Η Xiaomi, μια εταιρεία καταναλωτικών ηλεκτρονικών προιόντων και έξυπνης παραγωγής με έξυπνα κινητά και συσκευές, συνδεδεμένα μέσω μιας πλατφόρμας ΙοΤ που βρίσκεται στον πυρήνα της, ανακοίνωσε τα ενοποιημένα αποτελέσματά της για το τρίμηνο και το εξάμηνο που έληξαν στις 30 Σεπτεμβρίου 2021.
Κατά το Γ’ Τρίμηνο του 2021, τα συνολικά έσοδα της Xiaomi ανήλθαν σε RMB 78.1 δισεκατομμύρια, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 8.2% από έτος σε έτος. Το προσαρμοσμένο καθαρό κέρδος για την ίδια περίοδο ήταν RMB 5.2 εκατομμύρια, δηλαδή αύξηση 25.4% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Επηρεασμένες από το παγκόσμιο μακρο-οικονομικό περιβάλλον, καθώς και από τη γενικότερη στάση της αγοράς προς τον τεχνολογικό τομέα της Κίνας κατά το Γ’ Τρίμηνο, οι μακροπρόθεσμες επενδύσεις της Xiaomi μετρημένες σε αντικειμενικές αξίες μέσω κερδών και ζημιών τής τρέχουσας περιόδου, έχουν προκαλέσει μη πραγματοποιημένες οικονομικές απώλειες, οι οποίες είχαν σημαντικό αντίκτυπο στα καθαρά κέρδη της Xiaomi. Παρόλα αυτά, η κερδοφορία των κεντρικών επιχειρηματικών δραστηριοτήτων της Xiaomi διατήρησε σταθερή πορεία ανάπτυξης. Η Εταιρεία εφάρμοσε εξαιρετικά μοντέλα επιχειρηματικότητας, με αποτέλεσμα τόσο τα συνολικά έσοδα, όσο και τα καθαρά κέρδη να διατηρούν σταθερούς ρυθμούς ανάπτυξης.
Στο μεταξύ, στις 22 Νοεμβρίου 2021, οι ενεργοί χρήστες του MIUI παγκοσμίως ξεπέρασαν τα 500 εκατομμύρια – θέτοντας ένα ακόμη ορόσημο στη στρατηγική “Smartphone x AIoT” της εταιρείας.
Βασικά σημεία για το Γ’ Τρίμηνο του 2021:
- Τα συνολικά έσοδα ανήλθαν στα RMB 78,06 δισεκατομμύρια, δηλαδή αύξηση έως και 8,2 από έτος σε έτος.
- Το μικτό κέρδος ανήλθε σε περίπου RMB 14,29 δισεκατομμύρια, δηλαδή αύξηση έως και 40,6% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
- Τα καθαρά κέρδη, μη-προσαρμοσμένα βάσει τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Πληροφόρισης (ΔΠΧΠ), ανήλθαν στα RMB 18 δισεκατομμύρια, δηλαδή αύξηση έως και 25,4% έτος-προς-έτος.
Εκπρόσωπος της Xiaomi δήλωσε, “Κατά τη διάρκεια του Γ’ Τριμήνου του 2021, εξακολουθήσαμε να ενισχύουμε την κεντρική στρατηγική μας ’Smartphone × AIoT’ και να επεκτεινόμαστε στην premium αγορά smartphone. Κατακτήσαμε την 1η θέση σε ό,τι αφορά στην αποστολή smartphone σε 11 χώρες και περιοχές. Επίσης, συνεχίσαμε την έρευνα και τις καινοτομίες στους τομείς των προϊόντων και της τεχνολογίας, για να ενισχύσουμε περαιτέρω την ανταγωνιστικότητά μας στην premium αγορά. Τα έσοδά μας από τις υπηρεσίες internet έφτασαν σε νέο ρεκόρ τριμήνου, ενώ παραμένουμε δεσμευμένοι στο να επενδύουμε στην έρευνα και την ανάπτυξη που διακρίνουν την ανταγωνιστικότητα των προϊόντων μας.” Από τις 22 Νοεμβρίου 2021, οι ενεργοί χρήστες του MIUI παγκοσμίως έχουν ξεπεράσει τα 500 εκατομμύρια, θέτοντας ένα ακόμη ορόσημο στη στρατηγική “Smartphone x AIoT” της εταιρείας.
