Δεκαέξι νηολόγια πλοίων από όλο τον κόσμο συμμετέχουν στην έκθεση Posidonia 2024 για να παρουσιάσουν τις καινοτομίες και τις ανταγωνιστικές στρατηγικές τους. Οι εταιρείες στοχεύουν να διεισδύσουν στο περίπλοκο και εξελισσόμενο τοπίο της διεθνούς ναυτιλιακής βιομηχανίας, αντιμετωπίζοντας τις προκλήσεις που σχετίζονται με κυρώσεις, οικονομικές πιέσεις, ασφάλεια και νέους περιβαλλοντικούς κανονισμούς.

«Η συμμόρφωση με τις κυρώσεις, η παρακολούθηση του στόλου και η επιβολή όλων των μέσων του ΙΜΟ είναι οι κύριες προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε αυτήν τη στιγμή», δήλωσε ο Gianluca Tucci, Γενικός Διευθυντής του Μητρώου του Αγίου Μαρίνου, ένας ολοκαίνουργιος παίκτης στον κλάδο της ναυτιλίας που επέλεξε τα Posidonia 2024 ως σημείο αναφοράς του για προβολή και επίτευξη συμφωνιών. Τα τελευταία χρόνια, οι αυξημένες κυρώσεις έχουν επιβαρύνει όλο και περισσότερο τα νηολόγια των πλοίων.

Προκειμένου να αποφευχθεί το “flag hopping” και άλλες παραπλανητικές πρακτικές, κορυφαίοι φορείς όπως η Ναυτιλιακή Αρχή του Παναμά, το Μητρώο της Λιβερίας και το Μητρώο των Νήσων Μάρσαλ έχουν συνάψει συμφωνίες για την ανταλλαγή πληροφοριών.

«Τα πλοία αλλάζουν σημαίες για διάφορους λόγους, επομένως είναι σημαντικό για τα νηολόγια να συνεργάζονται με άλλους ομοτίμους τους με στόχο να διασφαλίσουν ότι οι ιδιοκτήτες είναι αξιόπιστοι και υψηλού επιπέδου. Αυτή η ανταλλαγή πληροφοριών μπορεί να είναι πολύ χρήσιμη, ειδικά με αφορμή τον πολλαπλασιασμό του σκιώδους στόλου», δήλωσε η Carla Elena Peralta, εκπρόσωπος της Ναυτιλιακής Αρχής του Παναμά. Επιπλέον, οι μεταβαλλόμενες αγορές και οι αλυσίδες εφοδιασμού έχουν αυξήσει τις οικονομικές πιέσεις στους φορείς εκμετάλλευσης πλοίων.

Ως αποτέλεσμα, σημειώθηκε αύξηση των εγκαταλείψεων και η χαλαρή συμμόρφωση με τους κανονισμούς ασφαλείας. «Η δυναμική φύση της νηολόγησης πλοίων καθιστά επίσης επιτακτική την αναβάθμιση, βελτίωση και ανταπόκριση στις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις της αγοράς ως μέσα επιβίωσης», δήλωσε ο Δρ. Ivan Tabone, Γενικός Γραμματέας, Μητρώο Πλοίων της Μάλτας.

Ορισμένοι πάλι υποστηρίζουν την ιδέα της εξάλειψης της έννοιας της εθνικότητας του πλοίου εντελώς, κάτι που θα μετατόπιζε την ευθύνη της εποπτείας και της επιβολής μακριά από τα νηολόγια. Για να παραμείνουν μπροστά από τις εξελίξεις και να βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητά τους, τα flag registries εισάγουν διάφορες πρωτοβουλίες στους τομείς της Ψηφιοποίησης και του Blockchain για τον εξορθολογισμό των διαδικασιών, τη βελτίωση της διαφάνειας και την ενίσχυση της ασφάλειας.

«Πρέπει να δώσουμε έμφαση στη χρήση νέων τεχνολογιών εφαρμόζοντας ψηφιοποιημένες υπηρεσίες χωρίς να αμελούμε τις υποχρεώσεις μας έναντι του περιβάλλοντος και τη στροφή προς την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα στη ναυτιλία και τις μεταφορές», δήλωσε ο Richard Medawar, Deputy General Ships Registrar της Guinea Bissau International. Το Μητρώο κάνει το ντεμπούτο του στο Posidonia φέτος ως εκθέτης για να προωθήσει το brand και τις υπηρεσίες του.