Στην συνεισφορά της εταιρείας ΟΛΠ στην τοπική κοινωνία, στην πορεία της εν μέσω της πανδημίας, αλλά και στο θέμα της κατασκευής της προβλήτας 4 αναφέρθηκαν στελέχη του Διοικητικού Συμβουλίου της ΟΛΠ ΑΕ, μιλώντας χθες σε δημοσιογράφους κατά τη διαδικτυακή επικοινωνία με την τρίτη Διεθνή Έκθεση Εισαγωγικού Εμπορίου (CIIE) στη Σαγκάη.
Βασική μας προτεραιότητα είναι η ανάπτυξη του λιμένος να διοχετεύεται και να επηρεάζει θετικά την τοπική οικονομία και κοινωνία όπως άλλωστε συμβαίνει και τα τελευταία χρόνια, ανέφεραν, προσθέτοντας, ότι ο Οργανισμός το 2019 είχε μία συνολική προμηθευτική δαπάνη της τάξης των περίπου 40 εκατ. ευρώ από τα οποία το 90% δαπανήθηκε σε 1074 τοπικούς και εθνικούς προμηθευτές.
Για το θέμα της προβλήτας 4 είπαν ότι αν έχει εγκριθεί έως τον Μάρτιο του 2021 -η κατασκευή της θα χρειαστεί τρία χρόνια για να ολοκληρωθεί- το 2024 το λιμάνι του Πειραιά με τις τέσσερις προβλήτες θα έχει ικανότητα εξυπηρέτησης 11 εκατομμυρίων εμπορευματοκιβωτίων.
Η Cosco θα επενδύσει συνολικά 70 εκατομμύρια ευρώ για την αναβάθμιση των υποδομών στις προβλήτες Ι του ΟΛΠ και του ανατολικού κομματιού της II της ΣΕΠ. Η αναβάθμιση θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2021 και προβλέπει καινούργιες γερανογέφυρες.
Σύμφωνα με στοιχεία της ΟΛΠ στο Λιμάνι του Πειραιά (ΟΛΠ και ΣΕΠ) απασχολούνται άμεσα πάνω από 3.500 άμεσοι εργαζόμενοι, η πλειοψηφία των οποίων προέρχεται από τους όμορους Δήμους, ενώ παράλληλα μέσα από τις λιμενικές εργασίες συντηρούνται κατ’ εκτίμηση πάνω από 10.000 έμμεσες θέσεις εργασίας.
Επίσης η ΟΛΠ Α.Ε. για το 2019 κατέβαλε 18.5 εκατ. ευρώ σε ασφαλιστικές εισφορές, και 49.2 εκατ. ευρώ σε φόρους συμβάλλοντας κατά 0,9 % στα φορολογικά έσοδα του κράτους.
Ειδικότερα, η ΟΛΠ Α.Ε. δίνει ιδιαίτερη σημασία στην κοινωνική συνεισφορά, όπως αποδεικνύεται και εκφράζεται με τις διαχρονικές προσπάθειες και τις πρωτοβουλίες τόσο της Διοίκησης όσο και των εργαζομένων της. Στόχος της Εταιρείας είναι να συμβάλλει στην ανάπτυξη του κοινωνικού συνόλου και ιδιαίτερα στη δημιουργία προστιθέμενης αξίας για τις κοινωνίες που την περιβάλλουν. Οι άξονες ενίσχυσης των τοπικών κοινωνιών από την ΟΛΠ Α.Ε. αφορούν στην:
– ενίσχυση της απασχόλησης και της τοπικής Οικονομίας,
– στην οικονομική ενίσχυση ευπαθών κοινωνικών ομάδων μέσω της συνεχούς (σε μηνιαία βάση) υποστήριξης κοινωνικών παντοπωλείων των όμορων Δήμων,
– της υποβοήθησης του φιλανθρωπικού έργου της Ιεράς Μητρόπολης Πειραιώς,
– της ενίσχυσης ορφανοτροφείων, ειδικών σχολείων, αθλητικών σωματείων και πολιτιστικών συλλόγων της Περιφέρειας Πειραιά.
