Την παγκόσμια μέρα Περιβάλλοντος επέλεξε ο Κωστής Χατζηδάκης για να παρουσιάσει το νέο νομοσχέδιο σκούπα που αλλάζει τα πάντα στον χώρο ηλεκτροκίνησης.

Το Σχέδιο βιώσιμης κινητικότητας  που εντάσσει την ηλεκτροκίνηση στη συνολική «πράσινη» ατζέντα της κυβέρνησης για την ανάταξη της εθνικής οικονομίας θα  παρουσιάσει σήμερα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στο Γκάζι.

Το σχέδιο περιλαμβάνει κι ένα νέο αναπτυξιακό μοντέλο για τις λιγνιτικές περιοχές, εν όψει της δρομολογημένης απόσυρσης του λιγνίτη από το μίγμα ηλεκτροπαραγωγής.

Θα προβλέπει φορολογικά κίνητρα για την εγκατάσταση στη Δυτική Μακεδονία και τη Μεγαλόπολη μονάδων κατασκευής φορτιστών και μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Το σχέδιο για την Ηλεκτροκίνηση

Θεσπίζονται ισχυρά κίνητρα

  • για την απόκτηση ηλεκτροκίνητου οχήματος,
  • για την ανάπτυξη δικτύου φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων,
  • για την ανάπτυξη παραγωγικών μονάδων τεχνολογίας αιχμής

Στόχος  του Υπουργείου Περιβάλλοντος είναι μέχρι το 2030 τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ελλάδα να αποτελούν τουλάχιστον το 30% των νέων ταξινομήσεων, από 0,33% σήμερα

Τα φορολογικά κίνητρα για την απόκτηση ηλεκτροκίνητων οχημάτων ανέρχονται σε 1.200 ευρώ για ιδιώτες και υπερδιπλάσιο ποσό 2.480 ευρώ για εταιρικά αυτοκίνητα.

Μαζί με κίνητρα του νόμου 4646/2019, για τα οχήματα χαμηλής εκπομπής ρύπων, το συνολικό όφελος για τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα των επιχειρήσεων θα ανέλθει σε 3.500 ευρώ.

Kίνητρα

• Απαλλαγές από το εισόδημα για δαπάνες ή παραχώρηση οχήματος μηδενικών ή χαμηλών ρύπων έως 50 gCO2/Km.

• Προσαυξημένη έκπτωση για συγκεκριμένες δαπάνες οχημάτων μηδενικών ή χαμηλών ρύπων.

• Φορολογικές αποσβέσεις στα μέσα μεταφοράς μηδενικών ή χαμηλών ρύπων.

• Εξαίρεση αγοράς αυτοκινήτου μηδενικών ρύπων από την ετήσια αντικειμενική δαπάνη και δαπάνη απόκτησης περιουσιακών στοιχείων.

• Απαλλαγή των ηλεκτροκίνητων οχημάτων μεταφοράς εμπορευμάτων από πληρωμή τελών κυκλοφορίας.

Η ετήσια δαπάνη του κρατικού προϋπολογισμού για την επιδότηση απόκτησης ή χρηματοδοτικής μίσθωσης ηλεκτροκίνητων οχημάτων εκτιμάται σε 30-40 εκατ. ευρώ.

Αντικίνητρα

  • Επιβάλλεται επιπλέον έκτακτο περιβαλλοντικό τέλος 4.000 € για οχήματα που πληρούν εκ κατασκευής τις προδιαγραφές ευρωπαϊκών προτύπων εκπομπών καυσαερίων Euro 4.
  • Αναστέλλεται προσωρινώς η εισαγωγή τους για χρονικό διάστημα ενός έτους, από την ψήφιση του νομοσχεδίου, με δυνατότητα επαναξιολόγησης μετά την παρέλευσή του, των οχημάτων Euro 3, 2 και 1.
  • Τα παραπάνω ισχύουν και για τα ελαφρά φορτηγά.