Οι υπέροχες ιστορίες έρχονται και φεύγουν, αλλά υπάρχουν ορισμένες που μπορούν πραγματικά να αντέξουν, αφήνοντας το σημάδι τους στο χρόνο ανεξίτηλα.
Το να ασχολείται κανείς με τις νοσταλγικές ιστορίες μπορεί να είναι ένα ισχυρό εργαλείο, ωστόσο, ακόμη και οι παγκοσμίου φήμης αφηγητές όπως η Disney αντιμετωπίζουν πιέσεις για συνεχή καινοτομία.
Το παρακάτω infographic από το TitleMax παρουσιάζει τα franchise πολυμέσων με τις υψηλότερες πωλήσεις και εξετάζει πώς δημιουργούν τα έσοδά τους, υιοθετώντας καινοτόμα τεχνολογικά μέσα κατά την διάρκεια του χρόνου.
Οι Μεγάλοι …«Αφηγητές»
Σύμφωνα με το infographic, η πλειονότητα των εσόδων franchise προέρχεται από εμπορεύματα. Τα βιντεοπαιχνίδια, τα κόμικς και τα ιαπωνικά manga αποτελούν επίσης σημαντικούς παράγοντες εισοδήματος.
Ίσως εκπληκτικά, η Marvel δεν συμπεριλαμβάνεται στα κορυφαία 10. Παρά τα έσοδα σχεδόν 30 δισεκατομμυρίων δολαρίων και μια μακρά ιστορία ριζωμένη σε κόμικς, ο μεγαλοπρεπής ψυχαγωγικός όμιλος έχει ακόμα πολλά να καλύψει μέχρι το πιο πρόσφατο franchise.
Ανακαλύπτοντας ένα κλασικό
Ενώ ο κατάλογος αποδεικνύει ότι η επιτυχία χτίζεται με την πάροδο του χρόνου, τα κλασικά πρέπει να επανεμφανίζονται συνεχώς καθώς το κοινό τους εξαρτάται από τις νέες τεχνολογίες και απαιτεί πιο συναρπαστικές εμπειρίες.
Pokémon
Ως το υψηλότερο κερδοφόρο franchise μέσων που κερδίζει περίπου 4 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως, η δύναμη του Pokémon έγκειται στην ικανότητα προσαρμογής στη νέα τεχνολογία.
Το ιαπωνικό φαινόμενο συνέχισε να επανατοποθετείται από τότε που εισήγαγε για πρώτη φορά τις κάρτες Pokémon το 1996. Αυτές τις μέρες, το franchise είναι ίσως πιο γνωστό ότι δημιουργεί επαυξημένη πραγματικότητα στις μάζες με το Pokémon Go – μια εφαρμογή που προσέλκυσε 50 εκατομμύρια χρήστες σε μόλις 19 ημέρες.
Hello Kitty
Ακόμα μια άλλη ιαπωνική μάρκα βρίσκεται στην κορυφή της λίστας των franchise μέσων. Με 50.000 σειρές προϊόντων διαθέσιμες σε περισσότερες από 130 χώρες και αθροιστικά έσοδα 80 δισεκατομμυρίων δολαρίων, το Hello Kitty φημίζεται για την αξιοποίηση της δύναμης του χαριτωμένου.
Ο φανταστικός χαρακτήρας έχει εξελιχθεί σε ένα παγκοσμίως αναγνωρισμένο σύμβολο ως αποτέλεσμα συνεργασιών μεγάλων ονομάτων και συμφωνιών αδειοδότησης με τους Puma, Asos και Herschel – και είναι χαραγμένος σε σχεδόν κάθε τύπο αξεσουάρ.
Πιο πρόσφατα, η μάρκα ανακοίνωσε την είσοδό της σε βιντεοπαιχνίδια και θα συνεργαστεί με τον παγκόσμιο οργανισμό esports FNATIC για περιεχόμενο και εμπορεύματα.
Winnie the Pooh
Τα χρονικά του Winnie the Pooh έχουν αντέξει στον χρόνο παρέχοντας μια σύνδεση με το έμφυτο θαύμα της παιδικής ηλικίας.
Αρχικά δημιουργήθηκε μετά τον Α ‘Παγκόσμιο Πόλεμο, η πιο πρόσφατη παράσταση ταινιών “Christopher Robin” έγινε η ταινία με τα υψηλότερα κέρδη στο franchise, κερδίζοντας 197 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως.
Mickey Mouse
Με 97% αναγνώριση επωνυμίας, ο Mickey Mouse είναι επίσημα πιο αναγνωρίσιμος από τον Άγιο Βασίλη. Ομοίως με τη Winnie the Pooh, η Disney παρουσίασε τον Mickey Mouse ως σύμβολο ελπίδας μετά τον Παγκόσμιο Πόλεμο.
Περισσότερα από 90 χρόνια μετά, παγκόσμιες μάρκες όπως οι L’oreal, Beats, Uniqlo και πιο πρόσφατα, η Gucci αποτίουν φόρο τιμής. Το 2019, η πολυτελής μάρκα μόδας αδειοδοτούσε την εικόνα του Mickey Mouse σε μια τρισδιάστατη τυπωμένη τσάντα αξίας 4.500 $, καθιστώντας την ακόμη περισσότερο ένα all time classic σύμβολο της ποπ κουλτούρας.
Star Wars
Ένα άλλο αγαπημένο της Disney, το Star Wars κατέχει τον τίτλο του πιο επιτυχημένου franchise ταινιών, με συνολικά έσοδα 65 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Το franchise προσελκύει επιτυχώς ένα κοινό πολλών γενεών, συνδυάζοντας παλιούς χαρακτήρες με νέες ιστορίες, όπως το «The Mandalorian», που μεταδίδεται στη νέα υπηρεσία ροής Disney + , το οποίο καλωσορίστηκε ως μία από τις πιο συναρπαστικές κινήσεις που προέρχονται από το έπος του Star Wars.
Making magic
Η Disney κατέχει τρία από τα πέντε κορυφαία franchise με τα υψηλότερα κέρδη, οπότε δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι ο όμιλος πολυμέσων επενδύει σε μεγάλο βαθμό στην ψηφιακή καινοτομία για να προσφέρει μια πιο καθηλωτική εμπειρία στους πελάτες του.
Στην πραγματικότητα, κάθε franchise στην κατάταξη βασίζεται σε πολλά σημεία επαφής και ροές εσόδων για να δημιουργήσει μια πιο διαδραστική και συναισθηματική εμπειρία για το κοινό τους.
Με την αξιοποίηση ενός συναρπαστικού συνδυασμού φαντασίας και τεχνολογίας, η Disney και άλλα κορυφαία παγκόσμια franchise μπορούν να συνεχίσουν να πρωτοστατούν στην επιχείρηση του Making magic.
Visual Capitalist