Ο κ. Xiao Junzheng, Ambassador of the People’s Republic of China to the Hellenic Republic ήταν ομιλητής στο Ports and Rail Forum 2023 που διοργανώνει η Ethos Events, σε συνεργασία με την Ένωση Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ), την Ένωση Τραπεζικών & Χρηματοοικονομικών Στελεχών Ελληνικής Ναυτιλίας, με το οικονομικό και επιχειρηματικό portal banks.com.gr και το οικονομικό και επενδυτικό περιοδικό ΧΡΗΜΑ.
O κ. Junzheng στην έναρξη της ομιλίας του ανέφερε ότι η διασυνδεσιμότητα και η ορθή λειτουργία των λιμανιών και του σιδηροδρόμου είναι ζωτικής σημασίας για την σταθερότητα του κλάδου των logistics και της εφοδιαστικής αλυσίδας. “Από την 40χρονη μεταρρυθμιστική πορεία μας αποκτήσαμε μεγάλη εμπειρία η οποία συνοψίζεται στην εξής φράση: “Εάν θες να προοδεύσεις οικονομικά, χτίσε αρχικά δρόμους”.
Kατά τον κ. Junzheng η Ελλάδα μπορεί να διαδραματίσει έναν πολύ μεγαλύτερο ρόλο ως πύλη εισόδου και εξόδου στην Ευρώπη.
Ο πρέσβης στη συνέχεια αναφέρθηκε εκτενώς στο τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, που κόστισε “όχι μόνο έναν μεγάλο αριθμό ανθρώπινων ζωών, αλλά ταυτόχρονα οδήγησε σε παράλυση ένα ευρύ μέρος του σιδηροδρομικού δικτύου για μεγάλο χρονικό διάστημα, επηρεάζοντας τη σταθερότητα των μεταφορών. Το γεγονός αυτό οδήγησε παράλληλα στην διακοπή των μεταφορών από και προς το λιμάνι του Πειραιά για έναν μήνα”. Κατά τον ίδιο, το δυστύχημα αυτό κατέδειξε ότι υπάρχει μεγάλο περιθώριο βελτίωσης των υποδομών.
“Η Ελλάδα αποτελεί σταυροδρόμι τριών ηπείρων, και ένα ορθό σύστημα χερσαίων και θαλάσσιων μεταφορών θα βοηθήσει τη χώρα να ενισχύσει τον ρόλο της ως κόμβου εμπορίου, δεδομένης και της στρατηγικής της γεωγραφικής θέσης. Ένα καλό σύστημα μεταφορών, θα βοηθήσει συνεπώς την Ελλάδα να αξιοποιήσει με τον καλύτερο τρόπο την μοναδική γεωστρατηγική της θέση και να συνειδητοποιήσει τον δρόμο της στρατηγικής που πρέπει να χαράξει έτσι ώστε να καταστεί ένα σημαντικό ενεργειακό hub και logistics hub” ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Junzheng.
Τελευταίο και εξίσου σημαντικό: “αισιοδοξούμε στην περαιτέρω σύσφιξη των σχέσεων μεταξύ Ελλάδας και Κίνας, στον κλάδο των μεταφορών με στόχο να επιταχύνουμε τη διαδικασία δημιουργίας ενός σύγχρονου ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού δικτύου”. O πρέσβης αναφέρθηκε στο σημείο αυτό στην ευρωπαϊκή πρωτοβουλία Europe’s Rail Joint Undertaking, που έχει ως στοχο την έρευνα για τη δημιουργία ενός πιο ενοποιημένου, βιώσιμου και ασφαλούς σιδηροδρομικού δικτύου, υψηλής απόδοσης, σε όλη την έκταση της ηπείρου. “Τον Απρίλιο φέτος, υπήρξε και πάλι συμφωνία στη Βαρσοβία ανάμεσα στα κράτη – μέλη για τη δημιουργία ενός σύγχρονου και ασφαλούς δικτύου σιδηροδρόμων. Σε ανάλογες κινήσεις προχωρά και η Ελλάδα” είπε.
“Ελλάδα και Κίνα αποτελούν στρατηγικούς συνεργάτες και στις μεταφορές. Η επιτυχία στο λιμάνι του Πειραιά αποτυπώνει την αμοιβαία και επιτυχή συνεργασία μας. Η Κίνα πέτυχε ένα αξιοσημείωτο ρεκόρ που αφορά τους σιδηροδρόμους της, τη λειτουργία και την ασφάλειά τους. Στο τέλος του 2022, το σιδηροδρομικό δίκτυο high speed της Κίνα, άγγιξε τα 42.000 χλμ. Σήμερα, η κατασκευή της σιδηροδρομικής διασύνδεσης μεταξύ Ουγγαρίας και Σερβίας, με τη συμμετοχή κινεζικών εταιρειών προχωρά με γρήγορους ρυθμούς. Με την ολοκλήρωση του έργου, τον Ιούλιο του 2025, το ταξίδι από το Βελιγράδι στην Βουδαπέστη θα διαρκεί λιγότερο από 2 ώρες.” ανέφερε.
Καταλήγοντας, ο πρέσβης δήλωσε ότι “Η Κίνα είναι κάτι παραπάνω από έτοιμη να συνδράμει στον έργο εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης των υποδομών, σε συνεργασία με τους εταίρους μας για τις θαλάσσιες, οδικές και σιδηροδρομικές μεταφορές, βασιζόμενη στην αρχή των win-win αποτελεσμάτων”.