της Έλενας Ερμείδου
Μια επιτυχημένη διαδικασία ψηφιοποίησης ασφαλιστικών εργασιών μπορεί να επιφέρει μείωση λειτουργικού κόστους μέχρι και 50%, αύξηση παραγωγικότητας πάνω από 20% και βελτιστοποίηση του loss ratio πάνω από 10 ποσοστιαίες μονάδες.
Τα παραπάνω δεν είναι αποτελέσματα ερευνών μέσα σε πανεπιστήμια, αλλά μια έμπρακτη απόδειξη μέσα από την ελληνική ασφαλιστική πραγματικότητα των τελευταίων –δύσκολων– πέντε ετών. Οι ξένοι μέτοχοι (άμεσοι ή έμμεσοι) που γνώριζαν τι συνέβαινε στην Ελλάδα πριν το 2010 έχουν μείνει απόλυτα ικανοποιημένοι από τον βαθμό προσαρμογής των ασφαλιστικών επιχειρήσεων στην Ελλάδα στα διεθνή πρότυπα.
Ωστόσο απομένουν ακόμη πολλές εργασίες να γίνουν προκειμένου το «τεχνολογικό περιβάλλον» να γίνει πιο αποτελεσματικό και κυρίως πιο φιλικό προς τον μέσο Έλληνα καταναλωτή-ασφαλισμένο.
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός, που εντάθηκε κατά το δεύτερο τρίμηνο (Απρίλιος-Ιούνιος 2020), φαίνεται ότι θα συνεχιστεί κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2020 από όλες τις εταιρείες, που θεωρούν ότι πρόκειται για τη μεγαλύτερη ευκαιρία που έχουν για να αντιμετωπίσουν οποιαδήποτε πτώση της ζήτησης ή αδυναμία των δικτύων τους.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η Eurolife θα συνεχίσει τις νέες επενδύσεις στην τεχνολογία μέχρι το τέλος του έτους, ενώ διευρύνουν τις επενδύσεις τους σε τεχνολογικές και ψηφιακές εφαρμογές οι AXA, MetLife, Generali, Groupama και Ergo.
Θεωρείται σίγουρο ότι και οι υπόλοιπες μεγάλες πολυεθνικές θα αυξήσουν τα επενδυτικά τους κονδύλια προς τη νέα τεχνολογία και τις εφαρμογές της. Η Εθνική Ασφαλιστική και η Interamerican θα κινηθούν κι αυτές προς τη διεύρυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού σε ό,τι αφορά το δίκτυο agency και τους συνεργάτες τους.
Αυτό που πρέπει να γνωρίζουν όλες οι εταιρείες είναι ότι, πλέον, ο τεχνολογικός ανταγωνισμός γίνεται σε χρονικό πλαίσιο ημερών και όχι ετών, όπως γινόταν κατά τις προηγούμενες δεκαετίες ή στα μέσα του 20ού αιώνα. Όποια εταιρεία μείνει πίσω στις ψηφιακές εξελίξεις της τέταρτης βιομηχανικής επανάστασης, αυτομάτως, θα χάσει μεγάλο κομμάτι της αγοράς.
Η ψηφιοποίηση είναι «μαραθώνιος αγώνας», που δεν ολοκληρώνεται εφάπαξ, αλλά απαιτεί συνεχή αναπροσαρμογή στις απαιτήσεις των καταναλωτών.