Η διάσωση της Lufthansa κρίνει το πλαίσιο στήριξης της Aegean.
Έκλεισε χθες το deal Lufthansa- Βερολίνου, με το κρατικό ταμείο για την Σταθεροποίηση της Οικονομίας στην Γερμανία να “ανάβει το πράσινο φως”.
- H συμφωνία προβλέπει την χρηματοδότηση, κατ’ αρχήν, με 9 δισ € του γερμανικού κολοσσού από το Γερμανικό Δημόσιο, που αποκτά το 20% του μετοχικού κεφαλαίου.
- Με παρουσία πλέον 2 μελών στο διοικητικό συμβούλιο.
Δεδομένων όμως των προβλημάτων, που αντιμετωπίζει ο όμιλος στη συμφωνία συμπεριλήφθηκε αναφορά, που αφήνει ανοιχτό το ενδεχόμενο απόκτησης ενός επιπλέον 5% από το δημόσιο.
- Μένει, τώρα, να δοθεί η έγκριση της Κομισιόν, με τις Βρυξέλες να έχουν τις αντιρρήσεις τους υπό την ασφυκτική πίεση της Ryanair.
Η ιρλανδική low cost εταιρεία έχει καταθέσει ήδη ένσταση για την διάσωση, με κρατικό χρήμα, της Air France-KLM, με τον Μαϊκλ Ο’ Λήρυ (Michael O Leary) να έχει δεσμευθεί πως ανάλογα θα κινηθεί και κατά της Lufthansa.
Το αιτιολογικό του Iρλανδού θεωρείται από νομικούς κύκλους, στο Στρασβούργο, πως είναι βάσιμο, καθώς ενίσταται ότι με την κρατική υποστήριξη η Lufthansa θα βγει δυνατότερη από την κρίση και πως η όλη διαδικασία αντιβαίνει τους βασικούς όρους του ανταγωνισμού.
Το πλεονέκτημα του Ο’ Λήρυ είναι, πως η Lufthansa έχει αρκετές θυγατρικές και συνδεδεμένες αεροπορικές εταιρείες αλλά και χαμηλού κόστους (Austrian Airlines, Swiss International, Brussels, Eurowings, Air Dolomiti κ.α)
Στην Αθήνα προσβλέπουν σε απόρριψη των ενστάσεων της Ryanair- καθώς θα μπορούσε να δημιουργηθεί δεδικασμένο- προκειμένου να προχωρήσει ο “τετραγωνισμός του κύκλου” για την Aegean.
- Δηλαδή ο συνδυασμός στήριξης με εγγυήσεις του δημοσίου αλλά χωρίς εκχώρηση μετοχικού ποσοστού.
Oι όποιες λύσεις διαρρέονται και δημοσιεύονται τις τελευταίες ημέρες θα δυσχέραιναν σημαντικά την προσπάθεια στήριξης στην περίπτωση που δικαιώνονταν ο 59χρονος CEO της Ryanair.