Αναθεώρηση επιδόσεων τριμήνου
Τα έσοδα των υπηρεσιών Internet φτάνουν σε νέο ρεκόρ τριμήνου
Κατά το Γ’ Τρίμηνο η κερδοφορία της Xiaomi συνέχισε να ενισχύεται, με τα έσοδα των υπηρεσιών internet να φτάνουν τα RMB 7,3 δισεκατομμύρια, σημειώνοντας νέο ρεκόρ περιόδου, το οποίο αντιπροσωπεύει αύξηση 27,1% έτος προς έτος. Το περιθώριο μικτού κέρδους στον συγκεκριμένο τομέα ήταν 73,6%, δηλαδή 3,1 ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερο από την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Στο μεταξύ, κατά το Γ’ Τρίμηνο, ο αριθμός χρηστών internet της Εταιρείας παγκοσμίως εξακολούθησε να επεκτείνεται με ταχύτητα. Από τις 22 Νοεμβρίου 2021, οι χρήστες MIUI παγκοσμίως έχουν ξεπεράσει για πρώτη φορά τα 500 εκατομμύρια, θέτοντας ένα ακόμη ορόσημο στην παγκόσμια επέκταση της Xiaomi. Τον Σεπτέμβριο του 2021, οι ενεργοί χρήστες του MIUI ανά μήνα αυξήθηκαν κατά 32,0%, έτος-προς-έτος, φτάνοντας τα 485,9 εκατομμύρια. Μεταξύ αυτών συμπεριλαμβάνονται και οι ενεργοί χρήστες του MIUI ανά μήνα στην κινεζική ενδοχώρα, οι οποίοι έφτασαν τα 127,3 εκατομμύρια – δηλαδή, αύξηση 16,4% έτος-προς-έτος. Τον Σεπτέμβριο του 2021, οι μηνιαίοι ενεργοί χρήστες smart TV και του Xiaomi Box παγκοσμίως, σημείωσαν αύξηση πάνω από 33,0% σε σχέση με την περσινή χρονιά. Επιπλέον, στις 30 Σεπτεμβρίου του 2021, ο αριθμός των εγγεγραμμένων στη συνδρομητική τηλεόραση της Εταιρείας ήταν 4,7 εκατομμύρια, δηλαδή, αύξηση 13,5% από έτος σε έτος.
Κατά το Γ’ Τρίμηνο του 2021, τα διαφημιστικά έσοδα της Xiaomi έφτασαν τα RMB 4,8 δισεκατομμύρια, σημειώνοντας αύξηση 44,7%, έτος-προς έτος, χάρη κυρίως στην επέκταση της βάσης των χρηστών, το υψηλότερο ποσοστό χρηστών premium smartphone και τις μεγαλύτερες δυνατότητες εμπορικής αξιοποίησης. Τα έσοδα της εταιρείας από το κλάδο του gaming έφτασαν το RMB 1,0 δισεκατομμύριο, σημειώνοντας αύξηση 25.0% σε σχέση με πέρυσι, χάρη στις ισχυρές επιδόσεις των υψηλής ποιότητας νέων παιχνιδιών και τον υψηλότερο μέσο όρο εσόδων από το gaming ανά χρήστη (“ARPU”), ο οποίος προκύπτει από τα premium και gaming smartphones. Τα έσοδα της Xiaomi από άλλες υπηρεσίες προστιθέμενης αξίας ανήλθαν σε RMB 1,6 δισεκατομμύρια το Γ’ Τρίμηνο. Το Β’ τρίμηνο του 2021, το ψηφιακό κατάστημα Youpin της Xiaomi παρουσίασε μια νέα σειρά, την Life Element, που προσφέρει μια ευρεία γκάμα καθημερινών προϊόντων υψηλής ποιότητας σε ανταγωνιστικές τιμές. Μάλιστα, τον Νοέμβριο του 2021, το Youpin παρουσίασε την υπηρεσία UP που στοχεύει στην καλύτερη εξυπηρέτηση και αγοραστική εμπειρία των χρηστών.
