης θεωρεί δεδομένο ότι μέσα στη Βουλή μπορεί να εκφωνεί από του βήματος της Βουλής, αβάσιμα επιχειρήματα, χωρίς λογική και χωρίς έρμα, με τη σιγουριά ότι ουδείς θα καταλάβει την διαφορά.

Τόσο οι εκπαιδευτικοί όσο και ο κ. Τσίπρας ακολουθούν την ίδια στρατηγική. Απευθύνονται στο θυμικό, στο φευγαλέο συναίσθημα, στις προσωρινές εντυπώσεις και όχι στη λογική, την ανάλυση και στην πραγματικότητα των γεγονότων.

Αυτή τη στιγμή οι μοναδικές χώρες στην Ευρώπη που δεν έχουν σύστημα διαρκούς αξιολόγησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας είναι η Βουλγαρία και η Ελλάδα. Κατά σύμπτωση είναι οι δύο χώρες της Ευρώπης με τα μεγαλύτερα προβλήματα σε όλα τα επίπεδα της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

  • «Δάσκαλος σκυφτός, αγράμματος λαός» είναι το σύνθημα των εκπαιδευτικών που απέχουν από την εργασία τους στον τομέα της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων.

Δεν υπάρχει πουθενά στον κόσμο, αξιόπιστη κοινωνική ή οικονομική δραστηριότητα που δεν αξιολογείται. Παντού και πάντα οι σοβαροί επιστήμονες καταγράφουν τα δεδομένα, τα μετρούν και στο τέλος προτείνουν τις όποιες αλλαγές και βελτιώσεις.

  • Μόνο στην Ελλάδα, οι πολιτικές προτάσεις γίνονται στον αέρα, οι τροπολογίες στη Βουλή κατατίθενται χωρίς έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου, τα συνθήματα εκστομίζονται χωρίς την αγωνία της βασιμότητας και του ρεαλισμού τους.
  • Μόνο στην Ελλάδα, τα σχολεία, οι σχολές και τα πανεπιστήμια λειτουργούν με κριτήριο την καταπολέμηση της ανεργίας των εκπαιδευτικών και όχι την καλύτερη μόρφωση, τον πολιτισμό και την καλλιέργεια των παιδιών.

Η εσωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων είναι μία συνεχής κυκλική διαδικασία τριών υποχρεωτικών σταδίων.

  1. Σχεδιασμός: Αφορά στον συλλογικό προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας και στον εντοπισμό των θεματικών αξόνων, των τομέων δηλαδή που κρίνονται ιδιαίτερης σημασίας για τη μάθηση των μαθητών και για τη λειτουργία της σχολικής μονάδας και είναι δυνατό να βελτιωθούν.
  2. Υλοποίηση: Αφορά στη διαδικασία του συλλογικού προγραμματισμού και στην εφαρμογή των Σχεδίων Δράσης.
  3. Τελική Αξιολόγηση:  Αφορά στην αποτίμηση της λειτουργίας της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού έργου συνολικά, καθώς και των επιμέρους Σχεδίων Δράσης, με βάση τα κριτήρια που έχουν οριστεί από τις Ομάδες Δράσης και τα δεδομένα που έχουν προκύψει σε σχέση με την επίδρασή του.

Σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του πλανήτη, οι ζωές των ανθρώπων κινούνται πάνω σ’ αυτούς τους τρείς άξονες: Σχεδιασμός-Υλοποίηση-Αξιολόγηση.

Οι εκπαιδευτικοί είναι εργαζόμενοι. Όπως όλοι οι εργαζόμενοι είναι υποχρεωμένοι να υποστούν την αξιολόγηση των εργοδοτών τους, δηλαδή των πολιτών που πληρώνουν τους φόρους και τα δίδακτρα.

Η Ελλάδα οφείλει να επιβραβεύσει τους άξιους διδάσκοντες. Μόνον έτσι θα υπάρξει κίνητρο για τους λιγότερο άξιους να επιδιώξουν την βελτίωση των υπηρεσιών που προσφέρουν.

Μόνον έτσι θα δοθεί το καλό παράδειγμα στην νεολαία ώστε να πιστέψει στην αξία της μόρφωσης, της διαρκούς εκπαίδευσης και της αέναης προσπάθειας για ένα καλύτερο αύριο….

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