Γράφει η «ξενοδόχος»
Σε επίπεδα άνω των 10 εκατ. ευρώ θα ανέλθουν τα κονδύλια, κυρίως από ευρωπαϊκούς πόρους, για τον τουρισμό της Αθήνας, ενώ αν προστεθούν και οι πόροι για τον πολιτισμό το νούμερο αγγίζει τα 18 εκατ. ευρώ.
Τα νούμερα προέκυψαν από τη χθεσινή συνάντηση που είχε χθες ο δήμαρχος Κώστας Μπακογιάννης με εκπροσώπους φορέων της αγοράς για την πόλη, μεταξύ των οποίων και ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων κ. Γιάννης Ρέτσος.
Για τον Τουρισμό ειδικά προβλέπονται μέσα στους επόμενους μήνες κοντά στα 9,5 εκατ. ευρώ για ένα “ολοκληρωμένο σχέδιο τουριστικής προβολής και διαχείρισης του προορισμού σε B2B & B2C κανάλια’’ όπως χαρακτηριστικά αναφέρθηκε χθές, ενώ για τη δημιουργία ενός Παρατηρητηρίου Βιώσιμου Τουρισμού (στα πρότυπα προφανώς και του Εθνικού Παρατηρητηρίου Βιώσιμης Τουριστικής Ανάπτυξης που έχει δρομολογήσει το υπουργείο Τουρισμού) ο αντίστοιχος προϋπολογισμό αντιστοιχεί σε 600.000 ευρώ.
Με βάση το σχεδιασμό, η λειτουργία των Παρατηρητηρίων θα βοηθήσει στη συστηματική καταγραφή και αξιολόγηση του εγχώριου τουριστικού προϊόντος σε όλα τα επίπεδα, «με στόχο την προώθηση της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης, την ευαισθητοποίηση και κινητοποίηση των προορισμών προς τους στόχους του βιώσιμου τουρισμού, αξιοποιώντας τα συγκριτικά τους πλεονεκτήματα, καθώς και στην καλύτερη αξιοποίηση των παρεχόμενων χρηματοδοτικών εργαλείων».
Σημειωτέον ότι ο δήμος δηλώνει ότι θα επιδιώξει την ενίσχυση της συνεργασίας μέσω της Εταιρείας Ανάπτυξης και Τουριστικής Προβολής (ΕΑΤΑ) με τον ΣΕΤΕ και ιδιωτικούς φορείς (This is Athens & Partners), καθώς και τις στρατηγικές συνεργασίες με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού, με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Συνεδρίων και Εκθέσεων (ICCA), με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Διοργανωτών Συναντήσεων (Meetings Professionals International) και με το Global Sustainable Tourism Council.
Ο Γιάννης Ρέτσος εκτιμά ότι
- «οι προκλήσεις που φέρνει η επόμενη μέρα είναι πολλές και απαιτούνται επενδύσεις, συνέργειες και συνεργασίες για την αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού, την ψηφιακή αναβάθμιση προϊόντων και υπηρεσιών, αλλά και τη στρατηγική προβολή του προορισμού. Είναι σημαντικό που μπορούμε να εκμεταλλευτούμε αυτές τις όχι συνηθισμένες συνθήκες για να αναβαθμιστεί η πόλη της Αθήνας, μέσα από ένα πολύπλευρο πρόγραμμα που εκτείνεται σε πολλούς και εξίσου σημαντικούς άξονες».
Για την ενίσχυση επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην πολιτιστική δημιουργία και έκφραση, ο προϋπολογισμός από το δήμο αντιστοιχεί σε 7,7 εκατ. ευρώ.
Συνολικά, ο δήμος κάνει λόγο για ένα ευρύτατο πλέγμα μέτρων ύψους 40 εκατ. ευρώ που προέρχονται κυρίως από την αξιοποίηση ευρωπαϊκών πόρων με το οποίο θα στηρίξει μέσα στους επόμενους τέσσερις μήνες την οικονομία της πόλης.
Στόχος είναι να μείνουν ανοικτές οι επιχειρήσεις της Αθήνας και να διατηρηθούν οι θέσεις εργασίας που κινδυνεύουν από την παρατεταμένη υγειονομική κρίση.