Το Γ’ Τρίμηνο του 2021, τα έσοδα της Xiaomi από τις υπηρεσίες Internet στο εξωτερικό, αυξήθηκαν κατά 110.0% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, φτάνοντας το RMB 1,5 δισεκατομμύριο, το οποίο αναλογεί στο 19,9% των συνολικών εσόδων από υπηρεσίες internet και αποτελεί επίσης ρεκόρ τριμήνου. Όσο προχωρούμε θα εξακολουθήσουμε να επεκτείνουμε και να εμβαθύνουμε τις συνεργασίες μας με τους επιχειρηματικούς εταίρους της Εταιρείας παγκοσμίως και να διερευνούμε τη δυνατότητα για νέες παροχές υπηρεσιών internet στις υπερπόντιες αγορές.
Η Xiaomi παραμένει δεσμευμένη στο να επενδύει στην έρευνα και ανάπτυξη, γεγονός που ενισχύει την ανταγωνιστικότητα των προϊόντων της. Κατά τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2021, οι αθροιστικές δαπάνες του τομέα έρευνας και ανάπτυξης της Εταιρείας έφτασαν τα RMB 9,3 δισεκατομμύρια, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 51,4%, έτος-προς-έτος. Τον Σεπτέμβριο του 2021, η Xiaomi παρουσίασε τα Xiaomi Smart Glasses με την ειδική οθόνη πληροφοριών και τις διαδραστικές εφαρμογές. Το Νοέμβριο του 2021, η Εταιρεία λάνσαρε τη Loop LiquidCool Technology, η οποία βελτιώνει τη διάχυση της θερμότητας στα έξυπνα κινητά, σε περιπτώσεις βαριάς χρήσης. Στις 30 Σεπτεμβρίου 2021, η ομάδα έρευνας και ανάπτυξης της Xiaomi αριθμούσε 13.919 εργαζόμενους, δηλαδή πάνω από το 44% του συνόλου των εργαζομένων της.
Τα σημαντικά έσοδα από υπερπόντιες αποστολές smartphone δίνουν στην εταιρεία την πρώτη θέση σε 11 χώρες και περιοχές
Κατά το Γ’ Τρίμηνο του 2021, τα έσοδα της Xiaomi από αποστολές σε υπερπόντιες αγορές έφτασαν τα RMB 40,9 δισεκατομμύρια, αναλογώντας στο 52,4% των συνολικών εσόδων. Παρά την παγκόσμια έλλειψη σημαντικών εξαρτημάτων, η Xiaomi ισχυροποίησε τη θέση της στην αγορά, βελτιστοποιώντας τα συστήματα διαχείρισης πόρων της παγκοσμίως και προσαρμόζοντας τα κανάλια διανομής της στις συνθήκες των τοπικών αγορών. Σύμφωνα με την Canalys, το μερίδιο αγοράς της Xiaomi σε αποστολές smartphone κατά το Γ’ Τρίμηνο, την κατέταξε στην πρώτη θέση σε 11 χώρες και περιοχές, καθώς και στο top 5 των 59 χωρών και περιοχών παγκοσμίως.