Σύμφωνα με τα στελέχη της ΟΛΠ ΑΕ η επίδραση της πανδημίας Covid19 στις λιμενικές δραστηριότητες εστιάζεται κυρίως στους επιβατικούς σταθμούς (κρουαζιέρα και ακτοπλοΐα) ενώ το σύνολο της παραγωγικότητας φορτίου στους εμπορικούς σταθμούς (Εμπορευματοκιβωτίων και Αυτοκινήτων) καταγράφουν ανάμεικτη πορεία.
Κατά το 1ο εξάμηνο του 2020, ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 66,5 εκατ. ευρώ έναντι 70,6 εκατ.ευρώ της αντίστοιχης περιόδου 2019, παρουσιάζοντας μείωση 5,8% (Euro 4,1 εκατ.). H μεταβολή αυτή, οφείλεται κυρίως στη σημαντική μείωση των εσόδων από τον Τομέα Κρουαζιέρας κατά 83,9% (Euro 3,7 εκατ.), των εσόδων του Τομέα Ακτοπλοΐας κατά 32,8% (Euro 1,6 εκατ.), καθώς και των εσόδων από τη Διακίνηση Αυτοκινήτων κατά 28,3% (Euro 2,2 εκατ.).
Η παραπάνω μείωση αντισταθμίστηκε κυρίως από αύξηση των εσόδων στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων κατά 17,8% (Euro2,0εκατ.) και των εσόδων από τη Ναυπηγοεπισκευή κατά 21,8% (Euro 1,4 εκατ.).
-Μέχρι που μπορεί να φτάσει η επέκταση του Container Terminal στον Πειραιά;
Έχουν συμπληρωθεί 10 χρόνια από την έναρξη της μεγάλης επένδυσης στο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά, που άλλαξε την ιστορία του λιμένος και το ανέδειξε στο μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου.
Πρόκειται για μία επένδυση που ξεκίνησε σχεδόν ταυτόχρονα με την κρίση χρέους στην Ελλάδα και γιγαντώθηκε κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης. Συνέβαλε στη δημιουργία πάνω από 2500 άμεσων, νέων, ποιοτικών θέσεων εργασίας που σύμφωνα με εκτιμήσεις τροφοδοτούν πάνω από τις τριπλάσιες δουλειές σε συμπληρωματικές υπηρεσίες. Ενίσχυσε τα κρατικά έσοδα με πάνω από μισό δισ. ευρώ που προήλθαν από άμεσους, έμμεσους φόρους και άλλες εισφορές. Και επίσης έδωσε ώθηση στην ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας και στην αναβάθμιση της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά.
Μετά από 10 χρόνια συνεχούς μεγέθυνσης που έφερε το λιμάνι του Πειραιά από τη 93η στην 26η θέση σε ολόκληρο τον κόσμο, η δυναμικότητα του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων πλησιάζει τα όριά της.
Κατά το 2019 εξυπηρετήθηκαν πάνω από 5,65 εκατ. TEU (containers).
Η Διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς έχει προτείνει την κατασκευή μίας τέταρτης προβλήτας που θα αυξήσει τη συνολική ετήσια δυναμικότητα στα 10 εκατ. ΤΕU και θα επιτρέψει στο λιμάνι να διατηρήσει την αναπτυξιακή του δυναμική. Είναι μία νέα επένδυση, που θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας τόσο κατά το διάστημα της υλοποίησης και πολύ περισσότερες κατά τη διάρκεια της λειτουργίας και θα ενισχύσει την ελκυστικότητα και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του λιμένος.
Σύμφωνα με στελέχη της ΟΛΠ η επιβάρυνση δε στο περιβάλλον θα είναι η μικρότερη δυνατή γιατί αφενός ο τέταρτος προβλήτας θα λειτουργήσει στην θέση του υφιστάμενου τερματικού αυτοκινήτων (που θα μετατοπιστεί προς τα ανατολικά) και αφετέρου η συντριπτική πλειοψηφία των φορτίων δεν αφορά εισαγωγές αλλά μεταφόρτωση σε άλλα πλοία και μεταφορά σε άλλα λιμάνια.
Σημειώνεται ότι για μια ακόμη χρονιά η ΟΛΠ Α.Ε. συμμετέχει ενεργά και έχει περίπτερο σε αυτή τη μεγάλη έκθεση, όπου οι επισκέπτες μπορούν να ενημερώνονται για τις δραστηριότητες του Λιμένος.