Tο παρόν και κυρίως το μέλλον της ελληνικής, της ευρωπαϊκής και της διεθνούς ναυτιλίας θα σκιαγραφήσουν κορυφαίοι παράγοντες του κλάδου, επιστήμονες και ειδικοί, στο σημερινό 4ο Ναυτιλιακό Συνέδριο με θέμα «Ελληνική και Ευρωπαϊκή Ναυτιλία – Με πυξίδα στραμμένη στο μέλλον» που διοργανώνει η «Ναυτεμπορική» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Το συνέδριο πραγματοποιείται την ώρα που η παγκόσμια οικονομία βρίσκεται σε μια κρίσιμη καμπή, καθώς δυνάμεις που αντιπροσωπεύουν τις ιδέες του προστατευτισμού, επιδιώκουν να υψώσουν τείχη στο ελεύθερο εμπόριο.

Η ελληνική και η διεθνής ναυτιλία – ως παγκοσμιοποιημένος κλάδος – παρακολουθεί με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις εξελίξεις αυτές και εύχεται ότι στο τέλος τα πλεονεκτήματα του ελεύθερου εμπορίου θα «κερδίσουν».

Οι προκλήσεις για τη διεθνή και ελληνική ναυτιλία είναι πολλές και αναμένεται να αποτελέσουν αντικείμενο προβληματισμού, αλλά και συζήτησης στο συνέδριο, στο οποίο παρευρίσκεται ο υπουργός Ναυτιλίας, Φώτης Κουβέλης.

Οι εργασίες του συνεδρίου διαρθρώνονται σε τέσσερις θεματικές ενότητες:

  • Οι διεθνείς γεωπολιτικές εξελίξεις, το ελεύθερο εμπόριο, οι τάσεις προστατευτισμού και οι επιπτώσεις στη ναυτιλιακή βιομηχανία
  • Περιβαλλοντικές ρυθμίσεις: Η ναυτιλία αποτελεί μέρος της λύσης και όχι το πρόβλημα
  • Ψηφιακή επανάσταση και ναυτιλία
  • Η ευρωπαϊκή ναυτιλία και ο διεθνής ανταγωνισμός: Θάρρος ή αλήθεια;

Δείτε το πρόγραμμα του συνεδρίου

Το Banks.com.gr βρίσκεται στο 4ο Ναυτιλιακό Συνέδριο της Ναυτεμπορικής και μεταφέρει τις εξελίξεις του συνεδρίου.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης, από το βήμα του 4ου Ναυτιλιακού Συνεδρίου της Ναυτεμπορικής επέκρινε «την άδικη στάση, αλλά και υποκρισία σε διεθνές επίπεδο, των νομοθετών έναντι της ναυτιλίας, όπως αυτή εκδηλώνεται μέσα από το επίκαιρο θέμα της συμμόρφωσης της ναυτιλίας από 1/1/2020 με τον νέο Κανονισμό για χρήση καυσίμων χαμηλής (0,5%) περιεκτικότητας σε θείο. Πρόκειται για μία πραγματικά συνταρακτική τεχνολογική αλλαγή στη λειτουργία της ναυτιλίας με προεκτάσεις οικονομικές και εμπορικές, αλλά κυρίως σχετικές με την ασφάλεια και προστασία του περιβάλλοντος. Ο χρόνος τρέχει και σε δεκαπέντε μήνες η παγκόσμια ναυτιλία θα κληθεί να εφαρμόσει έναν Κανονισμό για τον οποίο δεν έχουν εξετασθεί εγκαίρως οι συνέπειές του και δεν έχουν διαμορφωθεί δικλείδες ασφαλείας για την αντιμετώπισή τους».

Στο πάνελ με θέμα  “Περιβαλλοντικές ρυθμίσεις: Η ναυτιλία αποτελεί μέρος της λύσης και όχι το πρόβλημα υπογραμμίσθηκε ο αγώνας της ελληνικής και παγκόσμιας ναυτιλίας με στόχο την ελαχιστοποίηση της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης. Στόχος, σύμφωνα με τους ομιλητές, είναι η κατάργηση της χρήσης του αργού πετρελαίου, καθώς υπάρχει ανάγκη εύρεσης φιλικότερων προς το περιβάλλον καυσίμων”.

Δημήτρης Ματθαίου, Διευθύνων Σύμβουλος, Arcadia Shipmanagement Co Ltd / Aegean Bulk Co Inc │ Πρόεδρος, Green Award Foundation, Γεώργιος Πολυχρονίου, Συντονιστής Διευθυντής Δραστηριοτήτων Στρατηγικής και Εταιρικής Ανάπτυξης, Δημόσια Επιχείρηση Αερίου (ΔΕΠΑ) Α.Ε. – Poseidon Med II Project Manager, Μιχάλης Σακέλλης, Αντιπρόεδρος, ATTICA GROUP │ Πρόεδρος, Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ), Σταμάτης Τσαντάνης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, Seanergy Maritime Holdings Corp., Συντονισμός: Αντώνης Τσιμπλάκης, Δημοσιογράφος, Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Στην ενότητα 3 με θέμα ” Ψηφιακή Επανάσταση και Ναυτιλία” στη συζήτηση του πάνελ ο κ. Κ. Ρόκκος σημείωσε χαρακτηριστικά “”Το electronical engineering είναι το μέλλον της ναυτιλίας “.

Πάνος Ζαχαριάδης, Τεχνικός Διευθυντής, Atlantic Bulk Carriers Management Ltd., Wayne Jones, Executive Board Member, MAN Energy Solutions SE, David Barrow, Director Innovation Marketing & Sales, Lloyd’s Register, Γιάννης Δράγνης, CEO, Goldenport Shipmanagement, Μιχάλης Κωνσταντινίδης, CEO, METIS Cyberspace Technology SA, Δρ. Ιωάννης Παυλής, Business and Product Development Director, OTESAT_MARITEL, Δρ. Κώστας Ρόκκος, Chairman-CEO, TST International (GR), Συντονισμός: Χρήστος Δόγας, Διευθυντής, Η ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here