Η Xiaomi συνέχισε να ενδυναμώνει την παρουσία της στις παγκόσμιες αγορές και κατά το τρίτο τρίμηνο. Σύμφωνα με την Canalys, την ίδια περίοδο η Xiaomi ήρθε δεύτερη στην Ευρώπη, με μερίδιο αγοράς στην κατηγορία smartphone 21,55%. Στη Δυτική Ευρώπη η Εταιρεία έφτασε να κατέχει μερίδιο αγοράς 17,0% και ανέβηκε στο top 3 από πλευράς αποστολών, ενώ στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη η Xiaomi ήρθε 2η, με μερίδιο αγοράς στις αποστολές smartphone 28,7%. Μέσα στο Γ’ τρίμηνο του 2021, η Xiaomi πούλησε πάνω από 6,8 εκατομμύρια συσκευές μέσω αποστολών σε υπερπόντιες αγορές – εκτός Ινδίας – δηλαδή, αύξηση πάνω από 130% έτος-προς-έτος. Σύμφωνα με την Canalys, το αντίστοιχο μερίδιο αγοράς της Xiaomi στη Δυτική Ευρώπη αυξήθηκε από 4,6% στο Γ’ τρίμηνο του 2020 σε 13,0% στο Γ’ τρίμηνο του 2021.
Κατά την ίδια περίοδο, η Xiaomi συνέχισε να ενισχύει την ανταγωνιστικότητά της σε αναδυόμενες αγορές. Σύμφωνα με την Canalys, το Γ’ τρίμηνο του 2021, τα μερίδια αγοράς της Xiaomi στη Λατινική Αμερική, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική έφτασαν, αντίστοιχα, τα 11,5%, 16,3% και 7,3%. Επιπροσθέτως, η Xiaomi διατήρησε την 1η θέση σε αποστολές smartphone στην Ινδία, για 16ο συνεχόμενο τρίμηνο.
3η παγκοσμίως σε αποστολές συσκευών για το Γ’ Τρίμηνο, με συνεχή ανάπτυξη στην premium αγορά
Κατά το Γ’ Τρίμηνο του 2021, παρά την παγκόσμια έλλειψη σε πρώτες ύλες, οι αποστολές της Εταιρείας παγκοσμίως ανήλθαν σε 43,9 εκατομμύρια. Σύμφωνα με την Canalys, κατά το Γ’ Τρίμηνο του 2021, οι αποστολές smartphone της Xiaomi την κατατάσουν στη 3ή θέση με μερίδιο αγοράς 13,5%. Τα έσοδα από τα έξυπνα κινητά της Xiaomi ανήλθαν στα RMB 47,8 δισεκατομμύρια με μικτό περιθώριο κέρδους 12,8%, μια αύξηση κατά 4,4 μονάδες έτος-προς-έτος.
Η στρατηγική της Χiaomi σε συνδυασμό με τα νέα προϊόντα της, οδήγησαν σε ανάπτυξη του κοινού της. Πολλοί από τους χρήστες των νέων κινητών που κυκλοφόρησαν φέτος είναι καινούργιοι χρήστες Xiaomi. Επίσης, η εταιρεία παρουσίασε τη νέα σειρά Xiaomi Civi τον Σεπτέμβριο 2021, με μεγάλη αποδοχή του κοινού.
Κατά τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2021, οι παγκόσμιες αποστολές smartphone της Xiaomi, με κόστος συσκευής άνω των RMB 3.000 στην ηπειρωτική Κίνα (ποσό που αντιστοιχεί σε EUR 300 σε αγορές της Ευρώπης) ανήλθαν στις 18 εκατομμύρια –ποσοστό 12% των συνολικών αποστολών. Κατά το Γ’ Τρίμηνο του 2021, οι αποστολές κινητών αξίας άνω των EUR 300 στις αγορές εκτός Κίνας, σημείωσαν άνοδο πάνω από 180%, έτος-προς-έτος, κυρίως στην Λατινική Αμερική, Δυτική Ευρώπη, και Μέση Ανατολή.
Κατά τη διάρκεια του Singles Day Shopping Festival, τα Xiaomi και Redmi κινητά βρέθηκαν στην πρώτη θέση στα Tmall.com, JD.com and Suning.com. Οι premium συσκευές της Xiaomi, με κόστος πάνω από RMB 4.000, βρέθηκαν στην κορυφή των Tmall.com, JD.com και Suning.com. Επιπλέον, κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ, οι συνολικές πωλήσεις των Xiaomi smartphones από τα ψηφιακά κανάλια της Εταιρείας, σημείωσαν άνοδο άνω του 110%, συγκριτικά με την περσινή χρονιά.
Η στρατηγική Smartphone x AIoT συνεχίζεται, οι δράσεις στο λιανικό εμπόριο επιταχύνονται
Τα έσοδα από τη κατηγορία IoT και προιόντων lifestyle της Xiaomi ανήλθαν σε RMB 20,9 δισεκατομμύρια κατά το Γ’ Τρίμηνο του 2021, σημειώνοντας άνοδο 15,5% σε σχέση με τη προηγούμενη χρονιά. Μάλιστα, τα έσοδα από προιόντα IoT και lifestyle σημείωσαν νέο ρεκόρ παρά τις προκλήσεις που προέκυψαν αυτό το τρίμηνο στο εξωτερικό, στον τομέα της εφοδιαστικής ναυτιλίας .
Το Γ’ Τρίμηνο του 2021, εν μέσω γενικής πτώσης στις παγκόσμιες πωλήσεις τηλεοράσεων σε σχέση με πέρυσι, οι αποστολές τηλεοράσεων της Xiaomi έφτασαν τα 3 εκατομμύρια παγκοσμίως, με αύξηση των εσόδων κατά 19,5% (έτος-προς-έτος). Σύμφωνα με το All View Cloud, οι αποστολές τηλεοράσεων της Xiaomi έφτασαν την κορυφή στη Κίνα για 11ό συνεχόμενο τρίμηνο – γεγονός που κατατάσσει την Εταιρεία στο top 5 παγκοσμίως για το Γ’ Τρίμηνο του 2021.
Επιπλέον, η Xiaomi ανέπτυξε την κατηγορία των premium οικιακών συσκευών για να βοηθήσει τους χρήστες να δημιουργήσουν ένα καθαρό και άνετο χώρο κατοικίας. Εντός του Γ’ Τριμήνου η Xiaomi διέθεσε στην αγορά σειρά από νέες έξυπνες οικιακές συσκευές, όπως το Xiaomi 550L Four-door Smart Refrigerator και το Xiaomi Mini Washing Machine. Μεγάλη επιτυχία είχαν και τα air conditionings της Xiaomi. Κατά τη διάρκεια του Singles Day Shopping Festival, oι συνολικές πωλήσεις οικιακών συσκευών της Xiaomi ανέβηκαν στη τρίτη θέση του JD.com.
H AIoT πλατφόρμα της Xiaomi συνεχίζει να αναπτύσσεται. Από τις 30 Σεπτεμβρίου του 2021, ο αριθμός των συνδεδεμένων συσκευών στην πλατφόρμα AIoT (πλην smartphone, tablets και laptops) ξεπέρασε για πρώτη φορά το όριο των 400 εκατομμυρίων . Ο αριθμός χρηστών που έχουν πέντε ή περισσότερες συσκευές συνδεδεμένες με τη ΑΙοΤ πλατφόρμα της Xiaomi ξεπέρασε τα 8 εκατομμύρια.
Φέτος, η Xiaomi επιτάχυνε την ανάπτυξη της στον τομέα του λιανικού εμπορίου, θεμελιώνοντας την ηγετική της θέση στα ψηφιακά και φυσικά καταστήματα. Αυτή τη στιγμή ο συνολικός αριθμός καταστημάτων στη Κίνα ανέρχεται στα 10.000. Η Εταιρεία προσβλέπει σε περαιτέρω επέκταση στην αγορά προς εξυπηρέτηση περισσότερων πελατών.